logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Drugie życie banerów reklamowych

  PR 20.01.2020, przeczytano 784 razy
ilustracjastrzałka

Według badań przeprowadzonych przez firmę Biffa zajmującą się gospodarką odpadami, w każde święta Bożego Narodzenia ilość odpadów wytwarzanych w Wielkiej Brytanii wzrasta o 30 procent. I chociaż sami Polacy nie generują porażającej ilości śmieci, na finalny poziom wielkości wyprodukowanych odpadków wpływa specyfika naszego przemysłu oraz produkcja energii. Generowanie śmieci jest ważnym i często omawianym tematem również w branży marketingowej, która nie pozostaje obojętna na problemy współczesnego świata. Dlatego to właśnie… śmieci posłużyły za insight do stworzenia niestandardowej akcji świątecznej w agencji Mindshare, dystrybutora filmów United International Pictures oraz Trashki, firmy szeroko zajmującej się upcyklingiem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/drugie-zycie-banerow-reklamowych,385391,artykul.html

Czy wykorzystany baner reklamowy może być nośnikiem ważnego przekazu i stanowić przykład odpowiedzialnych i proekologicznych działań?

Odpowiedź na to pytanie znalazła agencja Mindshare, która wraz z United International Pictures oraz Trashki przeprowadziła niestandardową akcję świąteczną. Z wykorzystanego przy okazji kampanii „Angry Birds 2” baneru reklamowego, firma Trashki wyprodukowała torby na zakupy, które w ramach prezentów świątecznych zostały przekazane klientom Mindshare.

- Głęboko wierzymy w to, że również branża reklamowa powinna w odpowiedzialny sposób gospodarować zasobami. W związku z tym nadaliśmy drugie życie odpadom reklamowym. Idąc przykładem eko-wioski z filmu „Angry Birds 2” stworzyliśmy torby na zakupy z wykorzystanej już siatki wielkoformatowej wyprodukowanej na potrzeby promocji filmu. Następnie w ramach prezentów świątecznych przekazaliśmy je naszym klientom – komentuje Stanisław Pytel, Marketing Director, United International Pictures.

Przekazany przez United International Pictures baner miał około 600m2 i został przetworzony na kilkaset unikalnych toreb.

ilustracjastrzałka

- Angażowanie marek w działalność społeczną i proekologiczną jest nam szczególnie bliskie, a współpraca z naszym wieloletnim klientem - United International Pictures – jest tego najlepszym przykładem. Zaakcentowaliśmy ważny temat, jakim jest generowanie odpadów reklamowych przez naszą branżę, szczególnie w okresie świątecznym. W związku z tym zamiast generować nowe śmieci, wykorzystaliśmy to, co już zostało wykorzystane. Mam ogromną nadzieję, że te działania zapoczątkują większy ruch w polskich agencjach – dodaje Maciej Świątek, Director, Client Leadership, Mindshare.

Akcja została zrealizowana w całości w grudniu 2019 roku.

Źródło: Mindshare Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Samsung edukuje dzieci: Stacja Galaxy w Smart Kids Planet
Dla wszystkich rodziców, opiekunów i nauczycieli poszukujących inspirującego miejsca do spędzenia czasu z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym, Samsung i Smart Kids Planet przygotowali nową, ekscytującą atrakcję. W pierwszym w Polsce Centrum Mądrej Zabawy w warszawskiej Fabryce Norblina otwiera się przestrzeń Stacja Galaxy – miejsce, gdzie edukacja i technologia...
Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764