logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Akcja „Media bez wyboru” jednoczy redakcje z całej Polski

   11.02.2021, przeczytano 590 razy
ilustracjastrzałka

W protest wobec projektu wprowadzenia podatku od reklam dla mediów zaangażowali się dziennikarze z całego kraju. Oprócz wielu serwisów internetowych, stacji telewizyjnych i radiowych swoje poparcie dla akcji „Media bez wyboru” wyrazili również wydawcy prasy. 30 dzienników opublikowało wczoraj na pierwszych stronach swoich gazet hasło przewodnie sprzeciwu lub list otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych. Samo działanie tytułów prasowych to dotarcie na poziomie 1,2 mln kontaktów z przekazem - podaje Instytut Monitorowania Mediów IMM.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/akcja-_media-bez-wyboru_-jednoczy-redakcje-z-calej-polski,390187,artykul.html

W akcji udział wzięły między innymi TVN, Superstacja, Telewizja Polsat, Grupa RMF, Wirtualna Polska, Onet czy Interia. Na stronach portali internetowych, stacji telewizyjnych i radiowych zamiast wiadomości znaleźć można było czarne plansze z napisem „Tu powinien być Twój portal”, „Tu powinien być Twój program”, a także wyjaśnienia dotyczące protestu, czy list otwarty do władz, który podpisało ponad 40 prywatnych firm z sektora rynku mediów. Telewizje zawiesiły swoje kanały informacyjne. Dziennikarze natomiast przebieg protestu starali się relacjonować na profilach w mediach społecznościowych.

- Niektóre stacje radiowe przywróciły nadawanie informacji o godz. 11. Większość jednak nie wznowiła emisji, w tym wszystkie stacje telewizyjne, które zadeklarowały udział w proteście, nie uruchomiły swoich wydań aż do kolejnego poranka - dodaje Maciej Nowocień, Dyrektor Produkcji w Instytucie Monitorowania Mediów.

W akcję zaangażowało się większość dzienników w kraju

W strajku uczestniczyło również 30 dzienników, w tym Dziennik Bałtycki, Dziennik Gazeta Prawna, Dziennik Łódzki, Dziennik Polski, Dziennik Zachodni, Echo Dnia Podkarpackie, Echo Dnia Radomskie, Echo Dnia Świętokrzyskie, Express Bydgoski, Express Ilustrowany, Fakt, Gazeta Krakowska, Gazeta Lubuska, Gazeta Pomorska, Gazeta Wrocławska, Gazeta Współczesna, Gazeta Wyborcza, Głos Koszaliński, Głos Pomorza, Głos Szczeciński, Głos Wielkopolski, Kurier Lubelski, Kurier Poranny, Nowa Trybuna Opolska, Nowiny, Nowości, Parkiet, Przegląd Sportowy, Rzeczpospolita i Super Express. Wszystkie te opublikowały na okładce wczorajszego wydania listy otwarty, hasło „Media bez wyboru” lub szersze wyjaśnienia w związku z przyłączeniem się do protestu. Łączne dotarcie[1] tego działania to 1 265 000 potencjalnych kontaktów z dystrybuowanym przekazem.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

[1] Dotarcie informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym, a więc o jego szacunkowym zasięgu.,

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764