Porozumienie BlueAlliance to platforma współpracy biznesowej dziewięciu agencji europejskich, pochodzących z Chorwacji, Czech, Litwy, Polski, Rumunii, Słowacji, Ukrainy i Węgier. Firmy tworzące BlueAlliance pragną rozszerzać działalność poza swoje terytorium i tym samym oferować obecnym oraz przyszłym klientom usługi na innych niż własne, rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Filarem porozumienia jest działalność partnerska oraz wymiana wiedzy i doświadczeń, poparta znajomością lokalnych uwarunkowań.
Prace nad zawiązaniem współpracy trwały od 2016 roku i doprowadziły do powstania partnerstwa, które łączy agencje o podobnej specjalizacji, misjach i wartościach. Są to całkowicie niezależne i doświadczone podmioty biznesowe, o bardzo wysokich kompetencjach z obszaru digital - wszystkie posiadają certyfikację Google Premier Partner. Agencje, które przystąpiły do porozumienia, są także ekspertami na rynkach lokalnych w kluczowych obszarach dotychczasowej działalności Bluerank, tj.: Digital Analytics, SEO, Paid Search i Social Media.
BlueAlliance obecnie tworzą:
- Aweb (Ukraina),
- Bluerank (Polska),
- Effectix (Czechy),
- eStrategai (Litwa),
- Growww Digital (Węgry),
- INTREN (Węgry),
- KG Media (Chorwacja),
- Pizza SEO (Słowacja),
- WebDigital (Rumunia).
Porozumienie gwarantuje agencjom, które je tworzą niezależność i prawo do posługiwania się własną nazwą i logotypem.
Genezą powstania BlueAlliance jest potrzeba realizowania misji, która pozwala pomagać klientom wszystkich zainteresowanych agencji w zaspakajaniu potrzeb związanych z rozwojem i ekspansją na rynki Europy Środkowo-Wschodniej.
- Wierzę, że tylko lokalne agencje – liderzy obszaru - posiadają najlepszą znajomość potrzeb rynkowych występujących na ich terytorium. Oprócz znajomości języka, agencje zgromadziły wiedzę o przyzwyczajeniach i unikatowych zachowaniach internautów danego kraju, a własną działalność wspierają lokalnymi kontaktami biznesowymi - wyjaśnia Zbigniew Nowicki, Managing Director Bluerank. - Cieszę się, że nasza inicjatywa spotkała się z tak dużym entuzjazmem ze strony innych Google Premier Partners. To oznacza, że wspólnie otwieramy naszym klientom drzwi na rynki zagraniczne i powiększamy europejski obszar działania, tym bardziej, że w BlueAlliance już za moment pojawią się nowi członkowie - dodaje.
Porozumienie, powołujące partnerstwo BlueAlliance podpisano w trakcie warsztatów wymiany wiedzy i doświadczeń biznesowych, odbywających się pod koniec sierpnia w łódzkiej siedzibie Bluerank. Na inauguracyjnym spotkaniu byli obecni przedstawiciele Google Polska.
BlueAlliance w liczbach:
- 388 certyfikatów,
- 317 pracowników,
- 1474 projektów,
- 61 nagród,
- ponad 15 mln euro obsługiwanego budżetu.
Oficjalna strona internetowa BlueAlliance:bluealliance.eu
Źródło: Bluerank