Trwa kampania „Zbieram na włosy” realizowana przez Fundację Rak’n’Roll. Jej celem jest zbiórka pieniędzy na peruki z włosów syntetycznych dla podopiecznych organizacji, którzy tracą włosy w leczeniu onkologicznym. Fundacji zależy również na zwiększeniu świadomości społecznej w zakresie występowania i konsekwencji zjawiska.
- Bohaterkami kampanii jest 6 kobiet, które w czasie swojego leczenia zgłosiły się do Fundacji po perukę.
- Portrety bohaterek wykonał Andrzej Świetlik.
- Artystyczne instalacje na głowach kobiet stworzyła Jaga Hupało.
- Wsparcie w realizacji i produkcji kampanii zapewnił zespół Havas Warsaw.
- Szeroka dystrybucja treści możliwa była dzięki Havas Media Group (DOOH), Jet Line (nośniki na kampanię ogólnopolską), AMS i Stroer (nośniki na kampanię w Warszawie).
- Pomoc w influencer marketingu zapewniło Lettly.
Utrata włosów w leczeniu onkologicznym opowiedziana w nowy sposób
Najnowsza kampania fundacji Rak’n’Roll zwraca uwagę na to, jak trudna i wykluczająca z życia społecznego może być dla pacjentów onkologicznych utrata włosów oraz zachęca do refleksji i wpłat na peruki z włosów syntetycznych. W ramach „Zbieram na włosy” bohaterki kampanii – kobiety w trakcie i po onkoterapii – wzięły udział w artystycznej sesji zdjęciowej wykonanej przez Andrzeja Świetlika. Włosy bohaterek zostały zastąpione elementami scenograficzno-kostiumowymi wykonanymi przez Jagę Hupało z nieoczywistych przedmiotów np. zmywaków kuchennych: – „Łeb do słońca!” – na pewno znacie to hasło Fundacji Rak’n’Roll. Dużo łatwiej o optymizm machając jednak grzywką nowej peruki. Dlatego jako Havas bardzo chętnie przyłączyliśmy się do stworzenia kampanii crowdfundingowej „Zbieramy na włosy”. Z nieocenioną pomocą Jagi Hupało udało nam się włożyć kobietom na głowy małe dzieła sztuki, po to, aby paradoksalnie, miały na niej jeden problem mniej. Modelki, czyli podopieczne fundacji, spisały się cudownie. Teraz pora na Was – dokonajcie cudu i dorzućcie parę groszy na peruki dla nich – podsumowuje Rafał Ryś, Creative Director Havas Warsaw.
Kolejna kampania w duchu Rak’n’Rolla
Wyraźne i bezkompromisowe przekazy są charakterystyczną częścią komunikacji Fundacji i stanowią ważną część działań podejmowanych w celu zmiany społecznego postrzegania choroby nowotworowej oraz schematów myślenia, które wokół niej funkcjonują. Organizowane przez Rak’n’Rolla sesje zdjęciowe mają dla ich bohaterów i bohaterek także funkcję terapeutyczną – osoby biorące udział w zdjęciach mogą spojrzeć na chorobę z innej perspektywy, oswajać i łagodzić lęki sztuką (fotografia jako forma arteterapii), zobaczyć siebie okiem i obiektywem artysty. Doświadczenie to bywa dla osób chorujących kojące i dodaje sił w przechodzeniu przez chorobę: – Podczas sesji wszystkie modelki, nasze muzy, miały wspaniały nastrój. Podziwiałam ich pozytywne wibracje, podejście, oddanie i wytrwałość. To było naprawdę niezwykłe spotkanie. Kompozycje, które powstały, były finalizacją procesu przygotowywań profesjonalnego zespołu i agencji Havas (…). Nie chcieliśmy dążyć do nadmiernej stylizacji. Chodziło o zwrócenie uwagi na wyzwania i potrzeby osób chorych. Mam nadzieję, że to się udało (…) – zaznacza zaproszona do projektu Jaga Hupało.
Szerokie działania komunikacyjne
Promocja treści kampanii prowadzona jest szeroko i wielotorowo. Otwarcie nastąpiło w mediach społecznościowych Fundacji (24.11.2022 do 1.01.2023 r.). Kampania promowana jest w newsletterach Rak’n’Rolla oraz tworzonym przez organizację podcaście Rak’n’Talk.
Kolejnym etapem była (zakończona już) kampania DOOH realizowana przy wsparciu Havas Media Group, wyświetlana na nośnikach:
- Traffic TV AMS (kampania warszawska realizowana w terminie 3-21.12.2022 r.),
- Stroer TV (kampania warszawska realizowana w terminie 5-11.12.2022 r.),
- Jet Line – kampania na 200 ekranach MORE (kampania ogólnopolska realizowana w terminie 14-21.12.2022 r.).
– Kampania „Zbieram na włosy” realizowana przez Fundację Rak’n’Roll to projekt dotykający bardzo ważnego problemu – tego, jak utrata włosów związana z chemioterapią wpływa na samopoczucie i postrzeganie siebie kobiet. W ramach kampanii zbierane są środki na zakup peruk z włosów syntetycznych, które dają tym kobietom dodatkową moc i siłę do przechodzenia przez chorobę. W tej sytuacji chcieliśmy pomóc i przyłączyliśmy się do kampanii, dobierając do niej media mocno wizualne, nośniki DOOH, które najlepiej korespondują z przekazem akcji i cechują się dużymi zasięgami komunikacyjnymi – komentuje Renata Wasiak-Sosnowska, CEO Havas Media.
Działania DOOH wspierane są tradycyjną komunikacją medialną realizowaną przy wsparciu Havas PR oraz influencer marketingiem tworzonym w partnerstwie z Lettly:
– W Havas wierzymy w ideę Meaningful Brands. Stawiamy na komunikację, która nie tylko przynosi efekty biznesowe, ale przede wszystkim pomaga realnie zmieniać świat na lepsze. Cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć akcję Zbieram na włosy, bo dzięki niej kolejne osoby dowiedziały się, jak ważne jest udzielanie pomocy tym, którzy mierzą się z chorobami nowotworowymi. Mamy nadzieję, że wdrożone działania długofalowe na stałe podniosą świadomość społeczną w tym obszarze i ułatwią fundacji Rak’n’Roll pełnienie jej niezwykle cennej misji – zaznacza Alicja Truchel, Havas PR Group Coordinator.
Influenrki i influencerzy z rak’n’rollową komunikacją
Kluczem doboru influencerów zachęcających do wsparcia kampanii była komunikacja, jaką prowadzą ze swoimi odbiorcami. Fundacji zależało na autentycznych przekazach bliskich stylowi komunikowania społeczności Rak’n’Rolla: niesztampowych, otwartych, szczerych, z uśmiechem i przekąsem w tle, traktujących chorobę jak etap, przez który się przechodzi. O „Zbieram na włosy” powiedziała do tej pory m.in. Magdalena Kostyszyn (Chujowa Pani Domu), Marta Żmuda-Trzebiatowska, Anna Dereszowska oraz Aleksandra Hamkało: – Tak samo jak w ubiegłych latach nie mogliśmy zostać obojętni na działania Fundacji, która po raz kolejny wychodzi z pomocą dla kobiet przechodzących przez raka, potrzebujących peruk z włosów syntetycznych. Jako agencja influencer marketingu odpowiadamy za działania zrzeszające influencerów chętnych do promowania akcji w social mediach własnych. Działamy z zaprzyjaźnionymi twórcami, którzy są już w większości kojarzeni są z Fundacją Rak’n’Roll – głównie dzięki cyklicznemu pojawianiu się w spotach czy nagłaśnianiu kolejnych kampanii rak’n’rollowych – komentuje Miłosz Wegner z Lettly.
Wsparcie przyjaciół
„Zbieram na włosy” to kolejna kampania Rak’n’Rolla, przy której o pomoc Fundacja poprosiła przyjaciół: Zespół Havas oraz Lettly. W tym roku do grona wspierających partnerów dołączyli również: Havas Media Group, Havas PR, Jet Line, AMS, Stroer: – Uczestniczenie w powstaniu tej bardzo ważnej społecznie kampanii było wyjątkowe. Spotkanie z ludźmi pełnymi pasji i tworzenie komunikacji w szczytnym celu uskrzydla. Współpraca z topowymi artystami Andrzejem Świetlikiem i Jagą Hupało, ich pełne zaangażowanie, wkład twórczy i wreszcie efekt w postaci zdjęć zrobił na wszystkich olbrzymie wrażenie – podsumowuje Agnieszka Wiewiórska, Head of Production Department Havas Warsaw.
Sprawna i niskobudżetowa realizacja kampanii możliwa jest dzięki połączeniu zasobów, potencjału i sieci relacji przyjaciół Fundacji: – Musimy naszych sympatyków poprosić o udział w zbiórce pieniędzy na peruki dla kobiet, które rozpoczynają onkoterapię. Cieszymy się, że w zachęcaniu do tego wsparcia mamy sprzymierzeńców – Przyjaciół Rak’n’Rolla. Kolejny raz możemy liczyć na ich bezinteresowną pomoc: koncepcyjną, strategiczną, realizatorską. Ich zaangażowanie i entuzjazm dają nam pewność, że w zmienianiu schematów wokół choroby nowotworowej i pomocy Podopiecznym w godnym przechodzeniu przez raka nie jesteśmy sami. Nie ma Rak’n’Rolla bez Przyjaciół! – podsumowuje Katarzyna Kujawa z Fundacji Rak’n’Roll.
Film podsumowujący sesję:
Źródło: Havas Group Poland