logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Format #Hashtagchallenge na Tiktoku dostępny dla polskich reklamodawców

  PR 16.01.2020, przeczytano 1016 razy
ilustracjastrzałka

Hasztag jest jednym z kluczowych narzędzi mediów społecznościowych, a wyzwania to coś, co pokochało pokolenie Z. Nie dziwi więc, że #HashtagChallenge stał się jednym z najatrakcyjniejszych formatów na TikToku, zarówno dla użytkowników, jak i dla marek. Od tego roku dostępny jest również dla polskich reklamodawców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/format-hashtagchallenge-na-tiktoku-dostepny-dla-polskich-reklamodawcow,385353,artykul.html

TikTok rośnie w siłę, a liczba tiktokerów w Polsce już dawno przekroczyła dwa i pół miliona. W czym tkwi jego sekret? Do zalet na pewno można zaliczyć content – krótkie filmiki, które tworzą użytkownicy, często nie są doskonałe, ale dzięki temu są bardziej autentyczne. Mają również dużą szansę szybko stać się viralami. Dodatkowo aplikacja dostarcza treści zaraz po zarejestrowaniu i nie wymaga „śledzenia” kogokolwiek.

Na TikToku istnieje kilka formatów, które szczególnie angażują użytkowników, np. duety, lip sync czy właśnie #HashtagChallenge. Do uruchomienia tego ostatniego wystarczy kilka kroków – stworzenie filmu, wybranie towarzyszącej mu piosenki i rzucenie wyzwania innym osobom do stworzenia własnej wersji z użyciem konkretnego hasztagu i podkładu muzycznego. #HashtagChallenges inicjowane są przez twórców aplikacji, samych użytkowników, a w końcu – marki.

W 2018 roku Guess nawiązało pierwszą współpracę z TikTokiem, tworząc hashtag #InMyDenim. Marka opublikowała kilka filmików i pozwoliła użytkownikom działać. W materiałach wideo pokazywali oni, jak zmieniają swój monotonny ubiór w strój w stylu glamour. Oczywiście za sprawą jeansów Guess. Filmiki z #InMyDenim zostały obejrzane ponad 38 milionów razy.

– Wyniki osiągane dzięki formatowi #HashtagChallenge są naprawdę spektakularne. To wyświetlenia często liczone w milionach przy stosunkowo niskim koszcie dotarcia. Taka reklama jest również mocno angażująca, a nierzadko użytkownicy nabywają dany produkt, by móc go pokazać w swoim wideo – mówi Marta Zarosa, Head of Social Audience w Open Mobi.

#HastagChallenge w aplikacji widoczny jest dla każdego, zarówno dla twórców, jak i użytkowników-obserwatorów, bez żadnych ograniczeń. TikTok, z uwagi na jego potencjał, rozwinął go także jako format reklamowy. Od tego roku dostępny jest również w Polsce, m.in. za pośrednictwem agencji Open Mobi. Hasztag jako reklama wyświetlany jest na banerach w ogólnej wyszukiwarce oraz jako sponsorowany hasztag, a także przypięty jest u góry strony w wyszukiwarce muzyki rekomendowanej do tiktoków (czyli filmików).Tworzona jest również strona dedykowana #HashtagChallenge.

Gdzie jeszcze tkwi szansa dla marek? Dzięki #HashtagChallenges użytkownicy sami stają się współtwórcami treści dla brandu. Życie challengu nie kończy się też wraz z zakończeniem kampanii reklamowej. Użytkownicy nadal mogą tworzyć swoje wideo pod danym hasztagiem, a także widzą wszystkie treści zamieszczone do tej pory na platformie. Marki mają więc dodatkowo szansę zidentyfikowania najlepszych, najbardziej angażujących twórców, co pozwoli na wyłonienie prawdziwych ambasadorów. W końcu, i to jedna z najważniejszych zalet, TikTok dociera do pokolenia Z, które stanowi dziś jedno z największych wyzwań dla marketerów.

Źródło: Open Mobi

www.openmobi.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764