logo
WIADOMOŚCI

IMM: Wydatki reklamowe w wybranych branżach w sierpniu 2018

Mateusz Zawiślak  PR 13.09.2018, przeczytano 471 razy
ilustracjastrzałka

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w sierpniu 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/imm:-wydatki-reklamowe-w-wybranych-branzach-w-sierpniu-2018,37897,artykul.html

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Według danych IMM, w mediach tradycyjnych największy budżet na reklamy przeznaczyła branża handlowa, której wydatki w sierpniu wyniosły 42 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Podobny udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża farmaceutyczna (38 proc.). Na trzecim miejscu znajdują się finanse (8 proc.), telekomunikacja (7 proc.) i motoryzacja (5 proc.).

W sierpniu wydatki branży handlowej wyniosły ponad 282 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota zbliżyła się do wydatków branży farmaceutycznej – 254 mln zł. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

Wydatki reklamowe w podziale na media

Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (średnio 40 proc.), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie.

ilustracjastrzałka

Handel: marki o największych wydatkach reklamowych

Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w sierpniu przeznaczył ponad 39 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się dyskont Biedronka,  debiutujący w zestawieniu sklep internetowy About You, Media Expert oraz Euro RTV AGD.

ilustracjastrzałka

Handel: typy reklamowanych sklepów

Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (27 proc.) i sklepów w elektroniką (25 proc.), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, swoją pozycję umocniły także sklepy meblowe, sieci budowlane oraz hipermarkety. W zestawieniu pojawiły się także sklepy internetowe (11 proc.)

ilustracjastrzałka

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W sierpniu marka NeoMag zainwestowała największe kwoty w reklam – nieco ponad 7 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Hepaslimin, Iladian, Litrosal Zdrovit oraz Halitomin.

ilustracjastrzałka

Farmacja: typy reklamowanych produktów

W bardzo szerokim wachlarzu produktów reklamowanych w branży farmaceutycznej największe budżety zostały przeznaczane na środki przeciwbólowe (14 proc.) oraz suplementy diety (13 proc.). Dalej można wymienić m.in. produkty związane z pielęgnacją, wspomagające trawienie i wątrobę, a także witaminy i minerały.

ilustracjastrzałka

Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych

W sierpniu na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się ING, który przeznaczył ponad 6 mln zł na promocję w mediach. Kolejne pozycje zajmują mBank, Provident, Millennium Bank oraz SKOK.

ilustracjastrzałka

Finanse: typy reklamowanych usług

W sierpniu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (56 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń oraz płatności mobilnych.

ilustracjastrzałka

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W sierpniu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, wyprzedzając T-Mobile, Orange, Cyfrowy Polsat oraz Play.

ilustracjastrzałka

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży telekomunikacyjnej większość sierpniowych reklam dotyczyła oferty na abonament (32 proc.). Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się sieci komórkowe, oferty na kartę i telewizja cyfrowa.

ilustracjastrzałka

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W sierpniu w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazła się Skoda (prawie 7 mln zł), następnie Opel, Toyota, Lexus oraz Audi.

ilustracjastrzałka

Motoryzacja: typy reklamowanych produktów

W branży motoryzacyjnej w reklamach nadal największe udziały mają samochody osobowe (66 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, autoryzowanych dealerów oraz samochodów terenowych i sportowo-użytkowych.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

W dniach 3-12 października 2018 r. przy Domach Towarowych Wars Sawa będzie można obejrzeć specjalną wystawę podsumowującą akcję „List do Opiekuna”, która została zorganizowana w ramach kampanii „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”. Instalacja w kształcie okręgu nawiązuje do opieki,...
Widowisko Alchemia Światła wraca na Wawel
Alchemia Światła, wielkie multimedialne widowisko powraca do miejsca, gdzie projekt się narodził - na Zamek Królewski na Wawelu. Dzięki zaawansowanej technologii i niezwykłym artystycznym środkom wyrazu, ponownie przeniesie widzów w inny wymiar. W tym roku, ten niepowtarzalny spektakl będzie inspirowany 100. rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości.
Enea funduje Pile „mural patriotyczny”
W roku obchodów setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, na ścianie Zespołu Szkół przy ul. Teatralnej w Pile pojawił się historyczny mural. Widnieją na nim Ignacy Jan Paderewski, Józef Piłsudski i Roman Dmowski. Mecenasem projektu jest Enea.
„Sąsiedzka” kampania Tauron: Przyłączenie do sieci sposobem na smog
TAURON Ciepło uruchamia akcję pn. #OpowiedzCieplo o sąsiedzie. W ten sposób, największy dostawca ciepła sieciowego w aglomeracji śląsko-dąbrowskiej chce zachęcić wszystkich mieszkańców, niezależnie od miejsca zamieszkania, do rozmowy i utrzymywania ciepłych relacji z sąsiadami.
Sieć handlowa Netto we wrześniu obchodzi 23-lecie swojej obecności w Polsce. Z tej okazji zaprasza klientów do udziału w jubileuszowym konkursie, w którym do wygrania jest wiele cennych nagród. Urodzinowa kampania promocyjna wystartowała 10 września we wszystkich sklepach Netto. Sieć handlowa Netto we wrześniu obchodzi 23-lecie swojej obecności w Polsce. Z tej...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone