logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Jutronauci” pytają o „nową normalność” – 5. edycja programu „Gazety Wyborczej”

  PR 31.03.2021, przeczytano 564 razy
ilustracjastrzałka

Co by było, gdyby...? Co, jeśli...? Jak będzie wyglądał świat, za rok, a jak za 10 lat? Takie pytania zadają sobie twórcy 5. edycji programu „Jutronauci 2021: Nowa normalność”, która rozpoczęła się w sobotę, 27 marca br. W jej ramach aż do końca 2021 r. dziennikarze „Gazety Wyborczej” wraz z zaproszonymi gośćmi – ekspertami i wizjonerami – na łamach dziennika oraz na Wyborcza.pl/Jutronauci będą tworzyć scenariusze post-covidowej przyszłości. Partnerem strategicznym projektu jest Sebastian Kulczyk.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_jutronauci_-pytaja-o-_nowa-normalnosc_--%E2%80%93-5.-edycja-programu-_gazety-wyborczej_,390861,artykul.html

Wyzwania, które postawił przed nami rok 2020, nie tylko się nie zakończyły, lecz nieustannie ewoluują. W strategiach ekonomicznych, w trendach technologicznych, w geopolityce, w kulturze czy w relacjach społecznych – koronawirus powoduje zmiany praktycznie w każdej dziedzinie naszego życia.  

Jaka przyszłość czeka ludzkość w post-pandemicznej przyszłości, w świecie nadchodzącej katastrofy klimatycznej? Nad tym m.in. będzie zastanawiać się „Gazeta Wyborcza” wraz z zaproszonymi gośćmi w ramach jubileuszowej, 5. edycji projektu „Jutronauci” – „Jutronauci 2021: Nowa normalność”. Eksperci z różnych dyscyplin naukowych i artystycznych przyjrzą się mikroprocesom w obszarze polityczno-gospodarczym, technologicznym oraz społeczno-kulturowym, tworząc zestaw scenariuszy przyszłości i dekonstruując tym samym nienawidzone przez wielu historyków pytanie Co by było, gdyby...?.

– Czy zaliczymy globalny stres test ludzkiej odporności na inny świat? Czy uodpornimy się na niezaszczepione życie, które tak gwałtownie miksuje nową normalność i starą nienormalność? Jutronauci już wiedzą – mówi Sebastian Kulczyk, partner strategiczny programu.

– Nie wystarczy zrozumieć problem, żeby go sobie zwizualizować. Dlatego pytanie, które zadajemy w tej odsłonie „Jutronautów” – „A co, jeśli, a co, gdyby?”, jest uzasadnione. Skoro stawiamy je sobie – Państwo, nasi czytelnicy, nasi eksperci i my, redaktorzy – w towarzyskich rozmowach i we własnych głowach, dlaczego nie postawić go publicznie? – pisze natomiast w tekście inaugurującym tegoroczną odsłonę projektu Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

Na 5. edycję programu „Jutronauci”, który potrwa do końca 2021 r., złożą się artykuły, wywiady i eseje. Materiały będą ukazywać się na łamach „Gazety Wyborczej” i w serwisie Wyborcza.pl/Jutronauci. W ramach programu będą dostępne również cotygodniowe podcasty publikowane w każdy piątek w serwisie Wyborcza.pl oraz comiesięczne debaty online „Jutronauci Talks” na  facebookowym profilu „Gazety Wyborczej”.

Inauguracja nowej odsłony „Jutronautów” nastąpiła w sobotę, 27 marca 2021 r. – tego dnia ukazał się wywiad z prof. Bogusławem Pawłowskiem o tym, co by było, gdybyśmy przestali się uśmiechać.

Partnerem strategicznym programu „Jutronauci” jest Sebastian Kulczyk. Patronat medialny nad tegoroczną edycją ponownie objęło Radio TOK FM, które będzie gościć ekspertów biorących udział w programie „Jutronauci 2021” w swoich audycjach i podcastach.  

Nową odsłonę „Jutronautów” wspierają działania autopromocyjne prowadzone na łamach „Gazety Wyborczej”, w serwisach Wyborcza.pl oraz na profilach dziennika w mediach społecznościowych, a także kampania w stacjach radiowych Agory.

Jutronauci” to unikalny program, który powstał dzięki współpracy „Gazety Wyborczej” z Sebastianem Kulczykiem, liderem młodego pokolenia przedsiębiorców. W dotychczasowych edycjach redakcja dziennika przedstawiała ludzi jutra – wyjątkowe osoby z pozornie odległych od siebie światów, które już dziś wdrażają idee przyszłości i mierzą się z najważniejszymi pytaniami stojącymi przed naszą cywilizacją, m.in. dokąd doprowadzi nas galopujący postęp technologiczny, a także jaki będzie człowiek przyszłości. Projekt „Jutronauci” zdobył nagrodę INMA Global Media Awards 2018 w kategorii „Najlepsze działania PR i na rzecz społeczności”, a także znalazł się w gronie laureatów WAN-IFRA European Digital Media Awards (wyróżnienie w kategorii Best Branded Content Project).

W ramach programu w listopadzie 2020 r. nakładem Wydawnictwa Agora ukazała się również wyjątkowa książka „Jutro jest teraz” - zbiór 23 wywiadów, esejów i artykułów publikowanych w zeszłorocznej edycji programu „Jutronauci 2020: świat po pandemii”.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764