logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Viscom Best 2015 dla firmy Mutoh za certyfikat ekologiczny

  PR 14.12.2015, przeczytano 1071 razy
ilustracjastrzałka
Volker Lienig odbiera nagrodę Viscom Best of 2015

Podczas targów Viscom 2015 które miały miejsce w niemieckim Düsseldorf, specjalną nagrodę „Best of 2015” otrzymała firma Mutoh za certyfikat ekologiczny Indoor Air Comfort (IAC).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/viscom-best-2015-dla-firmy-mutoh-za-certyfikat-ekologiczny,26843,artykul.html

Organizacja Viscom Germany przyznała ten specjalny tytuł firmie Mutoh za certyfikat ekologiczności wielkoformatowych wydruków cyfrowych z użyciem atramentów Mutoh UMS i folii samoprzylepnych Grafityp. Przypomnijmy, certyfikat Indoor Air Comfort oferuje pełną zgodność z przepisami Unii Europejskiej dotyczącymi emisji lotnych związków organicznych w pomieszczeniach zamkniętych.

Aby otrzymać nagrodę Mutoh musiał potwierdzić wpływ rozwiązania na ekologiczność, rynek, design i komercyjne możliwości w porównaniu do istniejących rozwiązań.

Pionierska zgodność ze surowymi normami

 „Certyfikat Indoor Air Comfort potwierdza pionierski charakter działań firmy. Mutoh jako pierwszy oferuje certyfikat dotyczący emisji dla folii samoprzylepnych zadrukowywanych cyfrowo. Jest on zgodny ze surowymi wymaganiami Unii Europejskiej dla komfortu klimatycznego. Ponieważ Mutoh i jego certyfikat ma znaczący wpływ na środowisko i rozwój branży, dlatego też nagroda Best of 2015 została przyznana właśnie im” – stwierdził Komitet.

Co to jest certyfikat IAC?

Certyfikat wydany na atrament Mutoh UMS potwierdza, iż spełnia on warunki opisane w standardzie Indoor Air Comfort. Końcowy produkt będzie w pełni ekologiczny jeżeli zadrukowywane podłoże (np. folia samoprzylepna) również spełnia te warunki. Certyfikat wydał niezależny instytut certyfikujący Eurofins. Dokument jest ogólnodostępny i jest do pobrania ze strony internetowej instytutu.

Atrament przeszedł z pozytywnym wynikiem testy w komorze zamkniętej pod kątem emisji szkodliwych związków chemicznych i zawartości aldehydów. Pozytywny wynik testów oznacza, iż poziom tych związków nie przekroczył norm określonych w przepisach niemieckich, belgijskich, francuskich. Nie przekroczono dozwolonych limitów substancji karcynogennych, aldehydów, lotnych związków organicznych. Zaaprobowano też sam proces produkcyjny. Mówi Katarzyna Juchkiewicz z firmy Atrium Centrum Ploterowe.

Certyfikat Eurofins Indoor Air Comfort został wydany przez europejski instytut, na podstawie przepisów obowiązujących w Belgii, Francji i Niemczech.

Zwracamy naszym klientom uwagę, aby świadomie wybierali atramenty, których używają w codziennej pracy z ploterem wielkoformatowym. W tym celu powinni sprawdzić u wybranego dostawcy atramentów certyfikaty potwierdzające klasyfikację i ekologiczność produktu.

Sama informacja dotycząca np. spełnienia wymogów stawianych atramentom przeznaczonym do użytku wewnętrznego nie jest równoznaczna z wystawieniem certyfikatu przez wiarygodne, europejskie laboratorium testujące materiały eksploatacyjne według europejskich dyrektyw.

Co to są atramenty Mutoh UMS?

Atramenty Mutoh UMS miały swą premierę 2 lata temu podczas targów Fespa. Japońsko-europejski producent zaprezentował wtedy 4-generacji tusze do wielkoformatowych ploterów drukujących. Są one efektem wieloletnich doświadczeń i badań rozwojowych firmy Mutoh. Atramenty UMS łączą najlepsze cechy eko-solwentów oraz mild-solwentów i jednocześnie idą kilka kroków na przód. Ich innowacyjna formuła została oparta na bazie żywic (ang. Resins).

Warto zaznaczyć, że atramenty te są kompatybilne wstecz. Przeznaczone są do wszystkich maszyn (nawet starszych) „eko” i „mild” serii ValueJet, Rockhopper, Spitfire, Blizzard a nawet do ploterów innych marek.

Uniwersalne atramenty UMS zawierają bardzo trwałe pigmenty o wielkości poniżej 100 nanometra. W ich składzie oprócz wspomnianych żywic znajdziemy także nową mieszankę łagodnych i nieagresywnych rozpuszczalników. To właśnie żywice dają optymalną przyczepność pigmentu do podłoża i tworzą jednolitą i gładką warstwę farby na podłożu.

Dodatkowo każda z cząstek pigmentów została poddana enkapsulacji poprzez nałożenie mieszanki żywic. Odpowiadają one za połysk, odporność na zadrapania, ścieranie oraz dodatkowo na substancje chemiczne. Atramenty Mutoh UMS gwarantują długoterminową trwałość pigmentów na wydrukach, do 3 lat na zewnątrz bez laminowania. UMS'y są praktycznie bezzapachowe i nie wymagają stosowania systemów wentylacji podczas procesu druku. Można je używać w warunkach biurowych.

Atramenty Mutoh UMS oferują także bardzo szeroki gamut barw pokrywający 83% palety PANTONE C. Dla użytkownika efektem tego będą wydruki o nasyconej kolorystyce z zachowaniem połysku. Przestrzeń kolorystyczna pozwoli wydrukować większość „korporacyjnych” kolorów do tej pory określanych kolorami Pantone.

Dla operatora drukarki wielkoformatowej atramenty UMS oferują druk z wysoką prędkością i wysoką rozdzielczością. Gwarantują także znikomy nakład pracy przy obsłudze konserwacyjnej drukarki. Mutoh UMS pozwolą na druk na wszelkich elastycznych podłożach powlekanych i niepowlekanych takich jak: papiery, banery, folie samoprzylepne, backlity, blockouty, tapety i inne.

Tusze oferowane są w kasetach, workach i 1 litrowych butlach przeznaczonych do systemów stałego zasilania.

Źródło: Atrium

www.atrium.com.pl

Dodatkowe informacje:

Wyłącznym dystrybutorem atramentów Mutoh w Polsce jest Atrium Centrum Ploterowe.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Firma LG prezentuje w Londynie projekty artystyczne inspirowane technologią OLED
Firma LG Electronics rozpoczyna w Londynie serię inicjatyw artystycznych w ramach swojej kampanii „SELF-LIT”. W tym tygodniu zaprezentuje światu nowy gatunek – Sztukę LG OLED wykorzystującą technologię samoświecących pikseli.
Młodzi sportowcy w lifestyle’owej kampanii marki New Balance
Do grona ambasadorów New Balance dołączyli kolejni młodzi obiecujący lekkoatleci: średniodystansowiec Kacper Lewalski oraz sprinter Patryk Grzegorzewicz. Wraz z innym ambasadorem, Krzysztofem Różnickim, zostali twarzami jesiennej kampanii New Balance.
Oknoplast wdraża zupełnie nowy wymiar komunikacji
Pozycja lidera w branży okiennej to nie tylko zapewnianie produktów najwyższej jakości, bezpiecznych, zgodnych z aktualnymi trendami i o wysokim poziomie designu. Pionierzy rynku skupiają się przede wszystkim na preferencjach swoich odbiorców, dla których produkty okienne są często czymś więcej, niż koniecznym dopełnieniem fasady. Nowa kampania OKNOPLAST jest...
Launch najnowszej gry Vile Monarch
14 października do sprzedaży trafił najnowszy produkt wypuszczony na rynek globalny przez game developera Vile Monarch. W grze fabularnej Growing Up gracz kieruje życiem postaci od dzieciństwa po dorosłość. Wyspecjalizowana w gaming marketingu Next Level Agency odpowiadała za strategię i realizację komunikacji (Discord, Twitter, Facebook).
Jak mierzymy content marketing?
Stowarzyszenie Content Marketing Polska sprawdziło, jak marketerzy w Polsce analizują treści i na jakie wskaźniki zwracają uwagę. Oto, co uwzględniają oni przy ocenie działań contentmarketingowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764