logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Homoseksualne pocałunki w reklamie Google Pixel

   30.06.2019, przeczytano 1900 razy
ilustracjastrzałka

Całujące się pary homoseksualne stały się motywem przewodnim kampanii Google reklamującej nową funkcję telefonu Pixel 3. Spoty promujące automatyczne „wykrywanie pocałunków” nawiązują do rozpoczętej niedawno przez Google akcji „Pride”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/homoseksualne-pocalunki-w-reklamie-google-pixel,383062,artykul.html

„Wykrywacz pocałunków” w aparacie Pixel 3 reaguje próbą wykonania zdjęcia na obecność dwóch całujących się osób. W spotach przygotowanych przez Google są to pary homoseksualne. Tłem dla serii zdjęć i ujęć prezentujących pocałunki jest utwór „Then He Kissed Me” autorstwa The Crystals.

Sięgając do tej symboliki firma nawiązuje do uruchomionej kilkanaście dni temu akcji Pride, w ramach której Google przekazał dotację w wysokości 1,5 mln dolarów na stworzenie Stonewall Forever – interaktywnego „żywego pomnika” zawierającego zdigitalizowane materiały historyczne związane z początkami ruchu na rzecz walki o prawa społeczności LGBT, za które uznaje się zamieszki w nowojorskim klubie Stonewall Inn wywołane nalotem policji. Projekt jest elementem obchodów 50-tej rocznicy tych wydarzeń.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

W komentarzach zwraca się uwagę, że zaangażowanie Google może być próbą przykrycia kontrowersji związanych z obecnością filmików Stevena Crowdera w należącym do Google serwisie Youtube. Ten konserwatywny satyryk znany jest z homofobicznych dowcipów i komentarzy. Po fali krytyki Google podjęło wprawdzie decyzję o zablokowaniu reklam na kanale Crowdera, jednak nie usunięto jego zawartości tłumacząc, że komentarze komika nie naruszają regulaminu.

Przed paradą równości w San Francisco Google ostrzegało podobno swych pracowników, by nie występowali z krytyką YouTube podczas oficjalnych firmowych wydarzeń związanych z paradą.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764