Agencja marketingu internetowego osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 26 proc. do prawie 29 mln zł, a jej zysk netto wyniósł w 2021 r. ponad 2 mln zł. Jeszcze lepszy wynik odnotowała spółka powiązana z Bluerank. Sprzedaż Full Stack Experts urosła o 54% do poziomu prawie 40 mln zł, a zysk netto wyniósł 2,5 mln zł.
Przychody Bluerank zwiększyły się rok do roku z 23 mln zł do prawie 29 mln zł zł, a w FSE odpowiednio z 26 mln zł do ponad 40 mln zł. Łącznie przychód obu spółek wyniósł ponad 69 mln zł, niemal o 20 mln więcej.
Tyle zarobiliśmy na sprzedaży naszych usług, tyle były warte: nasza wiedza, doświadczenie i zaangażowanie. - Maciej Gałecki, CEO Bluerank
Zdaniem CEO Bluerank, jest to wynik dobrego dostosowania się do warunków biznesowych podczas pandemii, czyli funkcjonowania organizacji w zmiennych okolicznościach przy dużej niepewności w gospodarce. To spotkało się z uznaniem Partnerów (Klientów - przyp. red.), którzy pozostają lojalni wobec agencji i dobrze oceniają współpracę (według ankiet NPS – 54 oceny z 56 - na poziomie 7 i wyżej – 96% pozytywnych ocen).
Po 2020 roku, charakteryzującym się dużą niepewnością i zmiennością, rok 2021 był czasem stabilizacji nastrojów, swego rodzaju oswojenia się z sytuacją pandemiczną wśród naszych Partnerów. Zarówno wyniki finansowe, wysoka retencja jak i utrzymujący się od 3 lat na poziomie minimum 60 punktów wynik NPS w corocznym badaniu satysfakcji naszych klientów potwierdza, że doceniają oni współpracę z Bluerank i Full Stack Experts. - Maciej Gałecki, CEO Bluerank
Motorem napędowym Bluerank były obszary SEO, Marketing Analytics i Performance.
Cele na 2022 to budowanie strategicznego podejścia do współpracy z partnerami, jeszcze większe skupienie na customer journey i rozwój w tym kierunku.
Źródło: Bluerank