logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Creative Power – kolejna edycja konkursu Antalis

  PR 01.04.2022, przeczytano 1019 razy
ilustracja

Firma Antalis organizuje konkurs obejmujący 34 kraje na najpiękniejszy projekt wydrukowany na papierze Antalis. Dzięki temu agencje komunikacji, użytkownicy końcowi, projektanci graficzni czy agencje kreatywne i nie tylko, mają szansę na pokazanie swoich inspirujących pomysłów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/creative-power-%E2%80%93-kolejna-edycja-konkursu-antalis,395324,artykul.html

Projektowanie graficzne kluczem do komunikacji cyfrowej

Konkurs Antalis Creative Power skierowany jest do kreatywnych osobistości, które uwielbiają pracę z papierem i drukiem. Udział w wydarzeniu pozwoli podkreślić kreatywność i know-how twórców oraz poszerzyć ich wiedzę na temat oddziaływania komunikacji drukowanej. Projektanci i drukarze, którzy wezmą udział w konkursie, będą mogli posiąść wiedzę na temat najnowszych trendów z tematu kreatywnego wykorzystania papieru. Dodatkowo podczas webinarów zaczerpną dużą dawkę przystępnie podanej wiedzy na temat najnowszych rozwiązań z dziedziny papierów z recyklingu (Nautilus, Cocoon, Cyclus) i ekologicznego drukowu i designu.

Do kogo skierowany jest konkurs?

Idea konkursu Antalis Creative Power skierowana jest do drukarni, producentów opakowań, wydawnictw, projektantów graficznych, agencji kreatywnych, firm tworzących markę i ich identyfikację. Antalis współpracuje z ponad 5 tys. firm, które korzystają z ich zasobów do produkcji opakowań, materiałów biurowych, elementów komunikacji marek i książek. Wydarzenie to ma dotrzeć do tysięcy osób i przedsiębiorstw, które na co dzień zajmują się produkcją materiałów papierowych dla różnych branż. Firmy te realizują kreatywne pomysły z wykorzystaniem m.in. papieru ekologicznego lub kartonu opakowaniowego, aby zrealizować konkretny produkt dla marki końcowej.

Jakie kategorie obejmuje konkurs Antalis Creative Power?

Przesłane prace zostaną przydzielone do 4 kategorii, gdzie oceniany będzie dobór papieru, wykonanie druku, jak i całościowe projekty.

  • 1 kategoria - Report&Publishing dotyczy rocznych raportów, raportów CSR, Art books, Look books, katalogów i magazynów.
  • 2 kategoria - Brand Identity&Stationery - materiały biurowe, identyfikacja marki, menu, notesy.
  • 3 kategoria - Packaging&Promotional - opakowania na gadżety, plakaty, opakowania ozdobne składane i kreatywne, torby zakupowe, opakowania deoracyjne i produktowe, zestawy promujące markę.
  • 4 kategoria - Mailers&Invitation - Press release, zaproszenia, materiały ślubne, kartki pocztowe i wizytowe, ulotki.

Przyznane zostaną również 3 nagrody specjalne w kategoriach:

  • Eco Conception - za ekoprojket, w którym zostały zastosowane techniki ograniczające ślad węglowy. Np. tłoczenie zamiast atramentu czy ponowne wykorzystanie matryc.
  • The Paper Story – nagroda przyznawana za najlepszą kampanię komunikacyjną z wykorzystaniem papieru, która wygenerowała duży odzew np. więcej rejestracji, zapytań lub wizyt.
  • Design for Good – za skuteczne projekty aktywizacyjne np. plakaty informacyjne, zaproszenia charytatywne czy techniki druku ułatwiające życie osobom upośledzonym.

Print Excellence - Nagroda specjalna Print Excellence może być przyznana wybranemu uczestnikowi. Do kategorii tej nie można samodzielnie zgłosić pracy. Osoby zasiadające w jury wybiorą swoje ulubione projekty, bazując na wysokim poziomie wykonania w jednej lub kilku wymagających technikach druku.

Projekty zostaną ocenione przez znane osobistości ze świata druku i projektowania graficznego w tym przez Partnerów Antalis – Hinderer, Mülich, Monotype i Positive Luxury. W jury zasiądą eksperci branżowi od kreatywnych drukarzy po ekspertów ds. brandingu lub ESG, projektantów krojów pisma i producentów sztanc. Projekty mogą być wykonane w oparciu o najlepsze papiery, nie tylko z oferty Arjowiggins, ale także o papier makulaturowy, tekturę i wiele innych.

Trzy nagrody specjalne zostaną przekazane twórcom o największym, kreatywnym potencjalne, które odpowiadają na konkretne potrzeby klienta nie tylko pod względem wykorzystania jednego kroju pisma czy unikania marnotrawienia papieru. W wydarzeniu tym chodzi również o ukazanie projektów, które zostały stworzone po to, aby zawalczyć o sprawę ważną dla danego klienta.

Jaki nagrody czekają na twórców projektów?

Na każdą kategorię przypada 6 finałowych projektów, które otrzymają nagrody. Finałowi drukarze otrzymają voucher o wartości 400 euro na sztancę Hinderer+Mülich, a projektant lub agencja otrzymają roczną subskrypcję na Monotypefont.com, której miesięczna wartość szacowana jest na 500 euro.

Przez całe lato w mediach społecznościowych będą przedstawiane wszystkie finałowe projekty. Oprócz tego zostaną one również opublikowane w drukowanym magazynie. Niektóre z projektów mogą zostać wybrane również przez The Brand Identify, a wywiady z twórcami pojawią się na wszystkich platformach cyfrowych firmy.

Zwycięzcy otrzymają również nagrodę indywidualną – wykonaną ręcznie przez artystkę Maud Vantour oraz wezmą udział w wywiadzie z The Brand Identity. Zwycięski projekt zostanie zaprezentowany również na wszystkich platformach The Brand Identity oraz Antalis.

Zwycięzcy w 4 kategoriach głównych otrzymają ekskluzywny upominek oraz udadzą się na uroczystą kolację w ekskluzywnej restauracji wraz z partnerami i twórcami konkursu.

Zwycięzcy w 4 kategoriach specjalnych udadzą się na wycieczkę do legendarnej papierni Arjowiggins w Stonewood w Szkocji, zwiedzanie fabryki i miasta. Wszystko to zwieńczy uroczysta, wspólna kolacja dla projektanta, drukarni oraz klienta końcowego i pracownika Antalis.

Globalni partnerzy konkursu Antalis Creative Power

Wydarzenie Antalis Creative Power bazuje nie tylko na przesłanych projektach i ich ocenie, ale również daje możliwość poszerzenia wiedzy na temat zrównoważonego rozwoju. Partnerzy wydarzenia zorganizują webinaria na temat ekologicznego druku i projektów brandowych. Zrealizowana będzie także sesja szkoleniowa na temat najlepszych metod przygotowywania projektu mikrotłoczenia.

  • Hinderer + Mühlich to czołowy, światowy producent sztanc do tłoczenia wykorzystywanych w przemyśle graficznym. Za pomocą sztanc dekorują papierowe powierzchnie zgodnie z największymi standardami dotyczącymi funkcjonalności i wzornictwa.
  • Monotype posiada największą kolekcję nagradzanych czcionek i ma dostęp do najbardziej poszukiwanych odlewni i projektantów czcionek na świecie. Monotype Fonts pozwala kreatywnym profesjonalistom na ograniczone działania związane z zarządzaniem administracyjnym i większe skupienie się na projektowaniu doświadczeń związanych z daną marką.
  • Positive Luxury przyspiesza działania przemysłu luksusowego na rzecz zrównoważonego rozwoju. Klienci firmy mogą przy jej współudziale wyprzedzać zmiany gospodarcze i kulturowe. Dzięki niej społeczność marek, sprzedawców detalicznych i dostawców może dokonywać pomiarów, zarządzania i wywierać pozytywny wpływ netto w zakresie wskaźników ESG.

Partnerzy konkursu w Polsce

  • PRESS - Magazyn o mediach, reklamie, marketingu i public relations, który ukazuje sie od 1996 roku. Pismo kierowane do dziennikarzy, szefów marketingu, pracowników PR i agencji reklamowych, media plannerów oraz wszystkich współpracujacych z mediami i nimi zainteresowanych. Organizator konkursów Grand Press, Grand Press Photo, Grand Mobile Photo, Grand Video Awards i AD WO/Man, warsztatów dla dziennikarzy „Know-How”. Według Instytutu Monitorowania Mediów drugi najczesciej cytowany magazyn w 2021 roku.
  • GRAFMAG - Grafmag to internetowy magazyn istniejący w sieci od 2012 roku. Znajdziesz tam artykuły o projektowaniu, ilustracji, web designie, prowadzeniu własnego studia czy prawie autorskim. Twórcy przeprowadzają wywiady z ciekawymi projektantami, testują sprzęt, recenzują oprogramowanie i książki. Misją Grafmag jest też promocja polskiego designu, dlatego jest patronem wielu branżowych wydarzeń i konkursów.
  • SWIAT POLIGRAFII - Świat Poligrafii Professional ukazuje się od 22 lat. Znajdziesz na jego łamach wypowiedzi ekspertów, analizy, zestawienia i porównania dotyczące technologii oraz rynku druku. Patrzymy na poligrafię przez pryzmat ludzi, którzy są z nią związani. Sukcesy, wdrożenia nowych technologii, digitalizację, robotykę, finansowanie i utrzymanie biznesu poligraficznego oraz obszar ekologii... Od lipca 2021 roku prowadzimy podcast NIEZBĘDNIK POLIGRAFA.
  • BRIEF - Jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, od 11 lat organizator rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Brief traktuje o biznesie, nie z punktu widzenia Napoleona, ale z punktu widzenia żołnierza. Docieramy do polskich firm, do pracowników działów marketingu, sprzedaży, innowacji i działów personalnych, a także do domów mediowych oraz agencji reklamowych – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o rynku: o ludziach, trendach i ideach. Redakcja magazynu korzysta z bogatego doświadczenia wydawcy magazynów "Impact" oraz "Brief" – Grzegorza Kiszluka.
  • SOF - Filozofia School of Form skupia się na człowieku, potrzebach jednostki, społeczności oraz środowiska, w jakim żyjemy. Nasz unikatowy program nauczania, który łączy w sobie elementy projektowania oraz nauk humanistycznych i społecznych, został opracowany przez zespół ekspertów pod przewodnictwem Lidewij Edelkoort, która przez wiele lat pełniła funkcję dyrektor Design Academy Eindhoven, a dla nas była mentorką w początkowym okresie działania School of Form. Pomagamy naszym studentom odkryć ich twórczy potencjał. Dodajemy im odwagi, by nie bali się marzyć. Uczymy ich, jak wcielać w życie nawet najbardziej fantastyczne pomysły i tworzyć podnoszące jakość życia produkty czy sztukę użytkową. Mając dostęp do naszych profesjonalnych pracowni, wyposażonych w najnowocześniejsze narzędzia, studenci uczą się nie tylko, jak projektować przedmioty, lecz także jak je wykonać, stosując różne technologie, i przygotować do procesu produkcyjnego. Studenci zdobywają również podstawowe kompetencje biznesowe i uczą się współpracy z partnerami biznesowymi. Gdy kończą studia z naszym dyplomem, są gotowi, by zmieniać świat na lepsze.

Termin przesłania projektów, mija 31 maja 2022 roku

Źródło: Antalis Poland Sp. zo.o.

www.antalis.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764