logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ekologiczna ofensywa Etno Cafe

  PR 25.01.2019, przeczytano 324 razy
ilustracjastrzałka

Etno Cafe ogłosiło właśnie plan stworzenia w 2019 roku pierwszego w Polsce ekosystemu kawowego, który zminimalizuje ilość odpadów i pozwoli stworzyć przyjazny dla środowiska obieg zamknięty.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ekologiczna-ofensywa-etno-cafe,380935,artykul.html

Etno Cafe sprowadza zielone ziarno, które wypala we własnej palarni, a następnie dystrybuuje we własnej sieci kawiarni. Oferuje je także w formie ziarnistej kawy paczkowanej i – po maceracji we własnym browarze kawowym – w postaci Cold Brew Coffee. Firma już wdrożyła rozwiązania zmierzające do minimalizacji odpadów powstałych w trakcie tego procesu. Planuje także ponowne ich wykorzystanie, co będzie ostatnim krokiem do przejęcia odpowiedzialności za całość procesów.

Własny kubek = mniejsze zużycie papieru

Etno Cafe już teraz wprowadza do swoich kawiarni ekologiczny papier, biodegradowalne opakowania i zniżki dla wszystkich, którzy zamówią kawę we własnym kubku. W 17 kawiarniach sieci na terenie kraju pojawią się wkrótce kawy z kołnierzami z ekologicznego papieru Crush tworzonego przy użyciu odpadów z produkcji artykułów ekologicznych. Firma wprowadza też testowane od tygodni biodegradowalne opakowania na sałatki i ciasta wykonane z wytłoków z trzciny cukrowej oraz rPETu, tworzywa, które powstało z przetworzonych plastikowych butelek. Całość jest owijana jest papierem z mieloną skórką z kiwi.

Dodatkowo, Etno Cafe chce zachęcić fanów kawy do zamawiania jej we własnych kubkach wielokrotnego użytku, będących świetną alternatywą dla jednorazowych kubków z papieru. Przy odpowiedniej skali takie rozwiązanie pozwoli znacząco ograniczyć zużycie papieru i generowanie odpadów. Wszyscy klienci, którzy od teraz zamówią kawę we własnym kubku, otrzymają rabat w wysokości 15%.

ilustracjastrzałka

Recykling kawy

– Te zmiany to początek działań proekologicznych, które planujemy wdrożyć w 2019 roku – powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe. – Obecnie testujemy dostawców biodegradowalnych słomek i wieczek na kubki. Od ponad dwóch lat prowadzimy też prace badawcze nad rozwiązaniami, które pozwolą wykorzystywać fusy pozostałe po zaparzeniu kawy do tworzenia suplementów diety, produktów kosmetycznych, a nawet brykietu opałowego. Jesteśmy na początku drogi do stworzenia pełnego ekosystemu kawowego i krok po kroku chcemy zmierzać w tym kierunku.

Wdrożenie recyklingu fusów ma być środkiem do stworzenia pierwszego w Polsce ekosystemu kawowego opartego o koncept gospodarki obiegu zamkniętego (gospodarki okrężnej). Chodzi w nim o ograniczenie zużycia surowców, energii i odpadów poprzez recykling tych ostatnich.

– Jesteśmy jedyną polską firmą, która dysponuje takim ekosystemem kawowym – dodaje Łukasz Mrowiński. – Sprowadzamy zielone ziarno od zagranicznych dostawców, następnie wypalamy je we własnej palarni, po czym część pakujemy i sprzedajemy w naszym sklepie internetowym lub parzymy w naszej kawiarni, a drugą partię wypalonego ziarna wykorzystujemy w naszym browarze kawowym. Tak powstaje Cold Brew Coffee. Do pełni szczęścia, czyli przejęcia odpowiedzialności za całość procesów, brakuje nam jeszcze tylko jednego, a mianowicie zwiększenia recyklingu fusów. Ten element chcemy dodać w tym roku.

Kolejny proekologiczny krok

To nie pierwsze proekologiczne zmiany w Etno Cafe. W zeszłym roku firma rodem z Wrocławia stała się pierwszą siecią kawiarni w Polsce wolną od jaj z chowu klatkowego. Zmiana ta była efektem współpracy ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki.

Źródło: Etno Cafe

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Neolt – włoska jakość urządzeń do post-produkcji
Neolt specjalizuje się w produkcji urządzeń i akcesoriów do wielkoformatowej post-produkcji. Z tej włoskiej, rodzinnej fabryki z tradycjami, wychodzą na cały świat profesjonalne laminatory, piły, trymery automatyczne i wiele innych… sprytnych i ułatwiających pracę urządzeń.
Influencerzy testują produkty Aldi
ALDI rozwija kolejny etap kampanii marketingowej, która rozpoczęła się we wrześniu tego roku pod hasłem RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI. Głównymi bohaterami kampanii są produkty marek własnych, a do ich testowania zapraszani są klienci i influencerzy.
Agencja 180heartbeats + JUNG v MATT wygrała przetarg na prowadzenie profili marki Tymbark – lidera na rynku soków, nektarów i napojów – w mediach społecznościowych.
Czytaj PL – ponad 130 tysięcy przeczytanych książek w miesiąc
Ponad 130 tysięcy – tyle książek pobrali w tym roku uczestnicy akcji Czytaj PL, pobijając jednocześnie o prawie 50 procent rekord poprzedniej edycji. Polacy czytali od Islandii aż po Antarktydę – plakaty z kodami QR można było znaleźć na 4 kontynentach, w 14 krajach, blisko 1000 miejscowościach w Polsce i 28 miejscach za granicą. Aż 50 tysięcy osób specjalnie pobrało...
Iluminacje świąteczne z Polski od Kanady po Austarilę
Od mroźnego kanadyjskiego Quebecu po australijskie gorące Perth – Multidekor po raz kolejny rozświetla mapę świata! Z fabryki w Piastowie ruszyły dziesiątki tirów po brzegi zapakowanych zimowymi, świetlnymi ozdobami, które by rozjaśnić przestrzenie Paryża, Moskwy czy Madrytu pokonają ponad 45 tysięcy kilometrów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764