logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

:Dobry Znak po raz drugi: Trwa głosowanie na miasto

   06.05.2019, przeczytano 810 razy
ilustracjastrzałka

Po sukcesie zeszłorocznej akcji, Mastercard we współpracy ze stowarzyszeniami Traffic Design i MiastoDwa rozpoczynają drugą edycję inicjatywy :DobryZnak. Jej beneficjentami są zarówno mali przedsiębiorcy, jak i mieszkańcy miast. Ci pierwsi otrzymują pomoc w rewitalizacji szyldów i witryn swoich placówek handlowych i usługowych, tak aby spełniały one wymogi uchwał krajobrazowych, a odświeżoną estetyką  przyciągały klientów. Z kolei okoliczni mieszkańcy zyskują przyjaźniejsze środowisko do życia w mieście, dzięki podniesionym walorom estetycznym otoczenia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/%3Adobry-znak-po-raz-drugi%3A-trwa-glosowanie-na-miasto,382294,artykul.html

W tym roku to internauci zdecydują, w którym mieście szyldy i witryny zostaną odnowione. Na Facebooku na fanpage’u :DobryZnak osoby z całej Polski mogą zagłosować na jedno z sześciu miast biorących udział w akcji: Elbląg, Inowrocław, Jaworzno, Sosnowiec, Szczecin oraz Zakopane. Głosowanie już się rozpoczęło i potrwa do 24 maja. Swój głos może oddać każdy – nie tylko mieszkańcy wymienionych miast.

Po wyborze miasta, organizatorzy kampanii :Dobry Znak wspólnie z samorządem lokalnym i w porozumieniu z właścicielami lokali, dokonają wyboru konkretnego fragmentu zwycięskiego miasta, który zostanie zrewitalizowany. Kolejnym krokiem będzie przeprowadzenie metamorfozy i ogłoszenie jej efektów.

Uruchomiona w zeszłym roku platforma dobryznak.org, prezentuje m.in. bazę profesjonalnych projektantów oraz szyldziarzy, wraz z bezpośrednim kontaktem do nich, co ułatwia przedsiębiorcom przeprowadzenie metamorfozy. Oprócz części dotyczącej szyldów, na stronie można także znaleźć dział z poradami ogólnymi, dotyczącymi marketingowego wsparcia biznesu.

- W Mastercard od lat pomagamy przedsiębiorcom unowocześnić ich biznes, głównie w zakresie technologii płatniczych. Akcją :Dobry Znak ułatwiamy im odpowiedzieć na nowo pojawiające się oczekiwania miast i ich mieszkańców, tym razem dotyczącym estetyki w przestrzeni publicznej – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe. – Dodatkowo biorący udział w inicjatywie przedsiębiorcy, którzy nie oferowali do tej pory płatności bezgotówkowych, mogą bezpłatnie zainstalować terminal płatniczy dzięki wsparciu Fundacji Polska Bezgotówkowa – dodaje Ciołkowski.

Akcja ma na celu walkę z jedną z najczęstszych „chorób” przestrzeni miejskiej – „szyldozą”, czyli chaosem estetycznym wywołanym przez dużą liczbę kolorowych szyldów i reklam, „potykaczy” czy naklejek w oknach lub na elewacjach lokali usługowych. Także samorządy podejmują działania, aby ograniczyć ten chaos – wprowadzają uchwały krajobrazowe, które mają za zadanie m.in. stonować witryny sklepowe. :DobryZnak daje przedsiębiorcom szansę być w zgodzie z wymogami prawnymi i estetycznymi, jednocześnie przyciągając klientów stylową identyfikacją wizualną ich punktu sprzedaży.

Uruchomienie inicjatywy :DobryZnak w 2018 roku spotkało się  z pozytywnym odbiorem wśród przedsiębiorców i konsumentów. W ramach jej inauguracji została przeprowadzona m.in. rewolucja na ul. Puławskiej w Warszawie – 6 lokali usługowych otrzymało nowe szyldy. Kampania została też wyróżniona najwyższą nagrodą w kategorii "Efektywność" na 25. Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Golden Drum, a także zdobyła siedem złotych i jedną srebrną statuetkę w prestiżowym międzynarodowym konkursie New York Festivals Midas Awards. Tym samym kampania z Polski znalazła się w pierwszej trójce najbardziej nagrodzonych reklam festiwalu.

Źródło: Mastercard

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Na to pytanie pomoże Ci odpowiedzieć raport „Pandemic Personas” AnalyticsIQ. Dzięki Big Data i psychologii wspomniana firma zidentyfikowała cztery główne tożsamości klientów, jakie ujawniły się podczas pandemii: zachowawczy cynik, ostrożny optymista, obojętny pesymista, a może rozluźniony marzyciel. Jakim typem klienta jesteś ty?
Kampania Quadron autorstwa Epilog Studio
Znacie to uczucie, gdy zmęczeni zwiedzaniem jaskini w upalny dzień, odpoczywacie delektując się widokiem skał i smakiem krystalicznie czystej wody płynącej prosto z baterii kuchennej? Albo gdy podczas wędrówki po gęstym lesie przystajecie na chwilę, by popatrzeć w ciszy na wiewiórkę, która pałaszuje zapasy tuż obok palników  gazowych? A czy wpatrywaliście się kiedyś w...
Fundacja Łąka rozpoczęła współpracę z agencją marketingu internetowego Result Media. Dzięki tej współpracy jej misja, edukacja przyrodnicza i działania prospołeczne dotrą do coraz większego grona osób, którym bliski są idee ekologiczne.
Epidemia koronawirusa przyniosła wiele, często zaskakujących, zmian w różnych dziedzinach życia. Wpłynęła na naszą codzienność, edukację, ale także na trendy konsumenckie. A jak zmienił się biznes? Czy wprowadzone zmiany zostaną z nami na dłużej?
COVID(n)owe plany zakupowe Polaków
Nastroje Polaków od momentu pojawienia się pandemii COVID-19, jak również w trakcie jej trwania kształtowały się bardzo różnorodnie. Niektóre grupy społeczne bardziej, pewne mniej, ale każdy z ankietowanych w badaniu Dentsu w najmniejszym choćby stopniu odczuł wpływ wirusa a w jego konsekwencji również lockdownu na swoje samopoczucie, budżet,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764