logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Digital signage: Cyfrowe bilbordy pozwalają na interakcję

  PR 26.07.2018, przeczytano 737 razy

Dzięki upowszechnieniu się Internetu, branża reklamowa szybciej reaguje na zapotrzebowanie klienta. W czasie rzeczywistym informuje o nowych promocjach. Firmy wykorzystujące rozwiązania z zakresu Digital Signage mogą zrezygnować z drukowania ulotek i bilbordów reklamowych na rzecz cyfrowych nośników, które pozwolą z dowolną częstotliwością zmieniać wyświetlane informacje. Branża reklamowa coraz chętniej korzysta z nowych technologii. Innowacyjne bilbordy pozwalają na interakcję z klientem, a specjalne kamery monitorują skuteczność reklam.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/digital-signage%3A-cyfrowe-bilbordy-pozwalaja-na-interakcje,37377,artykul.html

– Dzisiaj takie rozwiązania są w różnym stopniu zaawansowania, świat idzie w tym kierunku, ponieważ zmiany, które chcemy zaproponować naszym klientom, są szybkie. Nieraz jest tak, że promocje zmieniają się w trakcie ich tworzenia i nie możemy sobie pozwalać na to, że wydrukujemy złą partię informacji. Jeśli to zrobimy, to poniesiemy ekstra koszty, które obciążą naszą firmę. Digital Signage ma w dużej mierze pomóc, żeby w bardzo prosty sposób zapobiegać tym kosztom i pozwolić klientom dynamicznie prowadzić swoją kampanię marketingową – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Zsolt Fekete, prezes zarządu Algotech Polska.

Dzięki rozwiązaniom z zakresu Digital Signage firmy mogą precyzyjnie zaplanować sposób dystrybucji materiałów reklamowych i wyświetlać je w takich miejscach, w których ich skuteczność będzie największa – na projektorach w metrze, ekranach w środkach komunikacji miejskiej czy przy ruchomych schodach w galeriach handlowych. System Quadrado od Algotech Polska dodaje do tej usługi kolejny wymiar – pozwala wchodzić w interakcję pomiędzy klientem a reklamodawcą.

– Nie skupiamy się tylko na wyświetlaniu reklamy, lecz także dajemy możliwość interakcji dynamicznej pomiędzy klientem i sprzedającym, tzn. w momencie, kiedy podchodzę do ekranu i oglądam reklamę produktu, mogę zostawić np. swój numer telefonu na tym ekranie, mogę poprosić o oddzwonienie albo wysłanie do mnie e-maila, jeśli jestem zainteresowany – tłumaczy Zsolt Fekete.

Firma Omron Electronic Components opracowała inteligentną kamerę HVC-P2 ze zintegrowanym systemem rozpoznawania obrazu. Sprzęt ten zaprojektowano z myślą o użytkownikach biznesowych, którzy chcieliby dokładnie wiedzieć, jak klient reaguje na ich reklamę oraz kto zwraca na nią uwagę. Kamera potrafi określić, w którą stronę patrzy użytkownik, jaką ma płeć, wiek oraz wyraz twarzy. Bazując na tych danych, firmy mogą nie tylko dostosowywać wyświetlane treści do odbiorcy, lecz także na bieżąco zmieniać przekaz, jeśli nie jest on wystarczająco angażujący

Rozwiązania Digital Signage zaskakująco dobrze sprawdzają się m.in. w branży hotelarskiej, w której interaktywne, cyfrowe ekrany coraz częściej wykorzystuje się do promocji produktów własnych. Wyświetlacze służą gościom jako źródło podręcznej bazy danych, gromadząc najważniejsze informacje na temat działania obiektu czy pobliskich atrakcji turystycznych, przy okazji zachęcając do odwiedzenia hotelowej restauracji czy SPA.

– Korzyści, które płyną z Digital Signage, są wielowątkowe, przede wszystkim oszczędzamy czas i koszt prowadzenia druku klasycznego, co prowadzi do wystawienia billboardów lub ulotek. Możemy dynamicznie zarządzać w czasie zmianą, możemy prowadzić regionalizację, tzn. w jednym województwie chcemy inaczej promować nasz produkt, w innym województwie bardziej stawiamy na jakość, w innym na cenę. Możemy dywersyfikować tę samą reklamę, możemy to zrobić centralnie, więc mamy nad tym pełną kontrolę – przekonuje ekspert.

Według analityków Research Mentor wartość rynku Digital Signage do 2023 wzrośnie do ponad 31,5 mld dol. Średnioroczne tempo wzrostu w najbliższych latach ma przekroczyć 7 proc.

Źródło: Algotech Polska, Newseria

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Apocalyptica - Hellfest 2017

Kwarantanna od Reklamy: Apocalyptica - Hellfest 2017

Kontynuujemy cykl filmowych propozycji urozmaicających czas kwarantanny. Jeżeli tylko możecie - zostańcie w domu, to kwestia zdrowia i życia nie tylko Waszego, ale także wszystkich, z którymi niepotrzebnie zetkniecie się poza domem. Zamiast tego poświęćcie chwilę na obejrzenie naszych propozycji, które pozwolą oderwać się od przytłaczającej rzeczywistości.
Richard Galliano i Ron Carter - koncert (1)
Rozpoczynamy cykl filmowych propozycji urozmaicających czas kwarantanny. Jeżeli tylko możecie - zostańcie w domu, to kwestia zdrowia i życia nie tylko Waszego, ale także wszystkich, z którymi niepotrzebnie zetkniecie się poza domem. Zamiast tego poświęćcie chwilę na obejrzenie naszych propozycji, które pozwolą oderwać się od przytłaczającej rzeczywistości.
Koronawirus zabija branżę targową
Odwołane zlecenia, problemy z płynnością finansową i co najmniej kilka tysięcy osób bez pracy – to skutki pandemii koronawirusa dla branży targowo-wystawienniczej, która odczuła je jako jedna z pierwszych. Zakaz organizowania imprez masowych, choć formalnie nie dotyczył targów, sprawił, że firmy stanęły z dnia na dzień. Ich problemy pociągną za sobą również kłopoty w...
Hasła reklamowe: roboty lepsze od copywriterów?
Chatboty zapewniają konsumentom możliwość całodobowego kontaktu z usługodawcą, a algorytmy sztucznej inteligencji już dziś tworzą skuteczniejsze hasła reklamowe niż człowiek. Jednak na razie wdrożenie rozwiązań z zakresu SI wiąże się z wysokim kosztem inwestycyjnym. Na taki mogą sobie pozwolić tylko najbogatsze firmy. Sztuczna inteligencja najprawdopodobniej...
Branża reklamowa w kampanii wyborczej - reportaż
Tegoroczny październik przebiegał pod hasłem kampanii wyborczej. Ten okres to czas wzmożonych działań także w branży reklamowej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764