logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dni Otwarte z japońskimi drukarkami Mutoh już 5 grudnia

  PR 03.12.2019, przeczytano 350 razy
ilustracjastrzałka

5 grudnia odbędą się ostatnie w tym roku Dni Otwarte firmy Atrium Centrum Ploterowe. Co więcej, można będzie skorzystać z serwisowych porad oraz okazji cenowych, gdyż do tego dnia polski dystrybutor drukarek Mutoh zapowiada utrzymanie promocyjnych cen w ramach „Black Week”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dni-otwarte-z-japonskimi-drukarkami-mutoh-juz-5-grudnia,384954,artykul.html

W opolskim Demo Room firmy Atrium, zostanie zaprezentowanych ponad 20 urządzeń do druku wielkoformatowego, w tym 9 drukarek japońskiej marki MUTOH, w tym najnowszy XPERTJET.

- Zaprezentujemy maszyny do druku wielkoformatowego reprezentujące kilka technologii druku: eko-solwentową i żywiczną na mediach elastycznych takich jak folie, tapety, canvasy, papiery. Kilka urządzeń będzie reprezentowało technologię zadruku LED-UV na gotowych przedmiotach np. gadżetach czy też podłożach elastycznych i sztywnych takich jak kamień, szkło, drewno. Nie zabraknie także technologii zadruku tkanin i technologii o równie szerokich możliwościach jak druku UV – sublimacji.  - mówi Paweł Stania, z działu marketingu firmy Atrium Centrum Ploterowe.

Nowość: Dni Serwisowe

- Formułę Dni Otwartych rozszerzyliśmy o blok serwisowy, podczas którego technik zaprezentuje potencjalnym i obecnym użytkownikom drukarek Mutoh, w jak prosty sposób wykonuje się wybrane czynności konserwacyjne czy też pracę z oprogramowaniem sterującym.

W programie bloku serwisowego można będzie zapoznać się z: obsługa urządzeń, omówieniem funkcji menu, kalibracji plotera, ustawienie posuwu mediów, konserwacji plotera, wymiany podstawowych części eksploatacyjnych. Nie zabraknie także ćwiczeń praktycznych.

Jeśli chodzi o oprogramowanie RIP, technicy zaprezentują dobór odpowiednich profili do druku mediów, ustawienia nasycenia kolorów, tworzenie szablonów (Quick Set) w oprogramowaniu ONYX, przygotowanie grafiki do wydruku na drukarkach LED-UV (np. kolory spotowe), przygotowywanie prac do automatycznego wycinania na ploterach tnących i oprogramowanie Onyx Thrive z pracą drukarek w sieci.

Nowość: Mutoh XPERTJET

- Podczas Dni Otwartych zaprezentujemy nową linię drukarek - model Mutoh XpertJet. Na rynku dostępne są już dwa modele: 1641SR i 1682SR. Są to drukarki cztero- (CMYK) i 8-kanałowe (2xCMYK lub CMYK LC LM LK). Ich wydajność sięga odpowiednio 53 i 87 m2/h. XpertJet jako sukcesor linii ValueJet, posiada szereg nowych rozwiązań: dwa rodzaje atramentów do wyboru: atramenty eko-solwentowe nowej generacji lub wielokrotnie nagradzane i certyfikowane atramenty żywiczne Mutoh UMS. Dalsza lista nowości to nowoczesny czarny design, technologia DropMaster 2, dotykowy panel sterowania, nowe systemy prowadzenia mediów i wiele innych.

Druk żywiczny

Plotery ValueJet serii X drukują w technologii żywicznej. Oznacza to, że drukują ekologicznymi, certyfikowanymi w Europie atramentami Mutoh UMS. To co odróżnia te atramenty od innych „eko” rozwiązań na rynku to ich skład, który bazuje na żywicach. Co więcej, szeroki gamut kolorystyczny pozwala drukować „korporacyjne” kolory – pokrycie palety Pantone C wynosi aż 83% (z CMYKa!).

Plotery ValueJet X różnią się szerokością roboczą i produktywnością. W zależności od wymagań i potrzeb użytkownika, do wyboru mamy dwie szerokości: 1.37 i 1.62 m, a prędkość maksymalna sięga od 15 do prawie 100 m2/h. Wszystkie natomiast posiadają cechę wspólną – japońskie technologie: Mutoh Intelligent Interweaving i Mutoh DropMaster.

Cechą wyróżniającą „zieloną” technologię w ploterach Mutoh od innych tzw. „eko-rozwiązań” na rynku, jest niski (nawet kilkukrotnie niższy) pobór prądu.

Druk LED-UV

Interesującą technologią, pozwalającą na produkcję indywidulanych, spersonalizowanych a co za tym idzie, wysokomarżowych dekoracji i elementów wyposażenia wnętrz jest druk bezpośredni w technologii LED-UV.  Mutoh w swoim portfolio posiada kilka urządzeń w tej technologii, które sprawdzają się w wielu gałęziach, poligrafii, reklamy czy też właśnie dekoracji.

- W portfolio japońskiego producenta, wyróżniamy 3 serie urządzeń LED-UV. Drukarki serii UF, tzw. „gadżetowe”, choć nazwa może być myląca, gdyż są to urządzenia nie tylko do zadruku „gadżetów reklamowych” ale szerokiego spektrum wszelkich przedmiotów o grubości do 7 lub 15 cm (w zależności od modelu). Także dekoracji, np. szkła, ceramiki, kamienia, metali, drewna, tworzyw…

Mutoh ValueJet 426 i 626UF to kompaktowe drukarki LED-UV przeznaczone do druku na nośnikach i przedmiotach w formacie maksymalnym odpowiednio A3+ i A2+. Stół roboczy pozwala na bezpośredni zadruk materiałów o grubości do 7 i 15 cm i ciężarze do 4 oraz 6 kg.

Mutoh ValueJet 626UF, w porównaniu do mniejszego brata 426UF, który stał się w Polsce bestsellerem, posiada oprócz powiększonego stołu także laserowy wskaźnik umiejscowienia zadrukowywanego przedmiotu, automatyczną regulację wysokości stołu oraz bardzo ciekawy, dodatkowy moduł obrotowy (do obiektów walcowatych, np.: szklanka, termos, wazon).

- Bardzo interesującym urządzeniem dla branży dekoracji, jest rolowy ploter LED serii „UR”. Biały atrament, którego trudno znaleźć w klasycznych ploterach wielkoformatowych, znacznie rozwija potęgę możliwości tej maszyny a co za tym idzie portfolio możliwych do zadruku materiałów.

Mutoh ValueJet 1638UR to 2-głowicowa drukarka LED-UV o szerokości roboczej 1.62 m. Oprócz kolorów CMYK, znajdziemy także kolor biały oraz lakier. Urządzenie pozwala także na druk wielowarstwowy w jednym przebiegu (symultaniczny).

Mutoh ValueJet serii „UR” potrafi zadrukować materiały czarne, kolorowe, metaliczne, fluorescencyjne, odblaskowe, przezroczyste i inne. Oczywiście poradzi sobie także z klasycznymi nośnikami jak papiery, folie białe, banery, płótna, tapety, materiały powlekane i niepowlekane. Niska temperatura utrwalenia atramentu pozwala na stosowanie także mediów wrażliwych na wysoką temperaturę, np. cienkich klisz. Co więcej, wydruku w momencie druku jest suchy i od razu gotowy do dalszej obróbki, montażu lub wysyłki.

- Trzecią serią drukarek LED-UV japońskiego producenta jest „UH”. Są to drukarki hybrydowe czyli stołowo rolowe. Oznacza to, że mogą drukować jak tak samo jak seria „UR” na materiałach elastycznych. A przede wszystkich na materiałach sztywnych do 15 mm grubości dzięki dostawianym stołom. Ta możliwość pozwoli na druk szyldów, plansz, opakowań, ceramiki, lekkich płyt i wielu innych.

Druk tkanin

- Podczas Dni Otwartych pokażemy takżę kompletną technologię druku bezpośredniego na tkaninach naturalnych i sztucznych, czyli drukarkę Mutoh ValueJet 1938 TX z unikalnymi atramentami polimerowymi .

UltraVision Polimer to nowatorskie atramenty do druku bezpośredniego na różnych materiałach takich jak bawełna, poliester, len, wiskoza, itd. Dzięki nim cyfrowa produkcja tkanin jest skrócona o procesy prania i suszenia. Atrament jest zgodny z REACH oraz eko-paszportem OEKO-TEX i cechuje się brakiem wolnych związków organicznych (VOC-free). Wydruki są odporne na światło UV.

Mutoh ValueJet 1938 TX to zaawansowany ploter dwugłowicowy. Sprawdzi się w produkcji: odzieży, tapicerek, odzieży kąpielowej, elementów wystroju wnętrz, tkanin i tekstyliów domowych, flag, reklam, itd. Jego produktywność umożliwi zarówno druk wzorów testowych, indywidualnych jak i nisko i średnio-nakładowej cyfrowej produkcji tekstylnej. Maksymalna prędkość plotera Mutoh ValueJet 1938 TX sięga aż 73 metrów kwadratowych na godzinę.

„TX” posiada możliwość zadruku materiałów o szerokości do 1.91 metra. Mogą to być tkaniny o otwartej jak i zamkniętej strukturze. Atrament przechodząc przez te pierwsze spływa do specjalnie zaprojektowanej do tego celu rynny odprowadzającej atrament.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

Dodatkowe informacje:

Udział w Dniach Otwartych jest bezpłatny po rejestracji na stronie organizatora.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

#Wdomutezjestnaj - nowa akcja Lotos
Grupa LOTOS rozpoczęła w mediach społecznościowych akcję #wDomuTezJestNAJ, która łączy w sobie różnorodne działania online i stanowi rozszerzenie platformy komunikacyjnej marki LOTOS „NAJ nie bierze się znikąd”. W akcji biorą udział m.in. sportowcy oraz instytucje kultury, z którymi współpracuje koncern.
Schulz brand friendly: Zupełnie inne święta
Wielkanoc w tym roku będzie wyglądać zupełnie inaczej. Dlatego, jako branża, zróbmy razem coś dobrego
„Zostań w domu. Bierz Internet za rogi. Bądźmy razem w sieci.” – tymi hasłami Bank Pekao zachęca Seniorów do aktywnego korzystania z Internetu, w tym również do bankowania online. Idea akcji oparta jest na zbudowaniu wirtualnej społeczności łączącej pokolenia. Będzie to możliwe m.in. dzięki dedykowanej platformie „Strefa Seniora” i...
HP Neverstop Laser w odświeżonej odsłonie
Firma HP Inc. odświeża model HP Neverstop Laser, drukarkę laserową bez kartridży, do samodzielnego napełniania [1] (m.in. o nowe modele z usprawnionymi z funkcjami bezprzewodowymi i skanerem), która idealni sprawdzi się w domowym biurze.
Idź do domu, czytaj książki - wielki billboard w Warszawie
W Warszawie stanął nośnik sugerujący mieszkańcom aby, jeśli mogą, nie wychodzili z do domu i czytali książki. Te mogą pomóc przetrwać trudny czas kwarantanny. Akcja ma na celu wspierać walkę z koronawirusem i jednocześnie zachęcić mieszkańców do lektury pokazując, że tysiące książek mogą obecnie przeczytać całkowicie za darmo. Badania wskazują, że...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764