logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zmiany w zespole „Gazety Wyborczej” – Biqdata.pl, dziale Nauka i Zdrowie oraz projekcie „Jutronauci”

  PR 26.05.2021, przeczytano 302 razy

Od czerwca 2021 r. redaktorką prowadzącą projekt „Jutronauci” będzie Joanna Sosnowska z działu gospodarczego „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl/Technologie. Za kwestie wydawnicze związane z BIQdata.wyborcza.pl oraz działem Nauka i Zdrowie Wyborcza.pl odpowiadać będą ich redakcyjni szefowie – Dominik Uhlig i Ewa Tomkowska. Zmiany te związane są z odejściem z zespołu „Wyborczej” Vadima Makarenki, który jednak pozostanie współpracownikiem redakcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zmiany-w-zespole-_gazety-wyborczej_-%E2%80%93-biqdata.pl%2C-dziale-nauka-i-zdrowie-oraz-projekcie-_jutronauci_,391631,artykul.html

Vadim Makarenko zdecydował się zakończyć pracę w „Gazecie Wyborczej” z końcem lipca br., po niemal 23 latach w redakcji. Dotychczas był wydawcą BIQdata.wyborcza.pl oraz działu Nauka i Zdrowie w serwisie Wyborcza.pl, a także redaktorem prowadzącym projekt „Jutronauci”. To jednak nie koniec jego drogi z redakcją dziennika - jako współpracownik będzie publikował teksty na łamach „Wyborczej” i Wyborcza.pl.

- Gdy przyszłam do „Wyborczej” 17 lat temu, Vadim pracował jako dziennikarz działu gospodarczego. Przez te wszystkie lata był dla mnie osobiście i dla całej redakcji źródłem wielu inspiracji. To człowiek mnóstwa talentów, ciągle szukający rozwoju. I to się dzieje także teraz. Nie żegnamy się jednak z Vadimem, bo i my i on chcemy mieć stały kontakt. W tej chwili dogadujemy formę przyszłej współpracy. Czytelników „Wyborczej” zapewniam, że będą na naszych łamach widywać regularnie nazwisko Makarenko - mówi Aleksandra Sobczak, zastępczyni redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” i szefowa Wyborcza.pl.

W związku z odejściem Vadima Makarenki nastąpią zmiany w zespole „Gazety Wyborczej”. Za sprawy wydawnicze związane z BIQdata.wyborcza.pl odpowiadać będzie Dominik Uhlig, który pozostaje szefem działu danych BIQdata.wyborcza.pl. Jego zastępczynią jest Danuta Pawłowska. Natomiast działem Nauka i Zdrowie „Gazety Wyborczej” – redakcją i sprawami wydawniczymi - kierować będzie Ewa Tomkowska, a zastępować ją Piotr Cieśliński. Projektem „Jutronauci” jako redaktor prowadząca pokieruje Joanna Sosnowska z działu gospodarczego „Gazety Wyborczej”, redaktorka prowadząca Wyborcza.pl/Technologie.  

- Jestem ogromnie wdzięczny redakcji „Wyborczej” za zaufanie i szanse, jakimi mnie obdarzała przez ponad dwie dekady. To niezwykłe miejsce i zespół, które pozwoliły mi rozwinąć się zawodowo i osobiście. Pozostanę z nimi związany - mówi Vadim Makarenko.  

Vadim Makarenko był związany z redakcją „Gazety Wyborczej" od niemal 23 lat (dokładnie od 1 lipca 1998 r.). Początkowo pracował w „Gazecie Stołecznej", potem był w zespole działu Gospodarka - przez wiele lat opisywał m.in. przełomowe wydarzenia i najnowsze trendy na rynku mediów, w przemyśle rozrywkowym oraz marketingu. Twórca i wydawca BIQdata.wyborcza.pl, pierwszego w Polsce serwisu dziennikarstwa danych, a także współtwórca projektu Sonar.wyborcza.pl. Był jednym z dziennikarzy, którzy pracowali nad sprawą "Panama Papers" w ramach International Consortium of Investigative Journalists (ICIJ). Autor podcastów Wyborcza.pl oraz książek, m.in. „Zawód: zwycięzca”.

Joanna Sosnowska to dziennikarka i redaktorka. W „Gazecie Wyborczej” przez niemal trzy lata prowadziła serwis technologiczny. Była redaktor naczelną serwisów technologicznych i gamingowych Wirtualnej Polski, wcześniej przez wiele lat pracowała w portalu Gazeta.pl. W krótkim epizodzie poza mediami pracowała w start-upie który chciał rozwiązać problem bezsenności i koszmarów.  

Dominik Uhlig związany jest z „Gazetą Wyborczą” od 2002 r. Zaczynał jako dziennikarz działu krajowego, później był wydawcą serwisu Wyborcza.pl. Współtwórca projektu Sonar.wyborcza.pl. Od lutego 2018 r. szef działu danych „Wyborczej” – BIQdata.wyborcza.pl

Ewa Tomkowska w „Gazecie Wyborczej” zaczęła pracować już na studiach, w 2014 roku, początkowo w zespole magazynu „Tylko Zdrowie”. Była redaktorką i pisała teksty także do magazynów „Wysokie Obcasy” i „Mój Spot”, a także wydań specjalnych, m.in. „Na narty”, „Odchudzanie”, „Jak leczyć raka” i „Letni detoks”. Jest współautorką książek „Jak dobrze żyć z cukrzycą”, „Architektura niezrównoważona” i „Udar. Poradnik dla pacjentów i ich bliskich". Obecnie kieruje działem Nauka i Zdrowie w „Gazecie Wyborczej”. Opiekuje się też od strony redakcyjnej projektami zdrowotnymi takimi, jak "Pod dobrą opieką" lub Periscope.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764