logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Zasady współpracy z blogerami

  PR 28.09.2014, przeczytano 1529 razy

Już od dłuższego czasu głośno jest o opłacalności współpracy z blogerami. Przestaje się mówić o tym czy warto, ale w jaki sposób to robić. By współpraca na linii bloger (lider opinii) – marka przyniosła oczekiwane efekty, warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zasady-wspolpracy-z-blogerami,22734,artykul.html

Koncepcja ogólna

Współpraca z autorami blogów, tak jak wszelkie działania z zakresu marketingu w internecie, wymaga planu. Marki preferują różne modele w tym zakresie – współpraca z kilkoma najpopularniejszymi blogami czy może z większą ilością mniejszych? Sporo zależy oczywiście od tego, na jaką współpracę pozwalają nam dostępne środki. Świadczenia dla blogerów mogą przybierać bowiem rozmaite formy, często są to pieniądze, ale w grę wchodzi również barter, gadżety do konkursów czy dodatkowa promocja bloga. Tutaj decydujący głos prawie zawsze należy do blogera. Od tego jak popularna jest jego strona, jak wiele gromadzi czytelników, a co za tym idzie jak wiele otrzymuje on propozycji, zależy to na co jest gotów się zgodzić. 

Pierwszy kontakt

Przedstawiciele firm czy agencji często już przy pierwszym kontakcie zapominają, że bloger to człowiek – nie wielka tablica reklamowa. Tymczasem świadomość ta powinna nadawać rytm współpracy już na starcie, poprzez cały czas jej trwania i nawet po jej zakończeniu. Pierwszy kontakt z autorem bloga powinien być więc zindywidualizowany. Bloger w żadnym wypadku nie może być jednym z wielu odbiorców napisanej standardowo wiadomości. Warto przed napisaniem do danego blogera po prostu trochę poznać jego królestwo. Do podjęcia ostatecznych decyzji konieczna jest natomiast dobra znajomość odbiorców bloga, a raczej ich zgodności z grupą docelową marki. Niemniej jednak takie informacjie udostępnić powinien już sam bloger (konkretne dane, statystyki).

Zasady działania

Inicjatywa, pomysły na konkretne działania powinny wyjść od firmy / agencji. Blogerzy jednak, dzięki doświadczeniom, znajomości swoich czytelników i świadomości sposobów ich zaangażowania, są w stanie często dostarczyć wielu cennych sugestii, warto więc po prostu ich słuchać.

Konieczne jest oczywiście ustalenie ramowych zasad. Twórcy lubią jednak mieć pewien margines dowolności, miejsce na inicjatywę i realizację współpracy w ten sposób, aby pozbawiona była ona znamion nachalności i nienaturalności. To ostatnie, szczególnie cenne jest też właśnie dla samych marek
- mówi Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET. Najlepszych efektów należy bowiem oczekiwać właśnie wtedy, gdy czytelnik mimo świadomości współpracy na linii bloger – marka, będzie miał wrażenie, że autor bloga opisuje, poleca dany produkt w pełni przekonany o jego wartości i jakości.

Źródło: GRUPA 365 NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764