logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Zbieram na włosy” - Havas PR i Havas Warsaw dla Rak'n'Roll

  PR 30.12.2022, przeczytano 700 razy

Trwa kampania „Zbieram na włosy” realizowana przez Fundację Rak’n’Roll. Jej celem jest zbiórka pieniędzy na peruki z włosów syntetycznych dla podopiecznych organizacji, którzy tracą włosy w leczeniu onkologicznym. Fundacji zależy również na zwiększeniu świadomości społecznej w zakresie występowania i konsekwencji zjawiska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_zbieram-na-wlosy_---havas-pr-i-havas-warsaw-dla-rak-n-roll,398499,artykul.html

  • Bohaterkami kampanii jest 6 kobiet, które w czasie swojego leczenia zgłosiły się do Fundacji po perukę.
  • Portrety bohaterek wykonał Andrzej Świetlik.
  • Artystyczne instalacje na głowach kobiet stworzyła Jaga Hupało.
  • Wsparcie w realizacji i produkcji kampanii zapewnił zespół Havas Warsaw.
  • Szeroka dystrybucja treści możliwa była dzięki Havas Media Group (DOOH), Jet Line (nośniki na kampanię ogólnopolską), AMS Stroer (nośniki na kampanię w Warszawie).
  • Pomoc w influencer marketingu zapewniło Lettly.

Utrata włosów w leczeniu onkologicznym opowiedziana w nowy sposób

Najnowsza kampania fundacji Rak’n’Roll zwraca uwagę na to, jak trudna i wykluczająca z życia społecznego może być dla pacjentów onkologicznych utrata włosów oraz zachęca do refleksji i wpłat na peruki z włosów syntetycznych. W ramach „Zbieram na włosy” bohaterki kampanii – kobiety w trakcie i po onkoterapii – wzięły udział w artystycznej sesji zdjęciowej wykonanej przez Andrzeja Świetlika. Włosy bohaterek zostały zastąpione elementami scenograficzno-kostiumowymi wykonanymi przez Jagę Hupało z nieoczywistych przedmiotów np. zmywaków kuchennych: – „Łeb do słońca!” – na pewno znacie to hasło Fundacji Rak’n’Roll. Dużo łatwiej o optymizm machając jednak grzywką nowej peruki. Dlatego jako Havas bardzo chętnie przyłączyliśmy się do stworzenia kampanii crowdfundingowej „Zbieramy na włosy”. Z nieocenioną pomocą Jagi Hupało udało nam się włożyć kobietom na głowy małe dzieła sztuki, po to, aby paradoksalnie, miały na niej jeden problem mniej. Modelki, czyli podopieczne fundacji, spisały się cudownie. Teraz pora na Was – dokonajcie cudu i dorzućcie parę groszy na peruki dla nich – podsumowuje Rafał Ryś, Creative Director Havas Warsaw.

Kolejna kampania w duchu Rak’n’Rolla

Wyraźne i bezkompromisowe przekazy są charakterystyczną częścią komunikacji Fundacji i stanowią ważną część działań podejmowanych w celu zmiany społecznego postrzegania choroby nowotworowej oraz schematów myślenia, które wokół niej funkcjonują. Organizowane przez Rak’n’Rolla sesje zdjęciowe mają dla ich bohaterów i bohaterek także funkcję terapeutyczną – osoby biorące udział w zdjęciach mogą spojrzeć na chorobę z innej perspektywy, oswajać i łagodzić lęki sztuką (fotografia jako forma arteterapii), zobaczyć siebie okiem i obiektywem artysty. Doświadczenie to bywa dla osób chorujących kojące i dodaje sił w przechodzeniu przez chorobę: – Podczas sesji wszystkie modelki, nasze muzy, miały wspaniały nastrój. Podziwiałam ich pozytywne wibracje, podejście, oddanie i wytrwałość. To było naprawdę niezwykłe spotkanie. Kompozycje, które powstały, były finalizacją procesu przygotowywań profesjonalnego zespołu i agencji Havas (…). Nie chcieliśmy dążyć do nadmiernej stylizacji. Chodziło o zwrócenie uwagi na wyzwania i potrzeby osób chorych. Mam nadzieję, że to się udało (…) – zaznacza zaproszona do projektu Jaga Hupało.

Szerokie działania komunikacyjne

Promocja treści kampanii prowadzona jest szeroko i wielotorowo. Otwarcie nastąpiło w mediach społecznościowych Fundacji (24.11.2022 do 1.01.2023 r.). Kampania promowana jest w newsletterach Rak’n’Rolla oraz tworzonym przez organizację podcaście Rak’n’Talk.

Kolejnym etapem była (zakończona już) kampania DOOH realizowana przy wsparciu Havas Media Group, wyświetlana na nośnikach:

  • Traffic TV AMS (kampania warszawska realizowana w terminie 3-21.12.2022 r.),
  • Stroer TV (kampania warszawska realizowana w terminie 5-11.12.2022 r.),
  • Jet Line – kampania na 200 ekranach MORE (kampania ogólnopolska realizowana w terminie 14-21.12.2022 r.).

– Kampania „Zbieram na włosy” realizowana przez Fundację Rak’n’Roll to projekt dotykający bardzo ważnego problemu – tego, jak utrata włosów związana z chemioterapią wpływa na samopoczucie i postrzeganie siebie kobiet. W ramach kampanii zbierane są środki na zakup peruk z włosów syntetycznych, które dają tym kobietom dodatkową moc i siłę do przechodzenia przez chorobę. W tej sytuacji chcieliśmy pomóc i przyłączyliśmy się do kampanii, dobierając do niej media mocno wizualne, nośniki DOOH, które najlepiej korespondują z przekazem akcji i cechują się dużymi zasięgami komunikacyjnymi – komentuje Renata Wasiak-Sosnowska, CEO Havas Media.

Działania DOOH wspierane są tradycyjną komunikacją medialną realizowaną przy wsparciu Havas PR oraz influencer marketingiem tworzonym w partnerstwie z Lettly:

– W Havas wierzymy w ideę Meaningful Brands. Stawiamy na komunikację, która nie tylko przynosi efekty biznesowe, ale przede wszystkim pomaga realnie zmieniać świat na lepsze. Cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć akcję Zbieram na włosy, bo dzięki niej kolejne osoby dowiedziały się, jak ważne jest udzielanie pomocy tym, którzy mierzą się z chorobami nowotworowymi. Mamy nadzieję, że wdrożone działania długofalowe na stałe podniosą świadomość społeczną w tym obszarze i ułatwią fundacji Rak’n’Roll pełnienie jej niezwykle cennej misji – zaznacza Alicja Truchel, Havas PR Group Coordinator.

Influenrki i influencerzy z rak’n’rollową komunikacją

Kluczem doboru influencerów zachęcających do wsparcia kampanii była komunikacja, jaką prowadzą ze swoimi odbiorcami. Fundacji zależało na autentycznych przekazach bliskich stylowi komunikowania społeczności Rak’n’Rolla: niesztampowych, otwartych, szczerych, z uśmiechem i przekąsem w tle, traktujących chorobę jak etap, przez który się przechodzi. O „Zbieram na włosy” powiedziała do tej pory m.in. Magdalena Kostyszyn (Chujowa Pani Domu), Marta Żmuda-Trzebiatowska, Anna Dereszowska oraz Aleksandra Hamkało: – Tak samo jak w ubiegłych latach nie mogliśmy zostać obojętni na działania Fundacji, która po raz kolejny wychodzi z pomocą dla kobiet przechodzących przez raka, potrzebujących peruk z włosów syntetycznych. Jako agencja influencer marketingu odpowiadamy za działania zrzeszające influencerów chętnych do promowania akcji w social mediach własnych. Działamy z zaprzyjaźnionymi twórcami, którzy są już w większości kojarzeni są z Fundacją Rak’n’Roll – głównie dzięki cyklicznemu pojawianiu się w spotach czy nagłaśnianiu kolejnych kampanii rak’n’rollowych – komentuje Miłosz Wegner z Lettly.

Wsparcie przyjaciół

„Zbieram na włosy” to kolejna kampania Rak’n’Rolla, przy której o pomoc Fundacja poprosiła przyjaciół: Zespół Havas oraz Lettly. W tym roku do grona wspierających partnerów dołączyli również: Havas Media Group, Havas PR, Jet Line, AMS, Stroer: – Uczestniczenie w powstaniu tej bardzo ważnej społecznie kampanii było wyjątkowe. Spotkanie z ludźmi pełnymi pasji i tworzenie komunikacji w szczytnym celu uskrzydla. Współpraca z topowymi artystami Andrzejem Świetlikiem i Jagą Hupało, ich pełne zaangażowanie, wkład twórczy i wreszcie efekt w postaci zdjęć zrobił na wszystkich olbrzymie wrażenie – podsumowuje Agnieszka Wiewiórska, Head of Production Department Havas Warsaw.

Sprawna i niskobudżetowa realizacja kampanii możliwa jest dzięki połączeniu zasobów, potencjału i sieci relacji przyjaciół Fundacji: – Musimy naszych sympatyków poprosić o udział w zbiórce pieniędzy na peruki dla kobiet, które rozpoczynają onkoterapię. Cieszymy się, że w zachęcaniu do tego wsparcia mamy sprzymierzeńców – Przyjaciół Rak’n’Rolla. Kolejny raz możemy liczyć na ich bezinteresowną pomoc: koncepcyjną, strategiczną, realizatorską. Ich zaangażowanie i entuzjazm dają nam pewność, że w zmienianiu schematów wokół choroby nowotworowej i pomocy Podopiecznym w godnym przechodzeniu przez raka nie jesteśmy sami. Nie ma Rak’n’Rolla bez Przyjaciół! – podsumowuje Katarzyna Kujawa z Fundacji Rak’n’Roll.

Film podsumowujący sesję: 

Źródło: Havas Group Poland

havas.com

Dodatkowe informacje:

Kampania powstała i jest realizowana dzięki wsparciu
• Andrzeja Świetlika (pomysł i zdjęcia),
• Jagi Hupało i Gustawa Michalaka / Jaga Hupało Born To Create (artyści włosów),
• Rafała Rysia, Mariusza Bruchackiego / Havas Warsaw (zespół kreatywny),
• Agnieszki Wiewiórskiej, Katarzyny Krakówki / Havas Warsaw (produkcja),
• Anety Kolendo-Borowskiej / Bless Me Cosmetics (make up) ,
• Eweliny Kot (asystentka fotografa),
• Anny Drelich i Mai Dulkowskiej / Słodka nić (wata cukrowa do kreacji fryzury),
• Mariusza Sieńko, Łukasza Grzeszczyka / Havas Warsaw (realizacja i montaż wideo),
• Anny Kufirskiej / Havas Warsaw (udźwiękowienie wideo),
• Miłosza Wegnera /Lettly (influencer marketing),
• Renaty Wasiak-Sosnowskiej, Marii Bieleckiej / Havas Media Group (pozyskanie mediów)
• Jet Line (nośniki na kampanię ogólnopolską),
• AMS i Stroer (nośniki na kampanię w Warszawie),
• Bohaterek: Agnieszki, Aleksandry, Anety, Eweliny, Moniki, Weroniki,
• Zespołu Fundacji Rak’n’Roll w składzie: Teresa Filipowska, Emilia Klimasara, Łukasz Kościuczuk, Katarzyna Kujawa, Jacek Maciejewski, Olga Myślińska Tomasz Sitko, Kamila Stępień.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764