logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Google Ads Safety Report 2022

  PR 31.03.2023, przeczytano 285 razy

Użytkownicy i użytkowniczki oraz przedsiębiorstwa obdarzają Google ogromnym zaufaniem, korzystając z naszych produktów. Tysiące Googlersów pracuje całą dobę, aby tworzyć i egzekwować skuteczne zasady systemu reklamowego, które zarówno zapobiegają nadużyciom, jak i umożliwiają reklamodawcom i wydawcom dalszy rozwój. Praca ta jest niezbędna, ponieważ bezpieczny internet wspierany reklamami oznacza szeroki dostęp do informacji najwyższej jakości.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/google-ads-safety-report-2022,399480,artykul.html

Nasze zasady ewoluują wraz z rozwojem cyfrowego świata, lecz bezustannie naszym głównym celem jest zapewnienie wszystkim bezpieczeństwa w sieci. W 2022 roku dodaliśmy lub zaktualizowaliśmy 29 zasad dla reklamodawców i wydawców. Wprowadziliśmy program weryfikacji usług finansowych w siedmiu dodatkowych państwach, rozszerzyliśmy ochronę dzieci i nastolatków w sieci oraz wzmocniliśmy zasady dotyczące reklam wyborczych.

W 2022 roku usunęliśmy ponad 5,2 miliarda reklam, ograniczyliśmy kolejne 4,3 miliarda i zawiesiliśmy ponad 6,7 miliona kont reklamodawców. W stosunku do roku 2021 usunęliśmy o 2 miliardy reklam więcej. Objęliśmy ponad 1,5 miliarda stron wydawców blokadą lub ograniczeniem, a na ponad 143 tysiącach z nich podjęliśmy szersze działania na poziomie witryn. Aby egzekwować zasady na taką skalę, polegamy na zgłoszeniach naszych użytkowników oraz na zautomatyzowanych systemach opartych na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym. Pomaga to w sortowaniu treści i lepszym wykrywaniu naruszeń w naszym ekosystemie.

  • Z pełnym raportem Privacy in Ads 2022 możecie zapoznać się TUTAJ.

Chronimy użytkowników i użytkowniczki przed oszustwami i wyłudzeniami

Oszustwa w sieci wciąż przybierają na sile. Próby wyłudzeń, choć nie są niczym nowym w reklamie cyfrowej, mogą powodować realne szkody finansowe, dlatego niezmiennie zwalczamy tego typu działania na wszystkich naszych platformach.

W 2022 roku rozszerzyliśmy nasz program certyfikacji usług finansowych, który wymaga od reklamodawców potwierdzenia, że są oni upoważnieni przez lokalnego regulatora do promowania swoich produktów i usług. Jest to dodatkowy sposób zabezpieczeń przed oszustami. Do tej pory uruchomiliśmy ten program w 11 państwach, w tym w Wielkiej Brytanii, Australii i Singapurze. W tym roku planujemy go wprowadzić także w innych regionach.

Mimo naszych ciągłych wysiłków, internetowi oszuści opracowują coraz bardziej wyrafinowane metody wyłudzeń i działają na coraz większą skalę. Stosują nowe taktyki, aby uniknąć rozpoznania i w rezultacie konsekwencji. Na przełomie poprzedniego i obecnego roku mieliśmy do czynienia z ukierunkowaną kampanią oszustów, którzy tworzyli tysiące fałszywych kont, by rozprzestrzenić złośliwe oprogramowanie poprzez podszywanie się pod popularne marki oprogramowania.

W przypadku takiego zagrożenia, analizujemy sytuację i jak najszybciej podejmujemy konkretne działania.  Przy wspomnianej sytuacji, szybko zidentyfikowaliśmy sposób, w jaki oszuści rozprzestrzeniali swoje złośliwe oprogramowanie i wprowadziliśmy dodatkowe ograniczenia, aby ochronić konsumentów. W ciągu miesiąca zablokowaliśmy i usunęliśmy dziesiątki tysięcy złośliwych reklam i podjęliśmy działania przeciwko kontom powiązanym z fałszywymi reklamami.

W 2022 roku zablokowaliśmy lub usunęliśmy 165 milionów reklam za naruszenie naszych zasad dotyczących celowego wprowadzenia w błąd oraz 223 miliony reklam za naruszenie naszej polityki usług finansowych.

Blokujemy i usuwamy szkodliwe treści oraz zwalczamy dezinformację

W ostatnich latach szczególnie skupiliśmy się na zwalczaniu dezinformacji i nierzetelnych komunikatów  w naszym ekosystemie reklamowym, zwłaszcza w zakresie m.in. zdrowia i wyborów. Opracowaliśmy również, jako pierwsi w branży,  praktykę  wymierzoną w negowanie zmian klimatu. W 2022 roku zablokowaliśmy ponad 24 miliony nieodpowiednich reklam na ponad 300 tysiącach stron wydawców. Ponadto zablokowaliśmy i usunęliśmy ponad 52,5 miliona reklam zawierających nieodpowiednie treści, w tym mowę nienawiści, przemoc i szkodliwe twierdzenia zdrowotne oraz 25,6 miliona reklam dotyczących niebezpiecznych produktów lub usług, takich jak broń i materiały wybuchowe.

Przed wyborami parlamentarnymi w Stanach Zjednoczonych dołożyliśmy wszelkich starań, by zapewnić wyborcom wiarygodne informacje na temat reklam wyborczych, które były widoczne na naszych platformach. W ramach tego rozszerzyliśmy nasz program weryfikacji i przejrzystości reklam wyborczych, sprawdzając ponad 5900 nowych kont reklamowych w USA i ponad 2300 w Brazylii. Reklamy te zawierały informacje o tym, kto za nie zapłacił, a także pojawiły się w naszym Raporcie przejrzystości reklam politycznych w Google. Zablokowaliśmy również ponad 2,6 mln reklam wyborczych pochodzących od reklamodawców, którzy nie przeszli wymaganego przez nas procesu weryfikacji.

Reagujemy na inwazję Rosji na Ukrainę

Po inwazji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę podjęliśmy szybkie działania w celu zakazania reklam, które wykorzystują lub popierają rosyjską inwazję. Jest to dodatkowa praktyka  do naszych długoletnich zasad zabraniających treści, które podżegają do przemocy lub zaprzeczają wystąpieniu wydarzeń „o charakterze wrażliwym”, a także zarabiają na nich za pomocą naszych usług.

Wstrzymaliśmy również większość naszych działań komercyjnych w Rosji. Nie wyświetlamy tam reklam, ograniczyliśmy reklamy od rosyjskich reklamodawców oraz zablokowaliśmy monetyzację rosyjskich mediów finansowanych przez państwo na naszych platformach.

W 2022 roku konsekwentnie egzekwowaliśmy nasze zasady - zablokowaliśmy ponad 17 milionów reklam związanych z wojną w Ukrainie w ramach naszej polityki dotyczącej wydarzeń „o charakterze wrażliwym”. Poza tym usunęliśmy reklamy z ponad 275 stron internetowych finansowanych przez państwo na wszystkich naszych platformach.

Bezpieczeństwo dzieci naszym priorytetem

Podczas projektowania produktów i tworzenia zasad jednym z naszych najważniejszych priorytetów jest zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom i nastolatkom na całym świecie. Od dawna blokujemy spersonalizowane reklamy, kierowane do małych dzieci. Filtrowaliśmy również reklamy o charakterze seksualnym skierowane do dorosłych, a także te dotyczące hazardu, alkoholu i leków. W 2021 roku ogłosiliśmy, że podobne zabezpieczenia będą dotyczyć wszystkich użytkowników poniżej 18. roku życia na całym świecie. W ramach tego blokujemy reklamy stworzone na podstawie wieku, płci lub zainteresowań młodych użytkowników i użytkowniczek oraz uniemożliwiamy wyświetlanie nastolatkom reklam o treściach, które są nieodpowiednie dla ich wieku. Wprowadziliśmy te zmiany w Europie i tym samym, w zeszłym roku, zakończyliśmy ten proces globalnie. Obecnie zabraniamy również kierowania reklam promujących aplikacje randkowe, konkursy i loterie, a także produkty do odchudzania do osób poniżej 18 roku życia.

Zapewniamy użytkownikom więcej informacji i kontroli

Oprócz naszych zasad i ich egzekwowania, jesteśmy zobowiązani do dostarczeniu naszym użytkownikom więcej informacji o reklamach, które widzą, a także dajemy im możliwość kontroli nad nimi.

W październiku uruchomiliśmy Moje centrum reklam, które pomaga sprawdzać i zarządzać reklamami, które są widoczne w wyszukiwarce Google, na YouTube i w aplikacji Odkryj. Dzięki temu nasi użytkownicy mogą ograniczać reklamy o wrażliwych treściach oraz dowiedzieć się więcej o personalizacji reklam. W ciągu pierwszych trzech miesięcy po uruchomieniu funkcji Moje centrum reklam, odnotowaliśmy ponad 70 milionów wizyt z całego świata, a ponad 20% z nich dotyczyło dostosowania preferencji dotyczących reklam.

Zainwestowaliśmy też znaczne środki w przekazywanie użytkownikom pomocnych informacji o naszych reklamodawcach. W 2020 roku rozpoczęliśmy weryfikację tożsamości reklamodawców i dziś weryfikujemy ich w ponad 240 państwach i terytoriach. W 2021 roku uruchomiliśmy strony reklamodawców w Stanach Zjednoczonych, które pokazują podstawowe informacje o zweryfikowanych reklamodawcach, takie jak miejsce, w którym prowadzą działalność, jakie usługi świadczą oraz reklamy, które zamieścili w ostatnim czasie. W 2022 roku rozszerzyliśmy ten program na cały świat.

Dziś uruchamiamy nowe narzędzie - Centrum przejrzystości reklam, czyli miejsce, w którym nasi użytkownicy mogą sprawdzić i wyszukać zweryfikowanych reklamodawców na wszystkich naszych platformach, w tym w wyszukiwarce, Display i YouTube.

Patrzymy w przyszłość

Zapewnienie użytkownikom bezpiecznych i godnych zaufania reklam to kluczowy wkład w misję Google, która polega na porządkowaniu światowych informacji i czynieniu ich powszechnie dostępnymi i użytecznymi. W 2023 roku będziemy nadal sumiennie zwalczać nadużycia na naszych platformach, pomagając jednocześnie reklamodawcom i wydawcom w rozwijaniu ich działalności.

Źródło: Google Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764