logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Druk w erze cyfrowej transformacji. Jak zmieni się jego rola?

  PR 12.04.2019, przeczytano 281 razy

87% przedsiębiorców uważa, że w ciągu najbliższych dwóch lat druk pozostanie ważny dla ich działalności, natomiast 64% wskazuje na jego dominującą rolę aż do 2025 roku. Digitalizacja jednak postępuje, a od 1 stycznia br. działy kadr w polskich firmach mogą przejść całkowicie na elektroniczne akta osobowe. Jak cyfryzacja zmieni druk?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/druk-w-erze-cyfrowej-transformacji.-jak-zmieni-sie-jego-rola,382059,artykul.html

Cyfrowe połączenie

Rosnące znaczenie big data czy korzystanie przez pracowników z urządzeń mobilnych wymusza rozwój firmowych systemów IT. Wprowadzając zmiany wiele organizacji nie uwzględnia jednak drukarek czy skanerów – w efekcie nie współpracują one ze sobą ani z pozostałymi urządzeniami.

– Brak kontroli nad drukiem i obiegiem informacji stwarza ryzyko wycieku lub kradzieży danych, obniża wydajność organizacji i generuje dodatkowe koszty oraz stratę czasu, jaki pracownicy poświęcają na szukanie dokumentów. W dobie cyfryzacji konieczne staje się włączanie druku w szerszy proces zarządzania sprzętem, oprogramowaniem i IT firmy. Ułatwia to kontrolę systemu obiegu dokumentów i przepływ pracy, w efekcie zwiększając jej efektywność. Pozwala także w pełni korzystać z możliwości nowych technologii i dopasowywać je do ewoluujących potrzeb – wskazuje Marta Kudła, menedżer ds. rozwiązań biznesowych w firmie Konica Minolta.

Skala ma znaczenie

W biurach samej Grupy BMW w 44 krajach zarządza się ponad 11 tys. urządzeń drukujących. Dzięki połączeniu wielofunkcyjnych drukarek z inteligentnym oprogramowaniem i rozwiązaniami Konica Minolta, firma znacznie obniżyła koszty, zminimalizowała emisję CO2 i zwiększyła efektywność obiegu informacji na całym świecie. Różnicę odczuwa nie tylko przedsiębiorstwo, ale i środowisko.

Druk wspierany digitalizacją

Łączenie papierowych i cyfrowych procesów przetwarzania dokumentów umożliwiają usługi zarządzania drukiem (ang. Managed Print Services, MPS). Poza sprzętem i jego serwisowaniem, obejmują także śledzenie sposobu korzystania z floty drukarek, faksów, kopiarek i urządzeń wielofunkcyjnych oraz integrowanie ich z systemami IT, rozwiązaniami z zakresu cyberbezpieczeństwa czy procesami przepływu pracy. Już niemal co czwarty przedsiębiorca (23%) uważa, że usługi MPS odgrywają bardzo ważną rolę w transformacji cyfrowej, a ponad połowa (54%) oczekuje, że stanie się tak w ciągu dwóch lat.

– Wdrożenie usług zarządzania drukiem pomaga uprościć i zoptymalizować obieg dokumentów cyfrowych oraz drukowanych dzięki integracji środowisk druku i IT. Wdrażanie sprzętu i oprogramowania jest uzupełniane doradztwem w zakresie zarządzania procesami całej organizacji. Model "pay-as-you-use", czyli opłat według faktycznego korzystania z usługi, zapewnia stabilność finansową i redukuje ponoszone przez firmę koszty – podsumowuje Marta Kudła.

Źródło: Konica Minolta

www.konicaminolta.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wkłady – część 1.

Publikacje książkowe (7): Wkłady – część 1.

Nie szata zdobi czło­wieka, ani okładka książkę. Trudno zgo­dzić się z tym stwier­dze­niem, a jed­nak w obu przy­pad­kach to, co naprawdę war­to­ściowe i trwałe, ukryte jest pod zewnętrzną, wysta­wioną na publiczny widok powłoką i zapra­sza nas do spo­tka­nia ze sobą, na zupeł­nie innym pozio­mie. Nawet naj­pięk­niej wyko­nana okładka, nie...
Nowa definicja znaku towarowego – koniec wymogu graficznej przedstawialności
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii (MPiT) poinformowało, że Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację prawa własności przemysłowej. Jedną z najważniejszych zmian wprowadzonych przez nowelę jest nowa definicja znaku towarowego. Zgodnie z nową definicją, znakiem towarowym może być każde oznaczenie, umożliwiające odróżnienie towarów jednego...
Wielkanocne zwyczaje w wydaniu out-of-home
Wielkanoc to jedno z dwóch największych wydarzeń w roku, zaraz po Bożym Narodzeniu, które znacząco wpływa na wzrost sprzedaży detalicznej. Jak zatem wykorzystać ten czas na promowanie swoich produktów i usług? Poniżej przykłady, jak robią to liderzy w branży.
Marketing dotykowy – jak go stosować?
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
VOD przyszłością cyfrowej reklamy
Obecnie 70% osób w wieku od 18 do 34 lat ogląda telewizję w Internecie. Tylko 33% z nich przyznaje, że zdarza im się oglądać program w telewizji na żywo. Dotyczy to głównie ważnych wydarzeń, np. sportowych. To wyraźny znak, że tradycyjna telewizja za kilka lat przeniesie się do cyfrowego świata na dobre.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764