logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Walentynki tracą na popularności

  PR 15.02.2022, przeczytano 594 razy
ilustracja

Spada popularność dnia zakochanych. O ile jeszcze w 2020 roku walentynki planowało uczcić 60 proc. Polaków, o tyle w tym roku decyduje się na to zaledwie co trzeci – wynika z badania Barometr Providenta. Najczęściej święto celebrują osoby w wieku 25–34 lata, a jako prezent wybierają kwiaty i słodycze. Popularnym sposobem na spędzenie walentynkowego wieczoru są samodzielnie przygotowana kolacja, a także wspólnie obejrzany w domu film lub spektakl. Na święto zakochanych przeznaczymy średnio 100 zł, a mężczyźni częściej deklarują większe wydatki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/walentynki-traca-na-popularnosci,394776,artykul.html

– Okazuje się, że 30 proc. badanych planuje uczcić dzień zakochanych. To bardzo ciekawa informacja, bo widzimy tu dużą zmienną w stosunku do tego, jak było przed pandemią. Wtedy walentynki chciało obchodzić 60 proc. badanych – mówi agencji Newseria Biznes Karolina Łuczak, rzeczniczka prasowa Provident Polska.

Jak wynika z Barometru Providenta, walentynki najchętniej świętują osoby w wieku 25–34 lata. Najstarsi (55+) i najmłodsi (18–24 lata) święto obchodzić będą znacznie rzadziej, podobnie jak mieszkańcy wielkich miast. Chociaż popularność tego święta drastycznie spadła w ciągu dwóch lat pandemii, to nie obostrzenia i ryzyko zakażeń zniechęcają zakochanych do obchodzenia 14 lutego. Zaledwie 3 proc. osób stwierdziło, że to pandemia pokrzyżowała ich plany.

– Dlaczego nie będziemy spędzać walentynek w jakiś szczególny sposób? Przede wszystkim główną i oczywistą przyczyną jest fakt, że nie mamy z kim spędzić tego dnia. Drugim istotnym punktem jest  to, że uważamy, iż przez cały rok wyznaje się miłość i okazuje swoje uczucie bliskiej osobie – tłumaczy Karolina Łuczak.

27 proc. respondentów przyznało, że zniechęca ich komercyjny charakter walentynek. Powody nieświętowania różnią się w zależności od wieku. Na brak drugiej połówki wskazała blisko połowa najmłodszych uczestników badania (w wieku 18–24 lata). Z kolei starsi (55+) uważają, że to święto ludzi młodych (ok. 39 proc.), nie chcą też celebrować zagranicznych świąt.

Ponad 90 proc. badanych, którzy będą świętować walentynki, spędzi ten dzień z partnerem lub partnerką, rzadziej z rodziną, przyjacielem czy ze znajomymi (2,2 proc.). Nieco ponad połowa badanych zadeklarowała, że atrakcje na ten dzień planuje wspólnie z osobą, z którą go spędzi. Ponad 43 proc. przygotowuje niespodziankę dla drugiej połówki. Badani najchętniej okazują uczucia w tradycyjny sposób, przygotowując romantyczną kolację w domu (23 proc.) czy oglądając w domu film lub spektakl (17 proc.).

– Kobiety głównie planują przygotować kolację w domu i chciałyby spędzić ten dzień, oglądając z ukochaną osobą film na kanapie. Mężczyźni natomiast częściej myślą o wyjściu do restauracji, kina, a zdarzyły się też odpowiedzi, które wskazywały na to, że myślą o wyjeździe z ukochaną osobą – wskazuje rzeczniczka Providenta.

Prezentu z okazji walentynek spodziewa się 14 proc. osób, przede wszystkim kobiety i osoby w wieku 25–34 lata. Na świętowanie badani przeznaczą, podobnie jak przed rokiem, do 100 zł (42,9 proc. Polaków). Co czwarty wyda kwotę pomiędzy 100 a 200 zł, a 12 proc. – od 200 do 300 zł. Wyższą kwotę, powyżej 300 zł, planuje wydać 10 proc. respondentów.

– Widzimy różnice między kobietami a mężczyznami, bo było grono mężczyzn, którzy mówili, że na walentynki wydadzą ponad 300 zł. Jeśli chodzi o prezenty, jakich się spodziewamy, to przede wszystkim kwiaty, słodycze i drobna biżuteria – wymienia Karolina Łuczak.

Źródło: Provident Polska, Newseria Biznes

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Inflacja nadal martwi, ale rzadziej ograniczamy codzienne wydatki
W ostatnich latach inflacja była jednym z tematów, które zdominowały debatę publiczną i wywoływały społeczny niepokój. Dziś jej wpływ na nastroje Polek i Polaków pozostaje silny, a rosnące ceny nadal należą do najczęściej wskazywanych obaw społecznych. Choć 43% Polaków obawia się wzrostu cen artykułów spożywczych, a 42% wzrostu...
Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej
Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału...
– Nowelizacja ustawy obniżającej składkę zdrowotną dla przedsiębiorców zakładała wprowadzenie dwuelementowej podstawy wymiaru składki zdrowotnej dla 2,5 mln firm – zaznacza Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac w Systim.pl, komentując weto prezydenta Andrzeja Dudy z 6 maja 2025 r.
Deregulacja: 40 zmian z komentarzem radcy prawnego
W czwartek 1 maja 2025 roku miał wejść w życie pakiet 40 zmian deregulacyjnych, które mają uprościć prowadzenie działalności gospodarczej w Polsce. Nowe regulacje są odpowiedzią na potrzeby przedsiębiorców i mają na celu ograniczenie biurokracji, obniżenie kosztów administracyjnych oraz zwiększenie elastyczności w funkcjonowaniu firm. Prace nad ustawą się...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację finansową, a 27,3% źle ją widzi. 20,5% rodaków nie postrzega jej ani pozytywnie, ani negatywnie. Natomiast tylko 3,1% nie umie się w tej kwestii określić. Zadowolone są najczęściej osoby w wieku 18-24 lat, z miesięcznymi dochodami netto powyżej 9 tys. zł. Głównie dotyczy to Polaków będących na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764