logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Handel wraca do reklamy zewnętrznej

  PR 22.04.2022, przeczytano 1102 razy

Aż 6 na 10 firm z sektora handlowego zwiększy w tym roku swoje wydatki na cyfrową reklamę zewnętrzną, wynika z najnowszego raportu firmy Alfi. Odbędzie się to kosztem tradycyjnych kanałów, takich jak telewizja, gazety, magazyny i radio, których skuteczność po pandemii znacząco spada. Branża handlowa szuka też uzupełnienia reklamy online.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/handel-wraca-do-reklamy-zewnetrznej,395591,artykul.html

Renesans reklamy miejskiej

Na podstawie 100 wywiadów zrealizowanych wśród menedżerów odpowiedzialnych za reklamę z 4 kontynentów, firma Alfi przygotowała raport, który zapowiada odpływ budżetów z tradycyjnych kanałów komunikacji marketingowej i wskazuje na renesans reklamy zewnętrznej, choć w nieco odmienionej formie. Twórcy opracowania szacują, że do 2026 roku wartość globalnego rynku wspieranej cyfrowo reklamy zewnętrznej – DOOH (Digital Out of Home), może osiągnąć nawet 50,42 mld USD. Należy wspomnieć, że jeszcze w 2020 roku wartość ta wyniosła 41,06 mld USD.

Kluczowy wniosek z raportu jest taki, że zdecydowana większość respondentów (85%) spodziewa się, że ich budżety reklamowe na cyfrową reklamę zewnętrzną w ciągu najbliższych 12 miesięcy wzrosną. Jednocześnie około 24% z nich oczekuje, że będą to wzrosty bardzo znaczące. Ankietowani twierdzą, że odbędzie się to kosztem kanałów tradycyjnych, takich jak telewizja, gazety, magazyny i radio.

Jak wynika z raportu Alfi, w 2022 najbardziej imponujące wzrosty wydatków na reklamę DOOH odnotują sektory: rozrywki i mediów (66,3%), rządowy (62,4%), handlu detalicznego (61,4%), finansowy (58,4%) i telekomunikacyjny (51,5%).

– Przy okazji wygaszania pandemii, powoli wracamy do przedpandemicznego harmonogramu dnia. Mimo rosnącej popularności pracy hybrydowej, ludzie dojeżdżają do pracy, spędzają czas w biurze, robią stacjonarne zakupy, przemieszczają się – zauważa Tomasz Sokół z firmy OOH.pl specjalizującej się w reklamie zewnętrznej i dodaje: – DOOH jest atrakcyjny dla marketerów, ponieważ zapewnia dostęp do różnorodnych formatów o dużej sile oddziaływania, usytuowanych w wielu niepowiązanych ze sobą lokalizacjach.

Na pytanie o wydatki klientów na reklamę DOOH w 2022 r. w porównaniu z 2021 r., 41,6% badanych twierdzi, że wzrosną one w przedziale od 20% do 50%, a 20,8% uważa, że wzrosną w przedziale od 50% do 75%. W porównaniu z kwotą wydaną na reklamę DOOH w 2020 roku, 38,6% menedżerów reklamy twierdzi, że kwota wydana w tym roku wzrośnie w przedziale od 20% do 50%, a 25,7% uważa, że wzrośnie w przedziale od 50% do 75% - nie pozostawiając wątpliwości, że nadeszła era reklamy DOOH.

– Reklamodawcy wracają do outdooru, bo kontakt z reklamą zewnętrzną jest znacząco dłuższy niż ma to miejsce w przypadku reklamy telewizyjnej, radiowej czy internetowej. Czekając na przystanku, jadąc pociągiem, metrem lub autobusem, jesteśmy niejako skazani na ekspozycję – zwraca uwagę Tomasz Sokół z OOH.pl.

Zmierzch tradycyjnych mediów?

Wśród czterech najważniejszych czynników wpływających na wzrost wydatków na reklamę DOOH ankietowani menedżerowie wymienili postęp technologiczny, rosnący nacisk na ocenę reklamy, większe ogólne wydatki na reklamę cyfrową oraz szybki wzrost liczby dostępnych ekranów reklamowych. Ponadto 31% respondentów uważa, że spadek czytelnictwa mediów drukowanych oraz ceny wyświetlaczy LCD i LED również odgrywają rolę w przechodzeniu na reklamę DOOH.

Jeżeli chodzi o czytelnictwo Polska nie jest niestety „zielona wyspą” i także nad Wisłą pogłębia się problem powolnego zaniku kultury czytania tradycyjnych mediów. Od wybuchu epidemii z rynku zniknęło ponad 20 czasopism. Według danych Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż dzienników ogólnopolskich była w ostatnim kwartale 2021 roku niższa o 7,47% niż w ostatnim kwartale 2020 roku. Nieprzypadkowo powstają takie inicjatywy jak Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa, który ma odmienić obecny obraz rzeczywistości.

Tomasz Sokół przez wiele lat związany z branżą reklamy online zwraca też uwagę na inne czynniki wpływające na popularyzację reklamy zewnętrznej. Jego zdaniem ślepota banerowa, popularyzacja oprogramowania blokującego widoczność reklam w sieci oraz szybka i pobieżna konsumpcja mediów cyfrowych osłabiają także skuteczność reklam emitowanych w sieci.

– Efektywność e-reklamy regularnie spada, a wartość wskaźnika CPC (Cost per Click), który określa, ile firma musi zapłacić za każde kliknięcie internauty w baner lub reklamę stale rośnie – zauważa Tomasz Sokół – Google i Apple skutecznie walczą ze śledzeniem w sieci, przez co coraz trudniej jest dotrzeć do konsumenta i zapewnić mu spersonalizowany przekaz. Sama branża reklamowa również nie wypracowała wspólnego standardu, który zastąpi popularne „ciasteczka” i stanie się nowym nośnikiem informacji o internautach. A to tylko nieliczne z problemów, jakie trawią sektor online marketingu – dodaje.

Nic dziwnego, że firmy poszukają alternatywnych sposobów dotarcia do konsumenta. nawet wszechobecna sieć potrzebuje wsparcia w postaci innego medium. To jest właśnie siła reklamy zewnętrznej.

Źródło: OOH.pl

www.ooh.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kurator Marta Czyż o sukcesie Polskiego Pawilonu na Biennale w Wenecji
Podczas tegorocznej edycji La Biennale di Venezia, najważniejszej imprezy artystycznej na świecie, Polski Pawilon wzbudza ogromne zainteresowanie. Marta Czyż, kuratorka wystawy "Repeat after me II" opowiedziała nam o swoich inspiracjach, wyzwaniach oraz sukcesie współpracy z ukraińskim kolektywem Open Group. Partnerem projektu została Ceramika Paradyż, firma aktywnie wspierająca...
Mostafa Salem: kurator, mówca TEDx i laureat Konkursu Paradyż Designers
Zaangażowanie Mostafy Salema w tworzenie przestrzeni łączących tradycję z nowoczesnością, zdążyło mu już przynieść uznanie na scenie międzynarodowej. Prace Salema prezentowano w prestiżowych publikacjach, takich jak ArchDaily, oraz na La Biennale di Venezia, gdzie pełnił rolę kuratora Pawilonu Egipskiego. Wystąpienie na TEDx dodatkowo ugruntowało reputację egipskiego...
Z kontra X: relacje generacji
Relacje między pokoleniami Z i X odzwierciedlają dynamiczne zmiany zachodzące w społeczeństwie. Te dwie generacje często mają różne podejścia do pracy, życia codziennego i wartości. Konflikty pomiędzy nimi często wynikają z ich odmiennych perspektyw. Co jednak zrobić, aby zbudować dobre i wartościowe porozumienie między tymi pokoleniami?
Akcje, takie jak #Blackout2024, w których użytkownicy nawołują do unfollowania celebrytów za brak zajęcia głosu w ważnej sprawie, mogą się pojawiać coraz częściej. Bowiem coraz częściej mówi się o tym, że za influencerem powinny stać wartości i poczucie odpowiedzialności. Czy na pewno?
Kampania „Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie” - komentarz psychologa
Ponad 85 proc. Polaków uważa, że alkohol można pić odpowiedzialnie, uzasadniając, że wszystko jest dla ludzi – o ile zachowujemy umiar, jak wynika z badania „Kultura picia w Polsce – co o sobie myślimy?”, przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, który zainicjował właśnie nową odsłonę kampanii edukacyjnej „Jeśli...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764