logo
WIADOMOŚCI

Butelka Björn finalistą konkursu Dobry Wzór 2018

  PR 06.08.2018, przeczytano 1347 razy
ilustracjastrzałka

Butelka wódki Björn, produkowanej przez BZK Alco, znalazła się w finale jubileuszowej 25. edycji konkursu Dobry Wzór. Instytut Wzornictwa Przemysłowego wyróżnia w ten sposób najlepiej zaprojektowane produkty i usługi dostępne na polskim rynku. To pierwsza butelka mocnego alkoholu w finale tego konkursu w kategorii „Grafika użytkowa i opakowania”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/butelka-bj%C3%B6rn-finalista-konkursu-dobry-wzor-2018,37495,artykul.html

Opakowanie wódki czystej Björn zdecydowanie wyróżnia się wśród innych produktów z branży spirytusowej. Pokrywa ją charakterystyczna liternicza tekstura inspirowana wyglądem run ciosanych w kamieniu. Opakowanie zachęca też do interakcji – żeby odczytać historię króla Wikingów, którą opowiada butelka należy kilkukrotnie obrócić produkt.

– Butelka Björna to design niepowtarzalny, wpisujący się w światowe trendy we wzornictwie – mówi Grzegorz Głuch, prezes BZK Alco. – To jednocześnie bardzo wyrazisty produkt na półce sklepowej i, co istotne, uniwersalny. Dzięki temu może sprawdzić się na rynkach eksportowych – dodaje Grzegorz Głuch. Przedstawiciele spółki podkreślają, że koncepcja marki, projekt, formy i samo szklane opakowanie powstały w całości w Polsce, podobnie jak trunek, który zawiera butelka.

ilustracjastrzałka

– Wdrożenie butelki wymagało niezwykłej precyzji od projektantów i inżynierów – mówi projektantka butelki Magdalena Jabłońska ze studia Spiritus Movens. – Trzeba było przemyśleć każdy, nawet najmniejszy element opakowania. Autorka projektu twierdzi, że dzięki aktywnej współpracy z klientem i producentem szkła udało się osiągnąć bardzo ciekawy efekt wdrożeniowy, innowacyjny na polskim rynku.

Z wzorniczego punktu widzenia projekt butelki marki Björn stanowił wyjątkowe wyzwanie. Kształt musiał odzwierciedlać koncept z silnym, prostym przekazem i jednocześnie zdecydowanie wyróżniać się na tle produktów konkurencyjnych. W głęboko grawerowanej powierzchni, która otacza cały korpus butelki, musiały powstać m.in. płaskie miejsca na kod paskowy i etykiety. Ważny był każdy detal, w tym nawet długość pojedynczego słowa w tekście opasującym kilkukrotnie opakowanie.

ilustracjastrzałka

Butelka Björn to pierwsze opakowanie mocnego alkoholu, które znalazło się w gronie finalistów w kategorii „Grafika użytkowa i opakowania”. W tegorocznej edycji zgłoszono blisko 200 produktów. Jury konkursu podczas uroczystej gali wręczenia nagród, która odbędzie się 25 października br., przyzna wyróżnienia w dziewięciu kategoriach: Dom, Praca, Sfera Publiczna, Usługi, Nowe technologie, Grafika użytkowa i opakowania, Nowe materiały produkcyjne, Transport i komunikacja, Moda i akcesoria. Wszystkie zakwalifikowane do finału i nagrodzone projekty  będzie można oglądać na pokonkursowej wystawie.

obrazek

Dobry Wzór to konkurs o ugruntowanej pozycji na polskim rynku, organizowany od 1993 roku przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Jego ideą jest wyłonienie najlepiej zaprojektowanych produktów i usług dostępnych na polskim rynku. Przedsięwzięcie wspierają najważniejsze instytucje publiczne, takie jak m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Źródło: BZK Alco

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

innogy Polska znalazła się w gronie tegorocznych laureatów XIII edycji konkursu Superbrands. W konkursie na najsilniejsze marki konsumenckie na polskim rynku, marka innogy otrzymała nagrodę w kategorii: Dla domu/dostawca energii
 Projekt Roku 17/18 - Pełna lista nagród!
Projekt Roku to pierwszy w Polsce konkurs projektowania graficznego, który wykracza poza ocenę estetyczną, poddając refleksji funkcje designu oraz odpowiedzialność społeczną twórców. Konkurs powołany do życia w 2010 corocznie (z wyjątkiem 2015–2016) analizuje najbardziej przełomowe realizacje twórców grafiki użytkowej w Polsce oraz promuje wartości bliskie Stowarzyszeniu...
Projekt komunikacji antykryzysowej i kryzysowej Credit Agricole zdobył dwie nagrody w konkursie Złote Spinacze 2018 - najważniejszym konkursie branży public relations w Polsce. Wyróżnienie to udowadnia, że bank z powodzeniem realizuje strategię, w której stawia klienta w centrum swoich działań.
Cztery statuetki w konkursie Creativity International Awards
Zespół Opus B Brand Design zdobył dwie złote statuetki za projekty Mickiewicz oraz Bee-Fee, natomiast srebrne trofea przyznano za koncepty Norr Sno i Horse Power.
Amundsen Photo Awards – znamy finalistów
Podróże są doskonałą inspiracją i potrafią zaskoczyć nawet najbardziej doświadczonych eksploratorów. Fotografia natomiast pozwala uchwycić te wyjątkowe momenty i przedstawić świat w sposób, w jaki widzi go autor. 12 grudnia, w Fortecy Kręgliccy odbyła się Gala Amundsen Photo Awards, podczas której wyłoniono autorów najlepszych fotografii w czterech wyjątkowych...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone