logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak będą wyglądały drukarki przyszłości?

  PR 23.04.2019, przeczytano 791 razy

Od czasu wynalezienia ruchomych czcionek przez Gutenberga historia druku to historia ciągłych innowacji. Z czasem technologia stawała się bardziej precyzyjna, tańsza i coraz powszechniejsza. Prawdziwą rewolucję przyniosły lata 90, kiedy to drukarki i skanery masowo trafiły na nasze biurka. Od tamtego czasu innowacyjność jednak nie słabnie, a sektor co roku zaskakuje użytkowników nowymi rozwiązaniami. Czego możemy oczekiwać w przyszłości od dobrze nam znanych skanerów i drukarek?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-beda-wygladaly-drukarki-przyszlosci,382195,artykul.html

Przyjazne środowisku

Jednym z głównych trendów kształtujących branżę technologiczną w ostatnich latach jest ograniczanie negatywnego wpływu na środowisko. Dla firm, coraz większe znaczenie ma by urządzenia zużywały mniej energii i materiałów eksploatacyjnych, a także by służyły dłużej, nie przyczyniając się do powstawania elektrośmieci. Dlatego inżynierowie pracujący w centrach badawczych wkładają wiele pracy, by produkowane urządzenia były jak najbardziej przyjazne dla środowiska.

- Brother kładzie coraz większy nacisk na kwestię ekologii. W ciągu 6 lat udało nam się zredukować zużycie energii odpowiednio o 29 proc. w przypadku naszych urządzeń drukujących w kolorze oraz o 10 proc. w przypadku modeli monochromatycznych. – mówi Katarzyna Idzkiewicz.

Jednak ograniczenie zużycia energii to nie jedyny kierunek, w jakim może podążać przyszłość druku. Naukowcy z Uniwersytetu Cambridge wynaleźli „antydrukarkę”, czyli urządzenie, które dzięki wykorzystaniu odpowiedniej długości fal lasera pozwala na usuwanie tonera z papieru i ułatwia jego recykling. W efekcie jedną kartkę papieru można wykorzystać nawet trzykrotnie. Może mieć to ogromny wpływ na środowisko biorąc pod uwagę, że przeciętne biuro zatrudniające 10 pracowników zużywa miesięcznie 10 tys. kartek papieru, tyle ile można uzyskać z całego drzewa.1

Inteligentne skanowanie

W dzisiejszej gospodarce opartej na przetwarzaniu danych kluczową rolę odgrywa możliwość ich zbierania i digitalizacji. Digitalizacja w postaci grafiki niestety jest mało użyteczna z punktu widzenia możliwości analitycznych komputerów. Dzisiejsze skanery nie tylko skupiają się na coraz doskonalszym tworzeniu obrazów dokumentów, ale rozpoznają co obraz może przedstawiać, by dostarczać maszynie bardziej kwantyfikowalnych danych. Technologie pozwalające skutecznie przetwarzać skanowane dokumenty na edytowalny tekst pojawiły się już jakiś czas temu, ale ciągle są doskonalone. Obecnie urządzenia dzięki sieciom neuronowym radzą sobie ze słabą jakością dokumentów, różnymi językami i alfabetami czy nietypowym układem tekstu. Co może przynieść przyszłość?

- Współczesne oprogramowanie skanerów staje się coraz doskonalsze – mówi Katarzyna Idzkiewicz ­– Możliwe, że już w niedalekiej przyszłości dzięki technologii machine learning domowe skanery będą w stanie bez problemu rozpoznać odręczne pismo użytkownika z jego notatek. Wraz z rosnącym wolumenem danych spodziewamy się, że coraz większą rolę będzie miało także oprogramowanie pozwalające przetwarzać i klasyfikować obrazy. Może to być prawdziwy przełom w archiwizacji danych, który dostarczy, chociażby nauce potężny wolumen informacji do kreatywnego opracowywania – podsumowuje.

Personalizacja druku

Obecnie klienci coraz bardziej cenią sobie rozwiązania dopasowane do siebie. Serwisy filmowe i muzyczne proponują nam biblioteki skrojone pod nasz gust, sklepy internetowe sugerują nam produkty do kupienia. Podobne trendy dotyczą także sektora druku. Z jednej strony dzięki sztucznej inteligencji sprzęt „uczy się” o nas. Nowoczesne urządzenia pozwalają rozpoznać nasz głos, co ułatwia proces druku, ale także zabezpiecza przed nieautoryzowanym użytkowaniem. Dzięki inteligentnej analizie naszych zachowań mogą proponować nam preferowane schematy druku lub takie, które będą np. bardziej ekonomiczne. Z drugiej strony dzięki analizie Big Data dostawcy sprzętu mogą dostarczać bardziej profilowany pod kątem klienta produkt. Obserwując duże zbiory danych o tym, jak klient drukuje, sztuczna inteligencja może na przykład przewidzieć, jak drukarka będzie bardziej ekonomicznym rozwiązaniem dla użytkownika czy automatycznie zaproponować mu zakup materiałów eksploatacyjnych.

- Jako Brother priorytetowo traktujemy personalizację naszej oferty pod kątem użytkownika. Przestajemy być tylko dostawcą sprzętu, a powoli stajemy się firmą obsługującą całościowo proces druku w firmach. Dzięki nowym technologiom możemy lepiej zrozumieć potrzeby naszych klientów i dostarczyć im to, czego potrzebują – konkluduje Piotr Baca, Country Manager.

Źródło: Brother

www.brother.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Targi drupa 2024 to ważny moment w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży poligraficznej. Liczne premiery produktowe i pokazy innowacyjnych technologii, będą stanowić dobrą okazję by przyjrzeć się aktualnym wyzwaniom na rynku usług drukarskich.
Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.
Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764