logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Nie daj się prosić. Zostaw lead'a!

  PR 19.07.2014, przeczytano 991 razy

Dane osobowe klientów odrywają ogromną rolę w procesie kształtowania sukcesu marki. Uzyskanie dostępu do tego rodzaju informacji może stanowić jednak wyzwanie. Pomimo tego, iż jedyne czego pragną marketingowcy to docieranie do potencjalnych klientów ze spersonalizowanym, interesującym ich przekazem, to kontrahentom nadal towarzyszy niepokój w kwestii dzielenia się prywatnymi informacjami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nie-daj-sie-prosic.-zostaw-lead-a%21,22211,artykul.html

Niezaprzeczalnym pozostaje fakt, iż prawidłowa strategia marketingowa pomaga nie tylko zmniejszać niepokój o prywatność i bezpieczeństwo, ale także nawiązać długotrwałe relacje z klientami. Marketingowcy wiedzą zaś, że nawiązanie dialogu to najlepsza droga do pozyskania zaufania klientów. Jak zatem zachęcić użytkowników do dzielenia się informacjami?

Pozytywne doświadczenia

Ludzie nie zawsze pamiętają co zostało powiedziane lub dokonane, ale długo rozpamiętują wywołane konkretnymi działaniami uczucia. Pozytywne skojarzenia oraz doświadczenia klientów są potwierdzeniem skuteczności i trafności wysyłanych wiadomości. Warto zadbać o to, aby były one spójne we wszystkich kanałach komunikacji. Jeśli tak się dzieje, klienci jeszcze chętniej dołączają i uczestniczą w dyskusjach.

Lojalność wobec marki

Ostatnie badania firmy ClicFox wykazały, iż około 32% konsumentów jest skłonnych udostępniać swoje dane osobowe tylko wówczas, kiedy czują oni lojalność wobec marki. Jednym z najlepszych sposobów na osiągnięcie tego celu jest promowanie kultury firmy, która nawiązuje do osobistych przekonań klientów. Mówi się, że kiedy marketingowcom udaje się nawiązać taką więź, nic nie stoi na przeszkodzie aby jeszcze lepiej poznać swoich klientów. Każda marka powinna reprezentować zatem  swoją firmę, a co za tym idzie kulturę którą się w niej wyznaje.

Zachęta

Jednym z najlepszych sposobów na skłonienie klientów do udzielenia osobistych informacji jest dostarczenie im atrakcyjnego bodźca. Motywem tym może być zarówno bezpłatna dostawa w przypadku sprzedaży on-line, jak i nagroda lub oferta ograniczona czasowo. Dzieje się tak dlatego, iż konsumenci widzą oczywiste korzyści związane z udzieleniem istotnych dla marketerów informacji. Program motywacyjny to również świetny sposób aby wzbogacać posiadaną dotychczas bazę danych.

Nowe produkty lub usługi

Konsumenci są świadomi, iż dostarczenie wyczerpujących informacji dotyczących ich profili (np. zainteresowań) marketerom, umożliwi tym drugim stworzenie najbardziej atrakcyjnej oferty. Konsumenci wiedzą również, iż marketingowcy posiadający tą wiedzę starają się, aby produkty bądź usługi były wciąż udoskonalane, tak aby jeszcze lepiej spełniać ich oczekiwania. Ponadto, w większości przypadków są oni skłonni  dzielić się danymi tylko po to, aby jak najszybciej uzyskać informacje o nowościach, innowacjach pozostających w kręgu ich zainteresowań. Dzięki temu każda firma może wysyłać spersonalizowane wiadomości, które dostosowane są do konkretnych potrzeb danego Internauty.

Lokalizacja

Wraz z popularyzacją urządzeń cyfrowych i mobilnych, marketingowcy zaczęli coraz uważniej skupiać swoją uwagę na lokalizacji. Informacje na ten temat pomagają przygotować kampanie tak, aby zainteresować i zaangażować potencjalnych konsumentów. Konsumenci znacznie częściej sięgają po oferty firm, których lokalizacja znajduje się w bliskim sąsiedztwie ich miejsca zamieszkania. Mała odległość w tym przypadku oznacza mniej wątpliwości. Informacje na temat miejsca pobytu/pracy/zamieszkania to również te, którymi internauci skłonni są się podzielić aby odnaleźć oferty korzystnie dla nich „zlokalizowane”.

Zebranie szczegółowych informacji na temat grupy docelowej zwiększa prawdopodobieństwo nawiązania wspólnego języka z potencjalnymi kontrahentami. Relacja ta z kolei buduje zaufanie jakim klienci darzą markę, oraz pozwala każdemu przedsiębiorcy na doskonalenie produktu bądź usługi, tak aby były one adekwatne do potrzeb oraz wartości jakie wyznają klienci – mówi Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764