logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Extrasprawni 2020 - kampania społeczna Fundacji Avalon

  PR 21.12.2020, przeczytano 781 razy
ilustracja

23 grudnia startuje ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Avalon na rzecz zmiany postrzegania osób z niepełnosprawnościami. Jest to społeczność ponad 3 milionów osób, a więc blisko 10% ogółu polskiego społeczeństwa. Akcja ma na celu łamanie stereotypów dotyczących tej grupy osób poprzez pokazanie, że niepełnosprawność nie jest słabością i nie stoi na przeszkodzie, by rozwijać swoje pasje i czasem zupełnie szalone pomysły na życie. Przykładem jest sport uprawiany przez bohaterów kampanii, ale akcja odnosi się do wszelkich zainteresowań, pasji, pomysłów na życiową drogę rozwoju – a więc wszelkie nasze drobne „słabości”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/extrasprawni-2020---kampania-spoleczna-fundacji-avalon,389662,artykul.html

EXTRAsprawni 2020 to już trzecia odsłona współfinansowanej ze środków PFRON kampanii społecznej realizowanej w ramach projektu Avalon EXTREME. W tym roku odbywa się ona pod hasłem „Wystarczy zacząć”, które niesie w sobie zachętę do tego, by nie uznawać swojej niepełnosprawności lub innych przeszkód za słabości, by podjąć wyzwanie, zrobić pierwszy krok i ruszyć w drogę do aktywności życiowej i samorealizacji. Kampania, kierowana zarówno do osób z niepełnosprawnościami, jak i pozostałej części społeczeństwa, ma zachęcić do rozwijania sportowych pasji i realizacji marzeń pomimo wszelkich „słabości”. Jednocześnie kampania ma zmienić postrzeganie niepełnosprawności, która nie może być traktowana jako słabość i być źródłem społecznego wykluczenia.

Pytając trójkę bohaterów kampanii, osób z niepełnosprawnościami, o ich słabości, w przekorny sposób chcemy pokazać, że wszyscy jesteśmy tacy sami, a największymi słabościami każdego z nas są nasze życiowe pasje - mówi Katarzyna Nicewicz, Koordynator Projektu Avalon Extreme.

Fundacja Avalon to jedna z największych organizacji społecznych w Polsce, wspierających osoby z niepełnosprawnościami. Realizuje ona szereg projektów, począwszy od pomocy w pozyskiwaniu środków finansowych na potrzeby związane z niepełnosprawnością, poprzez aktywną rehabilitację i aktywizację w różnych sferach życia, skończywszy na rozwoju sportów ekstremalnych osób z niepełnosprawnościami. Poprzez projekty Helpuj, Active, czy Extreme, umożliwiamy osobom z niepełnosprawnościami i przewlekle chorym „nowy początek”, wskazanie drogi ku aktywności, samorealizacji, niezależności i życiowej satysfakcji – mówi Krzysztof Dobies, dyrektor generalny Fundacji Avalon. Z kolei Sebastian Luty - prezes zarządu Fundacji i jeden z ambasadorów dodaje: Niepełnosprawność to nie koniec świata. Polacy postrzegają osoby z niepełnosprawnością jako słabych, gorszych i często się nad nimi litują. My, pokazując im naszą EXTRAsprawność, chcemy udowodnić, że możliwości osób z niepełnosprawnością nie można umniejszać, że dzięki pracy i determinacji mogą być niedoścignieni w wielu sferach życia.

Bohaterami kampanii są ambasadorzy Avalon EXTREME: Sebastian Luty (utytułowany kierowca rajdowy, sparaliżowany w 95%), Sylwester Wilk (trener sportowy, laureat Ninja Warrior, Runmageddon, uczestnik Tańca z Gwiazdami) oraz Szymon Klimza (pasjonat sportu, m.in. treningu wytrzymałościowego, narciarstwa alpejskiego, sitwake’a, biegów ekstremalnych, kolarstwa). Ich niepełnosprawność nie przeszkadza im w realizacji sportowych pasji. Kampanię aktywnie wspiera jeden z najbardziej uzdolnionych i cenionych muzyków młodego pokolenia, Krzysztof Zalewski.

Do idei kampanii odnosi się Sylwester Wilk, który nie tak dawno zadziwił swoimi możliwościami widzów programu Ninja Warrior: Pokazujemy, że niczym się nie różnimy. Współpracuję z wieloma osobami z branży fitness i często jestem sprawniejszy od nich. To efekt treningów, pracy, determinacji i tego, że w jakimś momencie swojego życia zrobiłem pierwszy krok. Wystarczy zacząć!

Krzysztof Zalewski, który bez wahania podjął się wsparcia kampanii Extrasprawnych, nie ukrywa swojej satysfakcji z tego projektu: Bardzo się ucieszyłem, że mogę wziąć udział w tak ważnej, ciekawej i potrzebnej akcji. To prawda, początki są trudne i najtrudniej jest zacząć. Jak się jednak wykona pierwszy krok, z każdą chwilą jest łatwiej.

Kampania będzie trwała od 23 grudnia do końca lutego. Swoim zasięgiem obejmie telewizję, radio, internet i social media. W ramach akcji zrealizowano 4 spoty telewizyjne przedstawiające życiowe słabości i sportowe osiągnięcia bohaterów kampanii, a także spot radiowy. Patronat medialny nad kampanią objęło Radio ESKA I ESKA ROCK. Za kompleksową realizację kampanii – obejmującą media oraz kreację – odpowiada Nieagencja. W produkcję spotu reżyserowanego przez Miłosza Sakowskiego zaangażowany był również dom produkcyjny f25. Obsługę PR prowadzi ESPR Ewa Siedlecka.

Źródło: Fundacja Avalon

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764