logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Agencja Lightscape zrealizowała projekt B+R o wartości 1,3 mln zł

  PR 21.10.2021, przeczytano 513 razy

Agencja Lightscape działa na rynku od 13 lat i specjalizuje się w obsłudze marek finansowych, nowych technologii i startupów. Potrzeba realizacji projektu badawczego zrodziła się z feedbacku od klientów agencji, którzy widzieli konieczność działań PR, jednak wskazywali na ich istotne ograniczenie. Chodziło tu o brak możliwości “wpięcia” public relations w mechanizm pozyskiwania leadów i innych działań marketingowych online.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/agencja-lightscape-zrealizowala-projekt-b%2Br-o-wartosci-1%2C3-mln-zl,393475,artykul.html

- Rozpoczęliśmy projekt z myślą o naszych klientach, jednak w trakcie jego realizacji doszliśmy do wniosku, że opracowane rozwiązania mogą mieć znacznie szersze zastosowanie: dla agencji PR, marek prowadzących działania contentowe, agencji SEO zarówno na krajowej jak i międzynarodowej arenie - mówi Piotr Berliński, Lightscape.

Stworzony na potrzeby projektu zespół złożony ze specjalistów PR i marketingu online oraz programistów przeanalizował cykl życia 13 000 artykułów w mediach online pod kątem ich pozycji na 3000 fraz w Google. Badania prowadzono na 30 firmach: klientach agencji i markach, które przyjęły zaproszenie do udziału w marketingowo-technologicznym przedsięwzięciu. Wnioski z projektu i opracowane algorytmy zasilą Visibly narzędzie służące do monitoringu i mierzenia widoczności publikacji online, a w dalszej kolejności posłużą do stworzenia platformy SaaS.

Opracowano algorytmy do mierzenia widoczności uzyskanej przez organiczne publikacje media relations znajdujące się w TOP10 Google. Dzięki wsparciu tej technologii, Lightscape mierzy więc i realizuje działania PR, których założeniem jest budowanie widoczności marki w internecie.

- Tak rozumiany digital PR to nowa perspektywa wykorzystania jednego z najbardziej organicznych rodzajów contentu artykułów redakcyjnych nie będących efektem współpracy reklamowej – mówi Piotr Berliński, CEO Lightscape. To również innowacja w branży, która efektywność działań mierzy przeważnie w oparciu o szacunkowe wyniki zasięgów całych portali.

Zespół agencji skupia się obecnie na opracowaniu szczegółowego planu rozwoju przedsięwzięcia w modelu SaaS. W IV kwartale 2021 roku planuje rozpoczęcie rozmów inwestorami zainteresowanymi udziałem szybkim wejściu platformy na rynek polski i zagraniczny.

Realizacja planu finansowego mimo pandemii

Mimo zawirowań rynkowych związanych z pandemią koronawirusa i zaangażowaniem części zespołu w projekt B+R, spółka zrealizowała założony na ten rok plan finansowy z dużym sukcesem. W 2020 roku osiągnęła przychody netto ze sprzedaży na poziomie ponad 1,8 mln zł, co stanowi blisko 11% wzrostu w porównaniu z rokiem poprzednim. Łącznie, przychody netto ze sprzedaży oraz pozostałe przychody operacyjne wyniosły blisko 2,1mln zł, co stanowi 27% wzrost w odniesieniu do roku poprzedniego.

Źródło: Lightscape

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764