logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Brexit: Pierwsze marketingowe reakcje i zastosowania

   29.06.2016, przeczytano 1795 razy
ilustracjastrzałka
Fot. Starecat.com

W Real Time Marketingu liczy się pomysłowa reakcja na nieoczekiwane zdarzenia. Wykreowane akcje niekiedy wzruszają, innym razem bawią, a jeszcze kolejnym – angażują. Zawsze wspólnym celem jest wywołanie zainteresowania ze strony odbiorców, od których zależy viralowy sukces inicjatywy. Dziś takim marketingowym polem do popisu staje się Brexit.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/brexit%3A-pierwsze-marketingowe-reakcje-i-zastosowania,29134,artykul.html

Nie dziwi rosnące zainteresowanie internetu Brexitem, wydarzeniem nieschodzącym z pierwszych stron polskich i zagranicznych gazet oraz portali. Decyzja o wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej to historyczne wydarzenie, budzące radość głosujących „ZA”, jak i strach oraz niepewność tych, którzy byli przeciw podjętej decyzji. Trudne do przewidzenia konsekwencje czekają całą Europę, w tym także 850 tys. mieszkających na Wyspach Polaków.

Brexit w internecie

Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej wzbudziło i długo jeszcze będzie budzić ogromne emocje, których ujście już teraz można znaleźć w internecie. Dziś, wpisując w wyszukiwarkę hasło „Brexit” pojawia się ok. 115 000 000 wyników. To zarówno artykuły relacjonujące wydarzenie, jak i memy, których autorzy z rozbawieniem komentują całą sytuację.

W pierwszych wynikach wyszukiwania hasła „Brexit” znajduje się także, jak do tej pory pierwsza i jedyna, reakcja polskich marketingowców na decyzję podjętą przez Brytyjczyków. To reklama firmy hostingowej Hekko.pl, zachęcająca Polaków wracających z Wysp do rozkręcenia własnej firmy w internecie. Operator pod hasłem „Brexit psuje Twój dzień? Hekko.pl go naprawia!” reklamuje promocyjną ofertę na hosting z kreatorem stron. Jak czytamy: „Nam też nie podoba się decyzja Anglików, ale w Polsce Ci pomożemy!”.


Fot. Hekko.pl


Wykorzystać okazję – przegląd akcji

Historia Real Time Marketingu pełna jest przykładów umiejętnego wykorzystania ważnych i nieoczekiwanych wydarzeń do promocji wizerunku własnej marki. W wielu takich sytuacjach firmy wygrywały spontaniczną i kreatywną reakcją. Nie inaczej było w przypadku marki Play, która wykazała się pomysłowością, odpowiadając na zażalenie złożone na kartonie przez, chcących zwrócić uwagę na swój problem, klientów. Odpowiedź podana na takim samym „nośniku” wiele razy przedstawiana była jako przykład doskonałej reakcji na kryzys w social media.


Fot. Jakub Górnicki oraz Play

Błyskawiczną reakcją wykazała się także marka Volvo, po tym jak internauta zmęczony mailami otrzymywanymi od firmy, wysłał wiadomość prywatną o treści informującej o planach na weekend. Mistrzowska odpowiedź Volvo Car Poland, w efekcie której klient uzyskał możliwość wypożyczenia samochodu na kilka dni, zaowocowała zażegnaniem kryzysu i darmową promocją firmy.


Fot. Volvo Car Poland

Analizując błyskotliwe reakcje marketingowców na kryzys, nie sposób zapomnieć o marce Oreo. Mistrzowska reakcja w postaci zdjęcia zamieszczonego na Tweeterze po tym, jak w czasie Super Bowl zgasło światło, to już marketingowa legenda. Dziś każdy wie, że nawet w ciemności można delektować się ciastkami tej marki.


Fot. Oreo Cookie

Historia zna przypadki, kiedy szybka reakcja kreatywnego marketingowca wywindowała markę na sam szczyt. Czy podobnie będzie z Brexitem? Czas pokaże.

Źródło: PR-imo

www.pr-imo.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764