logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

IMM: Wydatki reklamowe w wybranych branżach w sierpniu 2018

  PR 13.09.2018, przeczytano 587 razy
ilustracjastrzałka

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w sierpniu 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/imm%3A-wydatki-reklamowe-w-wybranych-branzach-w-sierpniu-2018,37897,artykul.html

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Według danych IMM, w mediach tradycyjnych największy budżet na reklamy przeznaczyła branża handlowa, której wydatki w sierpniu wyniosły 42 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Podobny udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża farmaceutyczna (38 proc.). Na trzecim miejscu znajdują się finanse (8 proc.), telekomunikacja (7 proc.) i motoryzacja (5 proc.).

W sierpniu wydatki branży handlowej wyniosły ponad 282 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota zbliżyła się do wydatków branży farmaceutycznej – 254 mln zł. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

Wydatki reklamowe w podziale na media

Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie.

ilustracjastrzałka

Handel: marki o największych wydatkach reklamowych

Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w sierpniu przeznaczył ponad 39 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się dyskont Biedronka,  debiutujący w zestawieniu sklep internetowy About You, Media Expert oraz Euro RTV AGD.

ilustracjastrzałka

Handel: typy reklamowanych sklepów

Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (27 proc.) i sklepów w elektroniką (25 proc.), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, swoją pozycję umocniły także sklepy meblowe, sieci budowlane oraz hipermarkety. W zestawieniu pojawiły się także sklepy internetowe (11 proc.)

ilustracjastrzałka

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W sierpniu marka NeoMag zainwestowała największe kwoty w reklam – nieco ponad 7 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Hepaslimin, Iladian, Litrosal Zdrovit oraz Halitomin.

ilustracjastrzałka

Farmacja: typy reklamowanych produktów

W bardzo szerokim wachlarzu produktów reklamowanych w branży farmaceutycznej największe budżety zostały przeznaczane na środki przeciwbólowe (14 proc.) oraz suplementy diety (13 proc.). Dalej można wymienić m.in. produkty związane z pielęgnacją, wspomagające trawienie i wątrobę, a także witaminy i minerały.

ilustracjastrzałka

Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych

W sierpniu na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się ING, który przeznaczył ponad 6 mln zł na promocję w mediach. Kolejne pozycje zajmują mBank, Provident, Millennium Bank oraz SKOK.

ilustracjastrzałka

Finanse: typy reklamowanych usług

W sierpniu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (56 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń oraz płatności mobilnych.

ilustracjastrzałka

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W sierpniu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, wyprzedzając T-Mobile, Orange, Cyfrowy Polsat oraz Play.

ilustracjastrzałka

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży telekomunikacyjnej większość sierpniowych reklam dotyczyła oferty na abonament (32 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się sieci komórkowe, oferty na kartę i telewizja cyfrowa.

ilustracjastrzałka

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W sierpniu w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazła się Skoda (prawie 7 mln zł), następnie Opel, Toyota, Lexus oraz Audi.

ilustracjastrzałka

Motoryzacja: typy reklamowanych produktów

W branży motoryzacyjnej w reklamach nadal największe udziały mają samochody osobowe (66 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, autoryzowanych dealerów oraz samochodów terenowych i sportowo-użytkowych.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

XIX Kongres Public Relations - Nowe wyzwania w procesie komunikowania
„Social media, influencerzy i zabezpieczenie kryzysowe” to kluczowe tematy XIX Kongresu Public Relations.
„Do What Moves You” – muzyczna kampania Bacardi
Nowa kampania Bacardi „Do What Moves You” zachęca do życia w zgodzie ze swoimi upodobaniami. Niesie przekaz, który namawia do podejmowania życiowych decyzji w zgodzie ze swoimi zainteresowaniami i przekonaniami. To połączenie brzmienia znanych muzyków z mocą ekspresji własnego ciała, które ma inspirować ludzi do poruszania się w świecie zgodnie z...
Ponad 15 000 absolwentów Akademii Nikona
Zdania „Trzeba wywołać zdjęcia.” lub „O nie, skończyła się klisza!” zniknęły z naszego życia. Media społecznościowe zastąpiły papierowe albumy. Kamery w smartfonach pozwalają upamiętniać momenty szybko i w dobrej jakości. Jednak bardzo wiele osób od ujęć oczekuje czegoś więcej. Chcą wykonywać zdjęcia wychodzące poza ramy mobilnej...
Dawid Bednarski dołączył do Imagine Nation
Do zespołu Imagine Nation jako Creative Manager dołączył Dawid Bednarski. Na tym stanowisku jest odpowiedzialny za tworzenie koncepcji kreatywnych wydarzeń dla obecnych i potencjalnych klientów agencji.
Anna Mucha awansuje w białostockim oddziale Isobar Polska
Anna Mucha awansowała na stanowisko client partnera w strukturach client service agencji Isobar Polska (Dentsu Aegis Network Polska).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764