logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Drukarka sublimacyjna Mutoh RJ-900 XG – już kilkaset egzemplarzy pracuje w Polsce

  PR 16.08.2019, przeczytano 438 razy
ilustracjastrzałka

„Dobre i tanie” w teorii nie istnieje, a jednak inżynierom japońskiej firmy Mutoh udało się zaprojektować drukarkę, która znajduje zastosowanie w startupach i potężnych fabrykach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/drukarka-sublimacyjna-mutoh-rj-900-xg-%E2%80%93-juz-kilkaset-egzemplarzy-pracuje-w-polsce,383627,artykul.html

Mutoh RJ-900 XG to najpopularniejsza w Polsce drukarka japońskiej marki Mutoh. Liczbę instalacji „nad Wisłą” można już liczyć w kilku setkach. Cena na poziomie 3.990 euro powoduje, że mogą sobie na nią pozwolić zarówno startupy, małe firmy i agencje reklamowe, jak i duże drukarnie-fabryki instalujące „farmy” tych drukarek.

- Nie musisz być poligrafem, aby w pełni wykorzystać możliwości tej drukarki. Mutoh RJ-900 XG jest bardzo łatwy w obsłudze i codziennym użytkowaniu. - mówi Paweł Stania z dz. marketingu polskiego dystrybutora.

Mutoh RJ-900 XG daje szerokie możliwości zastosowania w wielu branżach: reklamowej, wystawienniczej, dekoratorskiej, odzieżowej czy gadżetowej. Służy więc do produkcji koszulek, odzieży sportowej, smyczy, tkanin dekoracyjnych i reklamowych. W procesie termo-sublimacji grafikę można przenosić także na kubki, sprzęt sportowy, płyty, szkło, drewno, metal, tworzywa, gadżety i wiele, wiele innych.

Technologia sublimacji cyfrowej pozwoli zagospodarować wiele nisz jak i rozwinąć moce produkcyjne istniejących parków maszynowych. Ploter idealnie wpisuje się w zmiany zachodzące w druku wielkoformatowym, gdzie coraz więcej aplikacji wykonuje się na ekologicznych nośnikach (np. tkaninach) a potrzeby są coraz częściej spersonalizowane.

Stabilna i przemyślana konstrukcja

Mutoh RJ-900 XG charakteryzuje się szerokością zadruku 107,4 cm. Na system rolowy możemy założyć materiały rolowe jak i docięte już arkusze o szerokości 108 cm. Odległość karetki z głowicą od powierzchni druku możemy ustawić na 2 poziomach. Dzięki temu maksymalna grubość materiału może mieścić się w dwóch zakresach do 1,2 mm lub do 2 mm. Na system rolowy możemy założyć media na gilzie 2-calowej lub po zastosowaniu adaptera, na 3-calowej.

Model XG posiada 1440-dyszową głowicę piezoelektryczną. Jej konstrukcja pozwala na osiągnięcie rozdzielczości druku od super-szybkiej 360 dpi do ultra-precyzyjnej 2880 dpi.

Głowica drukuje w technologii zmiennej wielkości kropli (Variable Dot). Ich wielkość  mieści się w zakresie od 3,4 do 49,5 pikolitra. Jest to proces zautomatyzowany a jej efektem są ostre detale, subtelne gradienty i gładkie aple.

Drugą technologią na pokładzie RJ-900 XG jest Intelligent Interweaving. Jest to technologia druku atramentowego stworzona w laboratoriach firmy Mutoh. Umożliwia ona nanoszenie rastra przypominającego rozmytą „chmurę”, „mgłę” lub „falę”. Przeplot kolejnych warstw eliminuje paskowanie atramentu i różnice kolorystyczne. W porównaniu do urządzeń innych producentów, wyeliminowano paskowanie oraz pozostałe niepożądane efekty występujące podczas druku takie jak np. koalescencja atramentu.

Ploter osiąga maksymalną prędkość zadruku do 39,6 m2/h. Tak, więc format A0 zadrukowywany jest w 91 sekund (360 dpi) a format A1 w niespełna 44 sekundy. W zależności od typu aplikacji i parametrów druku, produktywność urządzenia sięga 18,5 m2/h.

Mutoh RJ-900 XG oprócz osiągów odróżnia się od konkurencyjnych rozwiązań, tym że głowica piezo jest na stałe zamontowana w karetce. Każdy z kolorów CMYK dostarczany jest w litrowych opakowaniach. Zużycie atramentu kształtuje się na dobrym poziomie 8,5 ml/m2. Przy założeniu, pokrycia powierzchni w 67% w rozdzielczości 720 dpi.

Atramenty sublimacyjne

Ploter korzysta z wodnych atramentów sublimacyjnych Mutoh DS2 z certyfikatem ÖKOTEX STANDARD 100. Są to bezzapachowe tusze (100% VOC FREE), nie emitujące zapachów zarówno w czasie druku jak i procesu transferu. Można je stosować do zadruku bezpośredniego na poliestrze jak i pośredniego na papierze transferowym. Atramenty te gwarantują szeroki gamut kolorystyczny i nasycone barwy po przeniesieniu na docelowe podłoże. Ich zalety to także odporność po utrwaleniu na pranie i czynniki zewnętrzne, nawet na niskobudżetowych podłożach poliestrowych. Atramenty nie zapychają dysz i przeznaczone są do druku w nawet wysokich prędkościach. Zużycie tuszu kształtuje się na poziomie 8.5 ml/m2 na papierze sublimacyjnym.

Alternatywnie, oprócz atramentów Mutoh, można zastosować inne farby, np. UltraVision. Sublimacyjne atramenty UltraVision cechują się bardzo głębokim kolorem czarnym. Wykraczają one także poza standardową paletę kolorów CMYK. W ofercie można znaleść 19 gotowych kolorów takich jak: fluorescencyjny żółty, fioletowy, różowy, niebieski i czerwony. Można zamówić także dowolny kolor SPOT’owy. Atramenty sublimacyjne UltraVision są ekologiczne, gdyż cechuje je brak VOC (Lotnych Związków Organicznych). Są także odporne na promienie UV, przez co trwałość wydruków w okresie czasu jest bardzo wysoka. Sam atrament także nie pieni się, przez co wyeliminowano efektu wypadania dysz. Tusze posiadają certyfikat G7.

Łatwa obsługa

Obsługa plotera nie sprawia problemów nawet mniej doświadczonym użytkownikom. Media są ładowane od góry, przez co RJ-900 XG nie zajmuje dużo miejsca. Wyposażony jest on w systemy wciągające materiał, przez co nie ma potrzeby ich ręcznej korekcji. Zadrukowane medium jest odbierane przez bezobsługowy, automatyczny system nawijający.

Ploter jest gotowy do użycia praktycznie po rozpakowaniu i podłączeniu poprzez interfejs USB 2.0 lub Ethernet. Ploter korzysta z dedykowanego, rozbudowanego sterownika, przez druk może się odbywać z dowolnego oprogramowania pracującego pod kontrolą systemu Windows. Można także skorzystać oprogramowania RIP.

ilustracjastrzałka

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ahava PR odpowiedzialna za promocję PR marki dr Gerard
Agencja AHAVA PR  zajmie się obsługą jesiennej kampanii marki dr Gerard. Działania obejmują: przygotowanie treści do kampanii, influencer marketing, działania PR (w tym kontakt z mediami oraz wysyłkę kreatywną). Promocja będzie obejmowała dwa nowe produkty marki dr Gerard: Pryncypałki o smaku orzechowym oraz Mafijne Brownie.  
Océ Colorado 1650 złotym medalistą targów Festiwaldruku.pl
Podczas tegorocznego FestiwaluDruku.pl jury konkursowe już po raz siódmy przyznało Złote Medale targów. Wśród wyróżnionych znalazł się ploter Océ Colorado 1650 firmy Canon – model, który swoją premierę miał kilka miesięcy temu na targach FESPA.
Mateusz Gessler w nowej kampanii Hortex
Gotowe zupy mrożone to nowość w portfolio marki Hortex. Po raz pierwszy w historii firmy do działań reklamowych zaangażowany został ambasador.
Po rozwiązaniu przez Roberta Kubicę umowy z ROKiT Williams Racing, także PKN ORLEN, zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, zakończy po tym sezonie współpracę sponsorską z zespołem. Koncern będzie kontynuował współpracę z zawodnikiem, pozostanie także w Formule 1 budując globalną rozpoznawalność marki.
W Integart Festiwal Druku trwa nadal!
Festiwal Druku 2019 dobiegł końca. Cieszymy się, że mogliśmy z Państwem spędzić wspólnie ten czas w szczególności, że przybyliście na to wydarzenie tak licznie. Cieszy nas fakt, że nasza oferta spotkała się z tak dobrym przyjęciem!
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764