logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Graduation Projects 09/10 na Zamku w Cieszynie

   05.02.2011, przeczytano 1710 razy
ilustracjastrzałka

Dziewięć lat temu redakcja kwartalnika 2+3D po raz pierwszy poprosiła absolwentów polskich wyższych szkół kształcących projektantów o nadsyłanie na przegląd swych prac dyplomowych. Celem było pokazanie najciekawszych projektów ludzi, którzy dopiero rozpoczynają swą pracę w zawodzie. W trakcie kolejnych edycji przeglądu zainteresowanie nim rosło, zwiększała się liczba zgłaszanych prac. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/graduation-projects-09-10-na-zamku-w-cieszynie,11950,artykul.html

W 2005 roku do idei przeglądu przyłączył się Śląski Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie. Publikacji najlepszych prac w kwartalniku 2+3D zaczęła towarzyszyć wystawa, której kolejne edycje pokazywane były w największych miastach Polski. Przy tej edycji do współpracy zaproszono zaprzyjaźnione redakcje magazynów czeskiego „Typo” i słowackiego „Designum”. Rozszerzono też przegląd o studentów naszych południowych sąsiadów.

Podczas tej edycji do przeglądu nadesłano 224 zgłoszenia. Z Polski pochodziło 180, z Czech 30, 14 ze Słowacji. Organizatorzy otrzymali 139 prac z grafiki użytkowej i 85 ze wzornictwa. 

Wystawa GRADUATION PROJECTS 09/10 prezentuje 36 projektów, 6 ze Słowacji, 8 z Czech i 22 z Polski. Prezentowane są zarówno projekty publikacji, książek, identyfikacji wizualnych instytucji i firm, jak i koncepcje zwyczajnych mebli, mebli mniej zwyczajnych, sprzętu medycznego, środków transportu. Autorzy prezentowanych projektów zajęli się między innymi: ograniczeniami motorycznymi osób niepełnosprawnych, problemem związanym z pisownią znaków diakrytycznych różnych języków, kwestią współistnienia typografii z przestrzenią, w której się ona znajduje, samodzielnością osób niepełnosprawnych, czy nowymi technologiami produkcji.

Wybierając te 36 prac, nie traktowaliśmy przeglądu jako rywalizacji państw, pracowni, czy samych studentów - piszą organizatorzy. Nie przyznaliśmy miejsc i nagród. Mamy świadomość, że nasza selekcja jest całkowicie subiektywna. Wierzymy jednak, że dobrze odzwierciedla charakter i możliwości poszczególnych uczelni i samych młodych środkowoeuropejskich projektantów.

Śląski Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości
sala wystawowa Oranżerii 
Zamknięcie wystawy 31 marca

Źródło: Zamek Cieszyn
www.zamekcieszyn.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Na to pytanie pomoże Ci odpowiedzieć raport „Pandemic Personas” AnalyticsIQ. Dzięki Big Data i psychologii wspomniana firma zidentyfikowała cztery główne tożsamości klientów, jakie ujawniły się podczas pandemii: zachowawczy cynik, ostrożny optymista, obojętny pesymista, a może rozluźniony marzyciel. Jakim typem klienta jesteś ty?
Kampania Quadron autorstwa Epilog Studio
Znacie to uczucie, gdy zmęczeni zwiedzaniem jaskini w upalny dzień, odpoczywacie delektując się widokiem skał i smakiem krystalicznie czystej wody płynącej prosto z baterii kuchennej? Albo gdy podczas wędrówki po gęstym lesie przystajecie na chwilę, by popatrzeć w ciszy na wiewiórkę, która pałaszuje zapasy tuż obok palników  gazowych? A czy wpatrywaliście się kiedyś w...
Fundacja Łąka rozpoczęła współpracę z agencją marketingu internetowego Result Media. Dzięki tej współpracy jej misja, edukacja przyrodnicza i działania prospołeczne dotrą do coraz większego grona osób, którym bliski są idee ekologiczne.
Epidemia koronawirusa przyniosła wiele, często zaskakujących, zmian w różnych dziedzinach życia. Wpłynęła na naszą codzienność, edukację, ale także na trendy konsumenckie. A jak zmienił się biznes? Czy wprowadzone zmiany zostaną z nami na dłużej?
COVID(n)owe plany zakupowe Polaków
Nastroje Polaków od momentu pojawienia się pandemii COVID-19, jak również w trakcie jej trwania kształtowały się bardzo różnorodnie. Niektóre grupy społeczne bardziej, pewne mniej, ale każdy z ankietowanych w badaniu Dentsu w najmniejszym choćby stopniu odczuł wpływ wirusa a w jego konsekwencji również lockdownu na swoje samopoczucie, budżet,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764