Firma Antalis organizuje konkurs obejmujący 34 kraje na najpiękniejszy projekt wydrukowany na papierze Antalis. Dzięki temu agencje komunikacji, użytkownicy końcowi, projektanci graficzni czy agencje kreatywne i nie tylko, mają szansę na pokazanie swoich inspirujących pomysłów.
Projektowanie graficzne kluczem do komunikacji cyfrowej
Konkurs Antalis Creative Power skierowany jest do kreatywnych osobistości, które uwielbiają pracę z papierem i drukiem. Udział w wydarzeniu pozwoli podkreślić kreatywność i know-how twórców oraz poszerzyć ich wiedzę na temat oddziaływania komunikacji drukowanej. Projektanci i drukarze, którzy wezmą udział w konkursie, będą mogli posiąść wiedzę na temat najnowszych trendów z tematu kreatywnego wykorzystania papieru. Dodatkowo podczas webinarów zaczerpną dużą dawkę przystępnie podanej wiedzy na temat najnowszych rozwiązań z dziedziny papierów z recyklingu (Nautilus, Cocoon, Cyclus) i ekologicznego drukowu i designu.
Do kogo skierowany jest konkurs?
Idea konkursu Antalis Creative Power skierowana jest do drukarni, producentów opakowań, wydawnictw, projektantów graficznych, agencji kreatywnych, firm tworzących markę i ich identyfikację. Antalis współpracuje z ponad 5 tys. firm, które korzystają z ich zasobów do produkcji opakowań, materiałów biurowych, elementów komunikacji marek i książek. Wydarzenie to ma dotrzeć do tysięcy osób i przedsiębiorstw, które na co dzień zajmują się produkcją materiałów papierowych dla różnych branż. Firmy te realizują kreatywne pomysły z wykorzystaniem m.in. papieru ekologicznego lub kartonu opakowaniowego, aby zrealizować konkretny produkt dla marki końcowej.
Jakie kategorie obejmuje konkurs Antalis Creative Power?
Przesłane prace zostaną przydzielone do 4 kategorii, gdzie oceniany będzie dobór papieru, wykonanie druku, jak i całościowe projekty.
- 1 kategoria - Report&Publishing dotyczy rocznych raportów, raportów CSR, Art books, Look books, katalogów i magazynów.
- 2 kategoria - Brand Identity&Stationery - materiały biurowe, identyfikacja marki, menu, notesy.
- 3 kategoria - Packaging&Promotional - opakowania na gadżety, plakaty, opakowania ozdobne składane i kreatywne, torby zakupowe, opakowania deoracyjne i produktowe, zestawy promujące markę.
- 4 kategoria - Mailers&Invitation - Press release, zaproszenia, materiały ślubne, kartki pocztowe i wizytowe, ulotki.
Przyznane zostaną również 3 nagrody specjalne w kategoriach:
- Eco Conception - za ekoprojket, w którym zostały zastosowane techniki ograniczające ślad węglowy. Np. tłoczenie zamiast atramentu czy ponowne wykorzystanie matryc.
- The Paper Story – nagroda przyznawana za najlepszą kampanię komunikacyjną z wykorzystaniem papieru, która wygenerowała duży odzew np. więcej rejestracji, zapytań lub wizyt.
- Design for Good – za skuteczne projekty aktywizacyjne np. plakaty informacyjne, zaproszenia charytatywne czy techniki druku ułatwiające życie osobom upośledzonym.
Print Excellence - Nagroda specjalna Print Excellence może być przyznana wybranemu uczestnikowi. Do kategorii tej nie można samodzielnie zgłosić pracy. Osoby zasiadające w jury wybiorą swoje ulubione projekty, bazując na wysokim poziomie wykonania w jednej lub kilku wymagających technikach druku.
Projekty zostaną ocenione przez znane osobistości ze świata druku i projektowania graficznego w tym przez Partnerów Antalis – Hinderer, Mülich, Monotype i Positive Luxury. W jury zasiądą eksperci branżowi od kreatywnych drukarzy po ekspertów ds. brandingu lub ESG, projektantów krojów pisma i producentów sztanc. Projekty mogą być wykonane w oparciu o najlepsze papiery, nie tylko z oferty Arjowiggins, ale także o papier makulaturowy, tekturę i wiele innych.
Trzy nagrody specjalne zostaną przekazane twórcom o największym, kreatywnym potencjalne, które odpowiadają na konkretne potrzeby klienta nie tylko pod względem wykorzystania jednego kroju pisma czy unikania marnotrawienia papieru. W wydarzeniu tym chodzi również o ukazanie projektów, które zostały stworzone po to, aby zawalczyć o sprawę ważną dla danego klienta.
Jaki nagrody czekają na twórców projektów?
Na każdą kategorię przypada 6 finałowych projektów, które otrzymają nagrody. Finałowi drukarze otrzymają voucher o wartości 400 euro na sztancę Hinderer+Mülich, a projektant lub agencja otrzymają roczną subskrypcję na Monotypefont.com, której miesięczna wartość szacowana jest na 500 euro.
Przez całe lato w mediach społecznościowych będą przedstawiane wszystkie finałowe projekty. Oprócz tego zostaną one również opublikowane w drukowanym magazynie. Niektóre z projektów mogą zostać wybrane również przez The Brand Identify, a wywiady z twórcami pojawią się na wszystkich platformach cyfrowych firmy.
Zwycięzcy otrzymają również nagrodę indywidualną – wykonaną ręcznie przez artystkę Maud Vantour oraz wezmą udział w wywiadzie z The Brand Identity. Zwycięski projekt zostanie zaprezentowany również na wszystkich platformach The Brand Identity oraz Antalis.
Zwycięzcy w 4 kategoriach głównych otrzymają ekskluzywny upominek oraz udadzą się na uroczystą kolację w ekskluzywnej restauracji wraz z partnerami i twórcami konkursu.
Zwycięzcy w 4 kategoriach specjalnych udadzą się na wycieczkę do legendarnej papierni Arjowiggins w Stonewood w Szkocji, zwiedzanie fabryki i miasta. Wszystko to zwieńczy uroczysta, wspólna kolacja dla projektanta, drukarni oraz klienta końcowego i pracownika Antalis.
Globalni partnerzy konkursu Antalis Creative Power
Wydarzenie Antalis Creative Power bazuje nie tylko na przesłanych projektach i ich ocenie, ale również daje możliwość poszerzenia wiedzy na temat zrównoważonego rozwoju. Partnerzy wydarzenia zorganizują webinaria na temat ekologicznego druku i projektów brandowych. Zrealizowana będzie także sesja szkoleniowa na temat najlepszych metod przygotowywania projektu mikrotłoczenia.
- Hinderer + Mühlich to czołowy, światowy producent sztanc do tłoczenia wykorzystywanych w przemyśle graficznym. Za pomocą sztanc dekorują papierowe powierzchnie zgodnie z największymi standardami dotyczącymi funkcjonalności i wzornictwa.
- Monotype posiada największą kolekcję nagradzanych czcionek i ma dostęp do najbardziej poszukiwanych odlewni i projektantów czcionek na świecie. Monotype Fonts pozwala kreatywnym profesjonalistom na ograniczone działania związane z zarządzaniem administracyjnym i większe skupienie się na projektowaniu doświadczeń związanych z daną marką.
- Positive Luxury przyspiesza działania przemysłu luksusowego na rzecz zrównoważonego rozwoju. Klienci firmy mogą przy jej współudziale wyprzedzać zmiany gospodarcze i kulturowe. Dzięki niej społeczność marek, sprzedawców detalicznych i dostawców może dokonywać pomiarów, zarządzania i wywierać pozytywny wpływ netto w zakresie wskaźników ESG.
Partnerzy konkursu w Polsce
- PRESS - Magazyn o mediach, reklamie, marketingu i public relations, który ukazuje sie od 1996 roku. Pismo kierowane do dziennikarzy, szefów marketingu, pracowników PR i agencji reklamowych, media plannerów oraz wszystkich współpracujacych z mediami i nimi zainteresowanych. Organizator konkursów Grand Press, Grand Press Photo, Grand Mobile Photo, Grand Video Awards i AD WO/Man, warsztatów dla dziennikarzy „Know-How”. Według Instytutu Monitorowania Mediów drugi najczesciej cytowany magazyn w 2021 roku.
- GRAFMAG - Grafmag to internetowy magazyn istniejący w sieci od 2012 roku. Znajdziesz tam artykuły o projektowaniu, ilustracji, web designie, prowadzeniu własnego studia czy prawie autorskim. Twórcy przeprowadzają wywiady z ciekawymi projektantami, testują sprzęt, recenzują oprogramowanie i książki. Misją Grafmag jest też promocja polskiego designu, dlatego jest patronem wielu branżowych wydarzeń i konkursów.
- SWIAT POLIGRAFII - Świat Poligrafii Professional ukazuje się od 22 lat. Znajdziesz na jego łamach wypowiedzi ekspertów, analizy, zestawienia i porównania dotyczące technologii oraz rynku druku. Patrzymy na poligrafię przez pryzmat ludzi, którzy są z nią związani. Sukcesy, wdrożenia nowych technologii, digitalizację, robotykę, finansowanie i utrzymanie biznesu poligraficznego oraz obszar ekologii... Od lipca 2021 roku prowadzimy podcast NIEZBĘDNIK POLIGRAFA.
- BRIEF - Jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, od 11 lat organizator rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Brief traktuje o biznesie, nie z punktu widzenia Napoleona, ale z punktu widzenia żołnierza. Docieramy do polskich firm, do pracowników działów marketingu, sprzedaży, innowacji i działów personalnych, a także do domów mediowych oraz agencji reklamowych – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o rynku: o ludziach, trendach i ideach. Redakcja magazynu korzysta z bogatego doświadczenia wydawcy magazynów "Impact" oraz "Brief" – Grzegorza Kiszluka.
- SOF - Filozofia School of Form skupia się na człowieku, potrzebach jednostki, społeczności oraz środowiska, w jakim żyjemy. Nasz unikatowy program nauczania, który łączy w sobie elementy projektowania oraz nauk humanistycznych i społecznych, został opracowany przez zespół ekspertów pod przewodnictwem Lidewij Edelkoort, która przez wiele lat pełniła funkcję dyrektor Design Academy Eindhoven, a dla nas była mentorką w początkowym okresie działania School of Form. Pomagamy naszym studentom odkryć ich twórczy potencjał. Dodajemy im odwagi, by nie bali się marzyć. Uczymy ich, jak wcielać w życie nawet najbardziej fantastyczne pomysły i tworzyć podnoszące jakość życia produkty czy sztukę użytkową. Mając dostęp do naszych profesjonalnych pracowni, wyposażonych w najnowocześniejsze narzędzia, studenci uczą się nie tylko, jak projektować przedmioty, lecz także jak je wykonać, stosując różne technologie, i przygotować do procesu produkcyjnego. Studenci zdobywają również podstawowe kompetencje biznesowe i uczą się współpracy z partnerami biznesowymi. Gdy kończą studia z naszym dyplomem, są gotowi, by zmieniać świat na lepsze.
Termin przesłania projektów, mija 31 maja 2022 roku
Źródło: Antalis Poland Sp. zo.o.