Ruszył pierwszy w Polsce w pełni elektroniczny sąd polubowny dla przedsiębiorców – Ultima Ratio. Za kampanię promującą przedsięwzięcie, w tym komunikację poszczególnych etapów jego rozwoju oraz budowanie świadomości na temat arbitrażu odpowiada ITBC Communication.
Ultima Ratio wybrało agencję w drodze polecenia.
Pierwszy Elektroniczny Sąd Polubowny Ultima Ratio rozstrzyga spory gospodarcze między przedsiębiorcami. Czynności procesowe odbywają się w nim wyłącznie przez internet. Powstał dzięki wspólnej inicjatywie Stowarzyszenia Notariuszy Rzeczypospolitej oraz spółki Causa Finita. W zamyśle twórców Ultima Ratio ma odciążyć działalność sądownictwa tradycyjnego, które rocznie prowadzi około miliona spraw, w których stronami są firmy i przedsiębiorstwa. Wyrok, zgodnie z regulaminem, ma być wydany w ciągu 3 tygodni, czyli ponad 20 razy szybciej niż w sądzie tradycyjnym.
- Agencja ITBC Communication w I etapie przygotowała dla naszego e-sądu strategię komunikacji, uwzględniającą szczegółowy harmonogram kampanii informacyjnej. Zakładała ona m.in. mocną promocję naszego rozwiązania już na etapie budowy Ultima Ratio i bazowała głównie na kampanii edukacyjnej sądownictwa polubownego, które w Polsce dotąd nie było zbyt popularne. W II etapie ITBC odpowiada już za promocję premiery sądu i dalszych efektów jego działania. Jestem przekonany, że Ultima Ratio odciąży sądownictwo powszechne i przyniesie wymierne korzyści firmom – komentuje Robert Szczepanek, założyciel Ultima Ratio.
- Ultima Ratio to rozwiązanie, na które czekało wielu polskich przedsiębiorców. Dzięki niemu firmy oszczędzą miliony złotych na prowadzeniu spornych spraw z kontrahentami. Cieszę się, że możemy wspierać twórców e-arbitrażu w starcie tego innowacyjnego projektu. Wierzę, że prowadzona przez nas kampania informacyjna w sposób skuteczny przybliży polskim przedsiębiorcom zalety Ultima Ratio – mówi Michał Michalski, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej w ITBC Communication.
Źródło: ITBC Communication