logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Gdynia na Łódź Design Festival

   17.10.2013, przeczytano 2843 razy
ilustracjastrzałka

17 października rusza Łódź Design Festival. Centrum Designu Gdynia zaprezentuje na nim swoje dwie najpopularniejsze wystawy tegorocznego Gdynia Design Days – „Na Styku” i  „Współczesne Improwizacje”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/gdynia-na-lodz-design-festival,19967,artykul.html

Już po raz siódmy projektanci, producenci i amatorzy designu przyjadą do Łodzi, aby poznać tegoroczne trendy i  rozwiązania w dynamicznie rozwijającym się sektorze kreatywnym. Łódź Design Festival, organizowany przez Łódź Art Center, dotychczas odwiedziło ponad 200 tys. osób. Program festiwalu obfituje w liczne wystawy, warsztaty i panele dyskusyjne. Ponadto, dodatkową atrakcją jest przestrzeń do spotkań i czytelnia wypełniona lekturami o tematyce związanej z designem, która  po raz pierwszy pojawiła się w 2012 roku.

W tym roku hasło przewodnie festiwalu brzmi: „It’s all about humanity”. Organizatorzy chcą pokazać, jak bardzo współczesny design jest przesiąknięty humanizmem i zmierza ku egalitaryzmowi. Program festiwalu niesie przekaz, że nie ma sztywnego podziału na projektantów i odbiorców. Każdy może być twórcą, co sprawia, że projektowanie jest nieograniczone, istnieje ponad podziałami. Temat „It’s all about humanity” rozpatrywany będzie w trzech wymiarach: Spożywanie, Zamieszkiwanie i Empatia, przez co pokaże jak „codzienny“ i głęboko humanistyczny jest współczesny design.

Centrum Designu Gdynia wzbogaci ofertę programową festiwalu dwiema wystawami dobrze znanymi uczestnikom Gdynia Design Days 2013. Pierwszą z  nich jest główna wystawa GDD: „Na Styku”. Jej kuratorami są Agata Kulik-Pomorska i Paweł Pomorski z grupy MALAFOR. Wystawa ta jest rozwinięciem idei przewodniej ostatniej edycji festiwalu. Design to przecież działania na styku: sztuki i przemysłu; masowości i unikatowości; typowości i oryginalności; powszechności i specyficzności.

Kolejną wystawą, z którą zapoznają się uczestnicy Łódź Design Festival, są „Współczesne Improwizacje”. Ekspozycja kuratorów z grupy TABANDA koncentruje się na sposobie, metodzie oraz procesie powstawania produktów z  różnych dziedzin. Przybliża definicję twórczej improwizacji w pracy projektowej, przypominając o wartości warsztatów rzemieślniczych. Wystawa była zaprezentowana także na międzynarodowych targach wzornictwa przemysłowego DMY International Design Festival w Berlinie, gdzie została wyróżniona nagrodą Pappel Design Preis 2013 za najbardziej przyszłościowe produkty oraz odważne i inspirujące koncepcje.

Źródło: Centrum Designu Gdynia

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764