logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ekologiczna ofensywa Etno Cafe

  PR 25.01.2019, przeczytano 300 razy
ilustracjastrzałka

Etno Cafe ogłosiło właśnie plan stworzenia w 2019 roku pierwszego w Polsce ekosystemu kawowego, który zminimalizuje ilość odpadów i pozwoli stworzyć przyjazny dla środowiska obieg zamknięty.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ekologiczna-ofensywa-etno-cafe,380935,artykul.html

Etno Cafe sprowadza zielone ziarno, które wypala we własnej palarni, a następnie dystrybuuje we własnej sieci kawiarni. Oferuje je także w formie ziarnistej kawy paczkowanej i – po maceracji we własnym browarze kawowym – w postaci Cold Brew Coffee. Firma już wdrożyła rozwiązania zmierzające do minimalizacji odpadów powstałych w trakcie tego procesu. Planuje także ponowne ich wykorzystanie, co będzie ostatnim krokiem do przejęcia odpowiedzialności za całość procesów.

Własny kubek = mniejsze zużycie papieru

Etno Cafe już teraz wprowadza do swoich kawiarni ekologiczny papier, biodegradowalne opakowania i zniżki dla wszystkich, którzy zamówią kawę we własnym kubku. W 17 kawiarniach sieci na terenie kraju pojawią się wkrótce kawy z kołnierzami z ekologicznego papieru Crush tworzonego przy użyciu odpadów z produkcji artykułów ekologicznych. Firma wprowadza też testowane od tygodni biodegradowalne opakowania na sałatki i ciasta wykonane z wytłoków z trzciny cukrowej oraz rPETu, tworzywa, które powstało z przetworzonych plastikowych butelek. Całość jest owijana jest papierem z mieloną skórką z kiwi.

Dodatkowo, Etno Cafe chce zachęcić fanów kawy do zamawiania jej we własnych kubkach wielokrotnego użytku, będących świetną alternatywą dla jednorazowych kubków z papieru. Przy odpowiedniej skali takie rozwiązanie pozwoli znacząco ograniczyć zużycie papieru i generowanie odpadów. Wszyscy klienci, którzy od teraz zamówią kawę we własnym kubku, otrzymają rabat w wysokości 15%.

ilustracjastrzałka

Recykling kawy

– Te zmiany to początek działań proekologicznych, które planujemy wdrożyć w 2019 roku – powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe. – Obecnie testujemy dostawców biodegradowalnych słomek i wieczek na kubki. Od ponad dwóch lat prowadzimy też prace badawcze nad rozwiązaniami, które pozwolą wykorzystywać fusy pozostałe po zaparzeniu kawy do tworzenia suplementów diety, produktów kosmetycznych, a nawet brykietu opałowego. Jesteśmy na początku drogi do stworzenia pełnego ekosystemu kawowego i krok po kroku chcemy zmierzać w tym kierunku.

Wdrożenie recyklingu fusów ma być środkiem do stworzenia pierwszego w Polsce ekosystemu kawowego opartego o koncept gospodarki obiegu zamkniętego (gospodarki okrężnej). Chodzi w nim o ograniczenie zużycia surowców, energii i odpadów poprzez recykling tych ostatnich.

– Jesteśmy jedyną polską firmą, która dysponuje takim ekosystemem kawowym – dodaje Łukasz Mrowiński. – Sprowadzamy zielone ziarno od zagranicznych dostawców, następnie wypalamy je we własnej palarni, po czym część pakujemy i sprzedajemy w naszym sklepie internetowym lub parzymy w naszej kawiarni, a drugą partię wypalonego ziarna wykorzystujemy w naszym browarze kawowym. Tak powstaje Cold Brew Coffee. Do pełni szczęścia, czyli przejęcia odpowiedzialności za całość procesów, brakuje nam jeszcze tylko jednego, a mianowicie zwiększenia recyklingu fusów. Ten element chcemy dodać w tym roku.

Kolejny proekologiczny krok

To nie pierwsze proekologiczne zmiany w Etno Cafe. W zeszłym roku firma rodem z Wrocławia stała się pierwszą siecią kawiarni w Polsce wolną od jaj z chowu klatkowego. Zmiana ta była efektem współpracy ze Stowarzyszeniem Otwarte Klatki.

Źródło: Etno Cafe

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Drukarka sublimacyjna Mutoh RJ-900 XG – już kilkaset egzemplarzy pracuje w Polsce
„Dobre i tanie” w teorii nie istnieje, a jednak inżynierom japońskiej firmy Mutoh udało się zaprojektować drukarkę, która znajduje zastosowanie w startupach i potężnych fabrykach.
Pol’and’Rock Festival: Co się działo w Miasteczku Leszka?
Dobra muzyka, zabawa i pozytywni ludzie – taka była 25 edycja festiwalu Pol’and’Rock. W festiwalowym Miasteczku czekały liczne atrakcje, konkursy, koncerty oraz influencerzy z jego ekipy. Wspólna zabawa na Pol’and’Rock to tylko część działań realizowanych w ramach platformy Lech Music.
Leo Burnett dla Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski we współpracy z agencją Leo Burnett zaprasza do odwiedzenia przestrzeni, w której sztuka współczesna zaskakuje i wywołuje emocje oraz zachęca do aktywnego wyrażania swojego zdania. Od 1 sierpnia w prasie, Internecie i na ulicach Warszawy zobaczymy kreacje reklamowe zachęcające do złożenia wizyty w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek...
Żubr znika z etykiet… na rzecz zagrożonych gatunków
Żubr wystartował z wyjątkową akcją, której celem jest ochrona zagrożonych gatunków zwierząt. Aby uzmysłowić skalę zagrożenia, Żubr zniknie z puszek i butelek piwa, ustępując miejsca trzem gatunkom: wilkowi, rysiowi i sóweczce. Akcja prowadzona jest we współpracy z WWF, jedną z największych światowych organizacji zajmujących się ochroną...
Sony zdobywa rekordową liczbę nagród w konkursie Eisa 2019
Sony ogłosiło swój wielki sukces w tegorocznej edycji prestiżowego konkursu organizowanego przez stowarzyszenie Expert Imaging and Sound Association (EISA). Firma zdobyła rekordową liczbę siedmiu nagród, w tym po raz pierwszy w kategorii „Innowacja w dziedzinie fotografii”. EISA zrzesza 55 specjalistycznych czasopism z 29 krajów z całego świata i cieszy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764