ITBC Communication to 25 agencja, która dołączyła do Stowarzyszenia Agencji Public Relations (SAPR). Jest to jedna z najbardziej doświadczonych agencji, jakie znalazły się w szeregach SAPR, z ponad 20-letnim stażem i stabilną pozycją na polskim rynku usług PR. Po przyjęciu pięciu nowych agencji w ciągu zaledwie 4 tygodni od powstania SAPR społeczność reprezentowana przez tę organizację wzrosła do niemal 400 konsultantów PR. W sprawie przyjęcia do SAPR procedowanych jest kilkanaście kolejnych podmiotów.
ITBC Communication istnieje od 1999 roku. Świadczy pełen zakres usług PR. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z sektora nowych technologii, real estate, retail oraz finansów. Ma także bogate doświadczenie w realizacji kampanii społeczno-edukacyjnych, np. dla sektora rolno-spożywczego. Zatrudnia ponad 20 konsultantów, a w 2019 wypracowała 5,37 mln zł przychodów i 2,35 mln zł income fee.
- Od początku naszego istnienia byliśmy zainteresowani aktywnymi działaniami na rzecz całej branży. Dlatego niemal dwie dekady temu ITBC była jedną z pierwszych agencji w ZFPR a przez kilkanaście lat aktywnym członkiem tej organizacji - powiedział prezes Jacek Jakubczyk ITBC Communication, który w przeszłości piastował funkcję członka zarządu ZFPR, jak również przez dwie kadencje zasiadał w Radzie tej organizacji. Wyjaśnił też, dlaczego teraz agencja zdecydowała się wstąpić do SAPR: - Rozdrobniona branża PR potrzebuje silnej i skuteczniejszej reprezentacji. Powstanie organizacji otwartej na szeroki rynek podmiotów świadczących usługi PR jest ważnym krokiem w kierunku podniesienia standardów, ale także wspólnej pracy środowiska na rzecz rozwoju całego sektora. Prezes Jakubczyk przedstawił też, jak widzi zaangażowanie ITBC w SAPR: - Ważnym elementem naszej pracy będzie niezmiennie edukacja rynku i budowanie świadomości - PR niestety wciąż nie ma zbyt dobrego PRu. Nowa organizacja to także nowa świeżość, pomysły i kreatywność wniesione przez szereg agencji dotychczas nie mających swojej reprezentacji branżowej. To, w połączeniu z wiedzą i doświadczeniem osób działających w organizacjach branżowych od lat, jest dobrym prognostykiem dla SAPR oraz całej branży.
ITBC Communication to kolejna agencja, która swą aktywność przeniosła z ZFPR do SAPR. Agencje niegdyś zrzeszone w ZFPR stanowią obecnie ok. jednej czwartej składu SAPR.
- Otwartość to nasz kluczowy przekaz, który adresujemy do wszystkich, którym zależy na budowie mocnego głosu na rynku agencji public relations. Obecnie przygotowujemy szereg aktywności wewnętrznych i zewnętrznych, z którymi już wkrótce będziemy mogli wyjść na rynek, edukować, wspierać i rozwijać. Jesteśmy gotowi rozmawiać i współpracować z każdym, dlatego zapraszamy do rozmów o współpracy kolejne firmy – dodał prezes zarządu SAPR, prof. Dariusz Tworzydło.
Źródło: Stowarzyszenie Agencji Public Relations