logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

:Dobry Znak po raz drugi: Trwa głosowanie na miasto

   06.05.2019, przeczytano 904 razy
ilustracjastrzałka

Po sukcesie zeszłorocznej akcji, Mastercard we współpracy ze stowarzyszeniami Traffic Design i MiastoDwa rozpoczynają drugą edycję inicjatywy :DobryZnak. Jej beneficjentami są zarówno mali przedsiębiorcy, jak i mieszkańcy miast. Ci pierwsi otrzymują pomoc w rewitalizacji szyldów i witryn swoich placówek handlowych i usługowych, tak aby spełniały one wymogi uchwał krajobrazowych, a odświeżoną estetyką  przyciągały klientów. Z kolei okoliczni mieszkańcy zyskują przyjaźniejsze środowisko do życia w mieście, dzięki podniesionym walorom estetycznym otoczenia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/%3Adobry-znak-po-raz-drugi%3A-trwa-glosowanie-na-miasto,382294,artykul.html

W tym roku to internauci zdecydują, w którym mieście szyldy i witryny zostaną odnowione. Na Facebooku na fanpage’u :DobryZnak osoby z całej Polski mogą zagłosować na jedno z sześciu miast biorących udział w akcji: Elbląg, Inowrocław, Jaworzno, Sosnowiec, Szczecin oraz Zakopane. Głosowanie już się rozpoczęło i potrwa do 24 maja. Swój głos może oddać każdy – nie tylko mieszkańcy wymienionych miast.

Po wyborze miasta, organizatorzy kampanii :Dobry Znak wspólnie z samorządem lokalnym i w porozumieniu z właścicielami lokali, dokonają wyboru konkretnego fragmentu zwycięskiego miasta, który zostanie zrewitalizowany. Kolejnym krokiem będzie przeprowadzenie metamorfozy i ogłoszenie jej efektów.

Uruchomiona w zeszłym roku platforma dobryznak.org, prezentuje m.in. bazę profesjonalnych projektantów oraz szyldziarzy, wraz z bezpośrednim kontaktem do nich, co ułatwia przedsiębiorcom przeprowadzenie metamorfozy. Oprócz części dotyczącej szyldów, na stronie można także znaleźć dział z poradami ogólnymi, dotyczącymi marketingowego wsparcia biznesu.

- W Mastercard od lat pomagamy przedsiębiorcom unowocześnić ich biznes, głównie w zakresie technologii płatniczych. Akcją :Dobry Znak ułatwiamy im odpowiedzieć na nowo pojawiające się oczekiwania miast i ich mieszkańców, tym razem dotyczącym estetyki w przestrzeni publicznej – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe. – Dodatkowo biorący udział w inicjatywie przedsiębiorcy, którzy nie oferowali do tej pory płatności bezgotówkowych, mogą bezpłatnie zainstalować terminal płatniczy dzięki wsparciu Fundacji Polska Bezgotówkowa – dodaje Ciołkowski.

Akcja ma na celu walkę z jedną z najczęstszych „chorób” przestrzeni miejskiej – „szyldozą”, czyli chaosem estetycznym wywołanym przez dużą liczbę kolorowych szyldów i reklam, „potykaczy” czy naklejek w oknach lub na elewacjach lokali usługowych. Także samorządy podejmują działania, aby ograniczyć ten chaos – wprowadzają uchwały krajobrazowe, które mają za zadanie m.in. stonować witryny sklepowe. :DobryZnak daje przedsiębiorcom szansę być w zgodzie z wymogami prawnymi i estetycznymi, jednocześnie przyciągając klientów stylową identyfikacją wizualną ich punktu sprzedaży.

Uruchomienie inicjatywy :DobryZnak w 2018 roku spotkało się  z pozytywnym odbiorem wśród przedsiębiorców i konsumentów. W ramach jej inauguracji została przeprowadzona m.in. rewolucja na ul. Puławskiej w Warszawie – 6 lokali usługowych otrzymało nowe szyldy. Kampania została też wyróżniona najwyższą nagrodą w kategorii "Efektywność" na 25. Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Golden Drum, a także zdobyła siedem złotych i jedną srebrną statuetkę w prestiżowym międzynarodowym konkursie New York Festivals Midas Awards. Tym samym kampania z Polski znalazła się w pierwszej trójce najbardziej nagrodzonych reklam festiwalu.

Źródło: Mastercard

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nieagencja nowym klientem PR Calling
Nieagencja, firma z branży marketingowej specjalizująca się w przeprowadzaniu transformacji cyfrowych, dołączyła do grona klientów PR Calling. W ramach współpracy agencja odpowiada za stworzenie strategii PR i jej realizację.
Finał kampanii Durex „Głośni w łóżku”
Rola otwartej komunikacji w związku, rozmów o seksie i szukanie idealnego dopasowania – o tym opowiada seria filmów dokumentalnych, jakie marka Durex stworzyła na potrzeby kampanii „Głośni w łóżku”. Teaser już teraz można obejrzeć na kanale YouTube marki. Premiera pierwszego odcinka zaplanowana jest na 14 września, a kolejne materiały ukażą się kolejno – 17, 21 i 24...
- To koniec naszej branży – mówią przedstawiciele firm projektujących i budujących stoiska, a także zajmujących się spedycją, które ściśle współpracują z organizatorami targów. W przegłosowanej przez sejm i podpisanej właśnie przez prezydenta niekorzystnej dla branży targowej wersji tzw. Tarczy Turystycznej, setki firm „około...
Life on Mars dla New Balance
Już w najbliższy weekend – 26-27 września – po raz 42. w historii pobiegnie PZU Orlen Maraton Warszawski, który w tym roku odbędzie się w innowacyjnej formule. Za kampanię promocyjną tego wydarzenia odpowiada agencja kreatywna Life on Mars na zlecenie marki New Balance – oficjalnego sponsora stołecznego biegu.
#Takbardzo - nowa kampania Red Bull Mobile
Red Bull MOBILE stawia w nowej aktywacji na młodych odbiorców i serwuje im kolaborację rapowych talentów na wysokich obrotach. „TAK BARDZO” to utwór i teledysk z udziałem artystów młodego pokolenia rapowej sceny: OKIego, DZIARMY i Gverilli, których premiera właśnie zainaugurowała nową komunikację marki, a to nie koniec atrakcji.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764