logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Stop molestowaniu w miejscach publicznych” – nowa akcja społeczna „Wysokich Obcasów”

  PR 12.09.2022, przeczytano 247 razy

Redakcja „Wysokich Obcasów” zainicjowała nową akcję, która ma na celu walkę z molestowaniem w miejscach publicznych. Partnerem działań jest firma L’Oréal Paris, organizator akcji „STAND UP – sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych”, prowadzonej z Centrum Praw Kobiet i Right To Be. Projekt „STOP molestowaniu w miejscach publicznych” rozpoczął się 7 września i potrwa do końca 2022 r.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_stop-molestowaniu-w-miejscach-publicznych_-%E2%80%93-nowa-akcja-spoleczna-_wysokich-obcasow_,397188,artykul.html

„Wysokie Obcasy” oraz L’Oréal Paris wymarzyły sobie świat bez „ulicznego” molestowania –  świat, w którym dziewczynki i kobiety, jak również chłopcy i mężczyźni, mogą czuć się bezpiecznie. Obecne statystyki nie pozostawiają bowiem złudzeń - według badania Ipsos zamówionego przez L’Oréal Paris aż 84% Polek doświadczyło molestowania w miejscu publicznym.  

Bardzo często w sytuacji molestowania dziewczynki i kobiety czują się bezradne, speszone i zażenowane –  nie wiedzą, jak zareagować i zwykle nie reagują. Nowa akcja społeczna „Wysokich Obcasów” pokaże, że nie musi tak być – molestowanej lub molestowanemu można, a wręcz trzeba pomóc. Skutecznym i pomysłowym sposobem na reakcję jest opracowana przez L'Oréal Paris i organizację Right To Be tzw. metodologia 5D: distract, delegate, document, delay, direct – dekoncentruj, dołącz innych, dokumentuj, dojdź do głosu, daj wsparcie.

W ramach kampanii „STOP molestowaniu w miejscach publicznych” na łamach „Wysokich Obcasów”, „Wolnej Soboty”, „Wysokich Obcasów Extra” oraz w serwisach Wysokieobcasy.pl i Instytutu Dobrego Życia - Wysokieobcasy.pl/Instytut ukażą się materiały dotyczące definicji publicznego molestowania, skali tego zjawiska oraz metod radzenia sobie z tym problemem. Temat zostanie pokazany z różnych perspektyw – prawnego, psychologicznego, socjologicznego, także z punktu widzenia mężczyzn. O swoich doświadczeniach opowiedzą artystki i influencerki, jak również czytelniczki „Wysokich Obcasów” – w swoich listach do redakcji. Częścią działań będą też reportaże, analizy badania Ipsos oraz rozmowy z antropologiem, pedagożką i aktywistką. Pierwsze artykuły można już przeczytać na Wysokieobcasy.pl - tutaj.  

Oprócz publikacji projekt „STOP molestowaniu w miejscach publicznych” obejmie podcasty, materiały wideo oraz spotkanie na żywo, zaplanowane na 22 października br. w Warszawie. Złoży się na nie kilka paneli dyskusyjnych pod szyldem „Kobiety wiedzą, co robią” – jeden z nich poświęcony będzie „ulicznemu” molestowaniu.

W minionym tygodniu – w czwartek, 8 września 2022 r. w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki miała miejsce debata zorganizowana przez L’Oréal Paris, Centrum Praw Kobiet i Right to Be. Tematem była akcja „STAND UP – sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych”. W wydarzeniu udział wzięły m.in. ekspertki ze strony organizatorów, Magda Mołek i Mateusz Banasiuk. Dyskusję poprowadziła Grażyna Torbicka.

Projekt L’Oréal Paris objęli patronatem honorowym: Rzecznik Praw Obywatelskich, prezydent miasta stołecznego Warszawa oraz prezydenci Poznania, Wrocławia, Krakowa, Łodzi i Gdańska.

L'Oréal Paris planuje do końca roku przeszkolić 50 tys. Polek i Polaków tak, aby potrafili skutecznie reagować na sytuacje molestowania w barach, szkołach czy środkach komunikacji.  

Akcja „STOP molestowaniu w miejscach publicznych” to kolejny projekt społeczny redakcji „Wysokich Obcasów”, która znana jest z podejmowania nawet najtrudniejszych, ale istotnych tematów związanych m.in. z prawami kobiet, równouprawnieniem i odpowiedzialnym rozwojem. Tylko w tym roku marka zaangażowała się już w działania pod hasłem: #Nie posiadam, wspólnie z Wyborcza.biz rozpoczynając 2. edycję akcji zachęcającej do zrównoważonego podejścia do posiadania i konsumpcji, a także „Z miesiączką na Ty” - akcję zainicjowaną wraz z redakcją „Wyborczej”, by przełamywać tabu wokół tak ważnej kwestii dotyczącej młodych kobiet.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jeszcze więcej sportowej zimy w TVN Warner Bros. Discovery
Warner Bros. Discovery pozyskało prawa do pokazywania Pucharów Świata FIS organizowanych w Szwajcarii. Relacje na żywo i na żądanie z wydarzeń FIS Swiss Ski World Cup dostępne będą na 45 europejskich rynkach, w tym w Polsce. Prawa obejmują m.in. konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich w Engelbergu, które w Polsce transmitowane będą w TVN, Eurosporcie 1 i...
Nowa odsłona serwisu Eskarock.pl
6 grudnia wystartowała  nowa odsłona strony www.eskarock.pl, gromadząca miłośników muzyki rockowej. Nowa nawigacja i nowe funkcjonalności desktop i mobile serwisu ułatwią użytkownikom korzystanie z materiałów audio i wideo oraz aktywne uczestnictwo w życiu społeczności fanów rocka – komentowania, dyskutowania, zabawy. Nowy serwis to także jeszcze...
Jaki materiał fotograficzny uzyska tytuł najlepszego w minionym roku w finale konkursu za „Odwagę patrzenia"? Tego dowiemy się już w czwartek, 8 grudnia 2022 r. po godz. 20:00. Serwis Wyborcza.pl przedstawi finalistów i laureata lub laureatkę Nagrody im. Krzysztofa Millera oraz zwycięzcę lub zwyciężczynię w kategorii „Wolność, solidarność,...
„Polish Gamers Kids”
PURR Media oraz inicjatywa Polish Gamers Observatory prezentują pierwsze w Polsce badanie na temat konsumpcji gier wideo przez dzieci w wieku 9-15 lat – „Polish Gamers KIDS”. Jak pokazują wyniki – dla 88% dzieci z pokoleń Z i Alfa, gry są częścią ich codziennej rutyny, a granie stanowi czynność pierwszego wyboru w wolnym czasie. Badanie „Polish Gamers...
W raporcie „Biura Reklamy 2022” przygotowanym przez magazyn „Media&Marketing Polska” po raz kolejny liderem rankingu w swojej kategorii został AMS. Najwyższe oceny zebrały także zespoły Tandem Media – zarówno ten zajmujący się reklamą radiową (wkrótce jako Tandem Audio Broker), jak i kinową (niebawem pod szyldem Helios Media). Nagrodę...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764