logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Akcja edukacyjna Kompanii Piwowarskiej „Nie wypadaj z obiegu”

  PR 29.10.2020, przeczytano 220 razy
ilustracjastrzałka

„Nie wypadaj z obiegu” to edukacyjna akcja Kompanii Piwowarskiej – największej firmy branży piwnej w Polsce. Firma przekonuje, że oddawanie butelek jest modne. Dlatego do współpracy zaprosiła magazyn GLAMOUR, modelkę Zuzę Kołodziejczyk i cenioną projektantkę – Magdę Hasiak. Efektem tej współpracy jest modna nerka, w której można nosić butelki zwrotne. W okładkowej sesji GLAMOUR Zuza zachęca do podążania za proekologicznym trendem, jakim jest oddawanie butelek zwrotnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/akcja-edukacyjna-kompanii-piwowarskiej-_nie-wypadaj-z-obiegu_,388994,artykul.html

Kampania społeczna Kompanii Piwowarskiej „Nie wypadaj z obiegu” ma na celu zmianę postrzegania oddawania butelek zwrotnych do sklepu. Dzisiaj jest ono niekiedy postrzegane jako coś wstydliwego, podczas gdy jest to jedno z najbardziej korzystnych dla środowiska zachowań. Zapobieganie powstawaniu odpadów znajduje się na samym szczycie hierarchii sposobów postępowania z odpadami. Korzystając prawidłowo z opakowań wielokrotnego użytku zmniejsza się ilość odpadów, które należy poddać recyklingowi oraz emisję gazów cieplarnianych – bo butelka po piwie może być napełniona aż 20 razy, pod warunkiem że trafi z powrotem do sklepu, a nie do pojemnika na stłuczkę lub, co gorsza, do śmieci. To ważne dla środowiska, tak jak m.in. nieużywanie plastikowych słomek czy jednorazowych plastikowych torebek.

W przypadku butelek zwrotnych po piwie sytuacja nie jest zła – ponad 90% z nich trafia do browarów do ponownego napełnienia. Kompania Piwowarska chciałaby jednak zwiększyć jeszcze skuteczność tego rozwiązania – stąd akcja i jej przesłanie. Żeby poprawić sytuację wystarczy po prostu przynosić butelki do sklepów na wymianę.

– Kompania Piwowarska sprzedaje obecnie 45% swojego piwa w butelkach zwrotnych. Określiliśmy w swojej strategii zrównoważonego rozwoju, że do 2030 roku wszystkie nasze opakowania do napojów oraz opakowania zbiorcze, będzie można ponownie wykorzystać lub zrecyklować. Mają być one przy tym wykonane przede wszystkim z surowców pochodzących z odzysku i w 100% nadawać się do recyklingu. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że chcemy aby korzystanie z butelek zwrotnych stało się modne. Jesteśmy bardzo ciekawi efektów tej nietypowej akcji – skomentował Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Aby połączyć pozornie nieprzystające do siebie światy: mody i butelek zwrotnych poznańska projektantka Magda Hasiak przygotowała 100 unikatowych designerskich butelkonerek, z kieszeniami na dwie butelki zwrotne. Nie będzie można ich kupić, a jedynie wygrać w konkursie Kompanii Piwowarskiej na Facebooku i Instagramie firmy opatrzonym hasztagiem #niewypadajzobiegu. Aby wygrać torbę będzie trzeba pokazać lub opisać jak stylowo oddajemy butelki zwrotne.

Butelkonerkę na okładce oraz rozkładówce GLAMOUR prezentuje Zuza Kołodziejczyk, modelka, zwyciężczyni trzeciej edycji programu TOP MODEL, dla której ekologia jest niezwykle ważna. Świadczy o tym m.in. projekt na jej koncie na Instagramie: #ZdrowaZmianaZuzy, w którym mówi o tym, co stara się zmienić, by być jeszcze bardziej eko dla dobra Ziemi!

Partnerem projektu jest Organizacja Odzysku Opakowań INTERSEROH. Za koncepcję i realizację kampanii odpowiada agencja V&P.

ilustracjastrzałka

Źródło: Kompania Piwowarska

www.kp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trwa ogólnopolska Wielka Recykloteria Pro Nature firmy Henkel
Firma Henkel rozpoczęła szeroko zakrojoną kampanię promocyjną produktów z linii Pro Nature, których opakowania pochodzą nawet w 100% z recyklingu. Od 1 października do 31 listopada będzie można wziąć udział w ogólnopolskiej Wielkiej Recykloterii z atrakcyjnymi nagrodami.
OKI Europe oferuje pakiet Business Agility Pack, który pomaga firmom dostosować się do zmiennych warunków rynkowych
Pakiet Business Agility Pack o wartości 2200 PLN*, stanowiący część kampanii „Adapt Today” firmy OKI Europe, pomoże firmom w szybkim produkowaniu, drukowaniu i umieszczeniu komunikacji wizualnej na żądanie
Rynek karmiony pandemią, rekordowe wydatki na Big Data
Mimo trwającej pandemii, w tym roku firmy na całym świecie przeznaczą rekordową kwotę ponad 41 mld USD na cyfrowe informacje, wynika z analizy Cloud Technologies. Warszawska spółka Big Data opublikowała trzecią edycję raportu Global Data Market Size 2017-2021, który jako jedyny na rynku analizuje wielkość globalnej sprzedaży danych.
Douglas otwiera nowy koncept perfumerii w Sopocie
Nowa perfumeria Douglas znajduje się w najbardziej prestiżowej części miasta przy ulicy Bohaterów Monte Cassino w Sopocie. Nowy design i wyjątkowy asortyment podkreśla butikowy charakter filii, która w ten sposób znakomicie wpisuje się w charakter otoczenia.  Na fanów luksusowych kosmetyków, w innowacyjnie urządzonej, eleganckiej przestrzeni o...
Komunikacja sklepów internetowych
Ponad ¾ sklepów internetowych promuje swoją ofertę w mediach społecznościowych. Tymczasem, dla kupujących kanałami poznawania zakupowych ofert są kolejno: e-mail, SMS, wyszukiwarka Google, porównywarki cenowe, a dopiero potem media społecznościowe - z wynikiem 38 proc. Nowy raport “Komunikacja sklepów internetowych” od SMSAPI i Shoper przygląda...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764