logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Firmowe fanpage niechciane przez połowę internautów

  PR 14.03.2018, przeczytano 1171 razy
ilustracjastrzałka

50 proc. polskich użytkowników internetu przyznaje, że nie żałowałoby, gdyby firmy zniknęły z Facebooka – wynika z badania Grupy On Board Think Kong. Jednocześnie aż 38 proc. uważa, że atrakcyjność Facebooka bez stron firmowych zmniejszyłaby się.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/firmowe-fanpage-niechciane-przez-polowe-internautow,35792,artykul.html

Facebook otworzył przed firmami wiele możliwości związanych z budowaniem wizerunku marki, opowiadaniem ciekawych historii, kontaktem z klientami przez tworzenie angażujących treści. Ale jak pokazuje badanie Grupy On Board Think Kong, firmy korzystają z tych możliwości w sposób, który zniechęca dużą część odbiorców.

- Prowadzenie fanpage na Facebooku jest przez wiele firm uważane za aktywność równorzędną z prowadzeniem www. Jednak wiele marek ma kłopoty z odnalezieniem sensownej drogi, jakiejś atrakcyjnej idei spajającej ich komunikację. Wyniki naszego badania są na to wg mnie najlepszym dowodem – komentuje Norbert Kilen, Dyrektor Strategii agencji social media & content marketing Think Kong.  - Kluczowe jest znalezienie oryginalnej i ciekawej dla odbiorców narracji. W pewnym sensie zmiany wprowadzane przez Facebook będą to wymuszać. I w kontekście wyników naszego badania są z jednej strony korzystne dla użytkowników Facebooka, a z drugiej - motywujące dla firm do mądrzejszych działań.

Użytkownicy internetu, niezależnie od wieku, podobnie oceniają atrakcyjność komunikacji firm na Facebooku. We wszystkich grupach wiekowych odpowiedzi kształtowały się podobnie. Różnice można dostrzec analizując wyniki ze względu na płeć. Co ciekawe to kobiety mniej tęskniłyby za firmowymi treściami na Facebooku.

Więcej informacji o komunikacji firm na Facebooku w artykule TUTAJ

Źródło: Grupa On Board Think Kong

www.onboard.pl

Dodatkowe informacje:

Badanie zostało przeprowadzone w lutym 2018 r. metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 804 użytkowników internetu w Polsce. Za realizację badania była odpowiedzialna firma SW Research.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Ja jako kluczowe określiłbym znalezienie uzasadnienia dla obecności na fejsie.
Ale nie zlecałbym jego poszukiwań zewnętrznej agencji.

avatar użytkownika
,

To coś podobnego jak poszukiwanie uzasadnienia dla posiadania logo i niezlecanie jego projektu "zewnętrznej agencji"?  

,

Posiadania logo nie trzeba uzasadniać.
Niemniej, odradzam szukanie projektanta do logo, gdy budżet jest mniej niż skromny. Stoję na stanowisku, że lepiej nie mieć nic, niż mieć byle co.

Jeśli natomiast ktoś myśli długofalowo o marce, to i o logo myśli poważnie, co ma odzwierciedlenie w budżecie a wszelkie tłumaczenia są zbędne.
  

avatar użytkownika
,

A dlaczego logo jest ważniejsze niż obecność w social media?  

,

Logo nie jest ważniejsze od czegokolwiek innego w firmie.   

avatar użytkownika
,

Tak twierdzi zewnętrzna agencja projektująca logo?  

,

Napisz, zapytaj, opublikuj odpowiedź.
  

avatar użytkownika
,

Pod Twoim wpływem zaczęliśmy się wystrzegać zewnętrznych agencji.   

,

Więc trzeba zapytać kogoś kto się ich nie wystrzega.  

avatar użytkownika
,

A kto by się tam przyznał że daje się naciągać "zewnętrznym agencjom"!  

,

Otóż to.  

Najnowsze w tym dziale

Canal+ pokaże Klubowe Mistrzostwa Świata FIFA w piłce nożnej
CANAL+ pozyskał prawa do Klubowych Mistrzostw Świata – FIFA Club World Cup Maroko 2022. Turniej z udziałem siedmiu drużyn, w tym Realu Madryt i Flamengo, odbędzie się w dniach 1-11 lutego. Wszystkie spotkania będą transmitowane w kanałach sportowych CANAL+ oraz CANAL+ online.
Alfa TVP i Belsat TV dostępne na szóstym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej
Wprowadzenie do dystrybucji naziemnej programów TVP Alfa i Belsat TV zapewni widzom z całej Polski możliwość ich swobodnego odbioru, w szczególności tym, dla których naziemna telewizja cyfrowa jest głównym źródłem odbioru sygnału telewizyjnego. Oba kanały od 24 stycznia są nadawane w nowym standardzie DVB-T2/HEVC, w wysokiej rozdzielczości...
W ramach akcji przygotowaliśmy dwie aukcje.
Pierwsze wydanie czasopisma Murator ukazało się w styczniu 1983 roku i liczyło 64 strony. Do tej pory wydanych zostało 466 numerów miesięcznika.
To już 31. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Tegoroczna zbiórka organizowana jest pod hasłem „Chcemy wygrać z sepsą!”. TVN Warner Bros. Discovery po raz siódmy jest głównym partnerem telewizyjnym tej wyjątkowej akcji. Relacje z wydarzenia będzie można oglądać od rana 29 stycznia na antenie TVN, TTV, TVN24 oraz w Playerze.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764