logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Drugie życie banerów reklamowych

  PR 20.01.2020, przeczytano 349 razy
ilustracjastrzałka

Według badań przeprowadzonych przez firmę Biffa zajmującą się gospodarką odpadami, w każde święta Bożego Narodzenia ilość odpadów wytwarzanych w Wielkiej Brytanii wzrasta o 30 procent. I chociaż sami Polacy nie generują porażającej ilości śmieci, na finalny poziom wielkości wyprodukowanych odpadków wpływa specyfika naszego przemysłu oraz produkcja energii. Generowanie śmieci jest ważnym i często omawianym tematem również w branży marketingowej, która nie pozostaje obojętna na problemy współczesnego świata. Dlatego to właśnie… śmieci posłużyły za insight do stworzenia niestandardowej akcji świątecznej w agencji Mindshare, dystrybutora filmów United International Pictures oraz Trashki, firmy szeroko zajmującej się upcyklingiem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/drugie-zycie-banerow-reklamowych,385391,artykul.html

Czy wykorzystany baner reklamowy może być nośnikiem ważnego przekazu i stanowić przykład odpowiedzialnych i proekologicznych działań?

Odpowiedź na to pytanie znalazła agencja Mindshare, która wraz z United International Pictures oraz Trashki przeprowadziła niestandardową akcję świąteczną. Z wykorzystanego przy okazji kampanii „Angry Birds 2” baneru reklamowego, firma Trashki wyprodukowała torby na zakupy, które w ramach prezentów świątecznych zostały przekazane klientom Mindshare.

- Głęboko wierzymy w to, że również branża reklamowa powinna w odpowiedzialny sposób gospodarować zasobami. W związku z tym nadaliśmy drugie życie odpadom reklamowym. Idąc przykładem eko-wioski z filmu „Angry Birds 2” stworzyliśmy torby na zakupy z wykorzystanej już siatki wielkoformatowej wyprodukowanej na potrzeby promocji filmu. Następnie w ramach prezentów świątecznych przekazaliśmy je naszym klientom – komentuje Stanisław Pytel, Marketing Director, United International Pictures.

Przekazany przez United International Pictures baner miał około 600m2 i został przetworzony na kilkaset unikalnych toreb.

ilustracjastrzałka

- Angażowanie marek w działalność społeczną i proekologiczną jest nam szczególnie bliskie, a współpraca z naszym wieloletnim klientem - United International Pictures – jest tego najlepszym przykładem. Zaakcentowaliśmy ważny temat, jakim jest generowanie odpadów reklamowych przez naszą branżę, szczególnie w okresie świątecznym. W związku z tym zamiast generować nowe śmieci, wykorzystaliśmy to, co już zostało wykorzystane. Mam ogromną nadzieję, że te działania zapoczątkują większy ruch w polskich agencjach – dodaje Maciej Świątek, Director, Client Leadership, Mindshare.

Akcja została zrealizowana w całości w grudniu 2019 roku.

Źródło: Mindshare Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mogik or magic? Motion Design Conference 2020
Gwiazdy motion designu tworzące czołówki do seriali Netfliksa czy HBO. Najważniejsi twórcy minionego roku z całego świata. Firmy produkujące oprogramowanie 3d oraz sprzęt dla motion designerów. To wszystko w ciągu dwóch dni konferencji i kreatywnych spotkań Auli Artis w Poznaniu.
Stratasys J8 – zaawansowane drukarki 3D
Technologia PolyJet jako jedyna metoda wytwarzania pozwala na wykonanie elementów z wielu materiałów i kolorów w jednym procesie. Drukarki 3D Stratasys J8 Series mogą drukować prototypy wyglądające dokładnie jak produkt końcowy. Dają niesamowite efekty wykończenia modelu, wyjątkową gładkość powierzchni i precyzję druku z warstwą o wysokości zaledwie 14 mikrometrów.
Saloniki Kolportera są jednym z partnerów akcji „2 miliony Grześków do wygrania”. Klienci mogą korzystać z tej promocji aż do 30 kwietnia br.
Rusza nabór na 12. Bella Skyway Festival
To już pewne – 12. Bella Skyway Festival odbędzie się w dniach 18–23 sierpnia 2020 roku. Ponownie toruński zespół staromiejski rozbłyśnie magicznym blaskiem, a wszystko pod hasłem „Elementarne cząstki wolności”. Właśnie rozpoczyna się nabór, w ramach którego artyści mogą zgłaszać swoje pomysły na instalacje, projekcje i interaktywne świetlne działania. Warto się...
Odpowiedzialny Marketing – efekty samoregulacji w obszarze reklamy żywności skierowanej do dzieci
Rada Reklamy od wielu lat stoi na straży najwyższych standardów komunikacji marketingowej.  Pomaga chronić konsumentów przed nieetycznymi i nieuczciwymi przekazami reklamowymi poprzez upowszechnianie Kodeksu Etyki Reklamy oraz nadzór nad przestrzeganiem jego zapisów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764