Święta z jajem – pod takim hasłem rusza wielkanocna akcja ALDI będąca częścią kampanii 1001 powodów, by wpaść do ALDI, w którą oprócz Klubu Komediowego zaangażowane zostały także znane influencerki. Każda z nich przygotuje na swoim profilu w mediach społecznościowych ręcznie malowane pisanki wielkanocne, zachęcając fanów do udziału w specjalnym konkursie organizowanym przez ALDI dla klientów. W trakcie kampanii promowane będą typowe produkty wielkanocne, między innymi czekoladowy zając Oster Phantasie, biała kiełbasa (Mięsne specjały), czy kawa Moreno w specjalnie przygotowanych na tę okazję cenach promocyjnych. Klienci ALDI dodatkowo otrzymają poradnik, jak zaplanować święta w duchu zero waste dostępny na stronie internetowej sieci. Akcja swoim zasięgiem obejmie outdoor, radio, online, w tym social media oraz POS.
Kolorowe, śmieszne, tradycyjne, własnoręcznie malowane pisanki są nie tylko symbolem świąt, ale także nośnikiem humoru i dobrej zabawy. To właśnie one stanowią główną oś komunikacyjną kampanii ALDI, do której sieć zaprosiła znane influencerki – Hanię Kozłowską znaną jako Haart, Janinę Daily oraz Sylwię Majcher – dziennikarkę, autorkę bestsellerowych książek, m.in. „Gotuję, nie marnuję. Kuchnia zero waste po polsku". Każda z nich na swoich profilach w mediach społecznościowych pokaże, jak przygotowuje pisanki i opowie o własnych tradycjach świątecznych. 30 marca Janina Daily poprowadzi specjalny live dla klientów ALDI pokazując, w jaki sposób krok po kroku stworzyć kreatywne pisanki. Z kolei Sylwia Majcher przygotuje poradnik, jak przygotować się do świąt w duchu zero waste oraz, co zrobić z nadmiarem jedzenia po świętach. Porady dostępne będą bezpłatnie na stronie ALDI.pl. W ten sposób sieć chce zwiększyć swoje zaangażowanie w program niemarnowania żywności. Trzy nowe produktowe spoty video przygotuje również ekipa Klubu komediowego, z którą w lutym bieżącego roku ALDI rozpoczęło współpracę, inaugurując kampanię 1001 powodów, by wpaść do ALDI.
- Poprzez tę nietypową i tradycyjnie już lekko żartobliwą formułę marketingową chcemy poszerzyć grupę naszych klientów i sprawić, żeby każdy mógł mieć prawdziwe Święta z jajami i oczywiście z ALDI. W ten sposób dostarczamy kolejnych z 1001 powodów, dla których warto odwiedzać nasze sklepy, w myśl hasła Raz ALDI, zawsze ALDI – mówi Agnieszka Barańska, Dyrektor Marketingu i Komunikacji w ALDI. - W komunikacji produktowej skupimy się na typowo świątecznym asortymencie, w którym znajdą się także produkty marek własnych, po które konsumenci najchętniej wracają. Chcemy, aby te święta, choć inne niż zwykle, były dla naszych klientów tradycyjne jak zawsze, miłe i wypełnione jakościowymi produktami – dodaje.
Kampania będzie miała dedykowaną podstronę na www.aldi.pl. Znajdą się tam najważniejsze informacje produktowe, inspiracje kulinarne, ciekawostki związane z tradycjami wielkanocnymi, czy porady o niemarnowaniu żywności. 23 marca na profilu instagramowym sieci wystartuje konkurs dla klientów polegający na przygotowaniu pisanek, sfotografowaniu ich i umieszczeniu w social mediach. Najbardziej kreatywne prace zostaną nagrodzone paczkami produktowymi z asortymentem ALDI. Akcja swoim zasięgiem obejmie outdoor, radio, online, w tym social media oraz POS. Za koncepcję kreatywną odpowiada agencja Scholz&Friends Warszawa, należąca do Grupy S/F, zaś za launch i prowadzenie kanału ALDI na Instagramie odpowiada agencja The Digitals z Grupy S/F, operacyjną obsługą ALDI na Facebooku zajmuje się agencja ANDO. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Carat (OOH i Radio) oraz Iprospect (online).
Źródło: ALDI Polska