logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Visual Merchandising: Sezonowe zmiany aranżacji przestrzeni handlowych

  PR 24.10.2017, przeczytano 1930 razy
ilustracjastrzałka

Statystycznie klient wraca do swoich ulubionych sklepów co dwa tygodnie, za każdym razem licząc, że zostanie zaskoczony czymś nowym. Zmiany w aranżacji przestrzeni handlowej to jedna z podstawowych zasad dobrego Visual Merchandisingu. Dlaczego powinny być one częstsze niż sezonowa wymiana kolekcji?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/visual-merchandising%3A-sezonowe-zmiany-aranzacji-przestrzeni-handlowych,34232,artykul.html

Nowy sezon, nowa aranżacja

Sezony mijają w mgnieniu oka, a za nimi nadążyć muszą sklepowe aranżacje. Wraz z nadejściem kolejnej pory roku do galerii handlowych wkraczają przeceny i promocje związane z sezonową wyprzedażą oraz nowe kolekcje, które należy dobrze wyeksponować. W oczywisty sposób łączy się to ze zmianą układu towarów, a także dekoracji, rekwizytów, czasem nawet ubioru sprzedawców.

- Sezonowe aranżacje współgrające z porami roku czy specjalnymi okazjami, takimi jak święta czy karnawał, budują klimat i atmosferę idealną na zakupy. Warto jednak zauważyć, że statystyczny klient odwiedzi ulubione centrum handlowe częściej niż kilka razy w roku. Jeżeli zobaczy, że na pierwszy rzut oka, od jego ostatniej wizyty nic się nie zmieniło może zrezygnować z wejścia do środka. „Po co po raz drugi oglądać to samo?” – mówi Paulina Kanigowska, architekt Forbis Group.

Mała zmiana – wielkie zakupy?

Nawet niewielkie zmiany w aranżacji dają klientom poczucie, że warto często odwiedzać dany sklep, aby nie przeoczyć żadnej nowości lub wyjątkowej okazji.

- Ogromną rolę odgrywa witryna, której głównym zadaniem jest przykucie uwagi klienta i zachęcenie go do odwiedzenia sklepu. To ją zauważamy, jako pierwszą i to ona ma często bezpośredni wpływ na naszą ocenę co do asortymentu wewnątrz sklepu. Nie może zatem pozostać niezmienna przez długi okres czasu - klienci nie powinni mieć okazji się do niej przyzwyczaić – mówi ekspertka Forbis Group.

Zgub się i… kupuj!

Być może nie brzmi to zbyt zachęcająco, ale wbrew pozorom „zgubienie się” konsumenta w sklepie może przynieść bardzo pozytywny skutek dla właścicieli butików. Aktywizuje to klienta i zmusza go do zapoznania się z większą ilością asortymentu i zwiedzenia innych obszarów niż przy poprzedniej wizycie. Działa to nawet wtedy, kiedy towar pozostał ten sam, zmieniając jedynie swoje miejsce.

- W innym ułożeniu, co innego może „wpaść” w oko i zachęcić do kupna, a po nieznanych ścieżkach klienci przemieszczają się dłużej. Pozwala to na zapoznanie się z większą ilością produktów, nawet przy krótkich wizytach. Wykorzystanie lekkich, mobilnych mebli umożliwia zarówno swobodny podział na strefy produktowe, jak i na ich łatwą zmianę, w zależności od potrzeb – mówi Paulina Kanigowska z Forbis Group.

Galeria wymaga

Z konieczności dokonywania zmian zdają sobie sprawę także zarządcy galerii handlowych, którzy wymagają od najemców przeprowadzenia modernizacji sklepów w określonych odstępach czasu. Nie jest to bowiem spowodowane jedynie względami technicznymi. Obowiązek przeprowadzania regularnych remontów sprawia, że klient z chęcią odwiedza daną galerię z myślą o nowościach, a sklepy nie mają szansy wyglądać na zaniedbane. Niektóre obiekty określają nawet dokładne wymogi dotyczące designu, wystroju wnętrz, czy odpowiedniej klasy materiałów wykończeniowych.

Źródło: Forbis Group

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764