logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak kluby sportowe mogą wykorzystać potencjał aplikacji mobilnych?

  PR 24.07.2015, przeczytano 789 razy
ilustracjastrzałka

Od lat jedną z największych wartości i sił klubów sportowych są fani. To oni sprawiają, że kluby zarabiają, a ich liczba przyciąga sponsorów. Wciąż jednak nie do końca wykorzystywany jest ich potencjał marketingowy i sprzedażowy. Nowoczesne technologie takie jak aplikacje mobilne klubów sportowych to wciąż słabo wykorzystywane narzędzie, które z jednej strony pozwala jednoczyć fanów i budować ich zaangażowanie, z drugiej zaś umożliwia zwiększenie zysku klubów i sponsorów. Jak to możliwe?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-kluby-sportowe-moga-wykorzystac-potencjal-aplikacji-mobilnych,25500,artykul.html

Aplikacje mobilne budowane dla konkretnej drużyny sportowej to w USA czy krajach Europy zachodniej popularne narzędzie marketingowe. Polskie drużyny dopiero zaczynają działać na tym polu wykorzystując je głównie do informowania fanów i nieznacznego zwiększenia ich zaangażowania. Aplikacje te to również dodatkowe narzędzie marketingowe dla sponsorów, którzy mogą wykorzystać je odpowiednio np. do działań content marketingu.

Obecnie Polacy korzystają głównie z aplikacji sportowych uławiających uprawianie jakiegoś sportu. Według badań IRCenter największą grupą wśród osób ich używających są osoby w wieku 25-34 lat. 

Wśród nich są zarówno mężczyźni (51%) jak i kobiety (49%). Największy odsetek osób używa ich w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców (26%). Dla osób, które korzystają ze sportowych aplikacji mobilnych najbardziej wiarygodną reklamą jest polecenie znajomych (65%) co pokazuje, że aplikacje dla klubów sportowych mają równie duży potencjał.

Co może zawierać aplikacja mobilna dla drużyny sportowej?

To, jak może wyglądać aplikacja sportowa dla drużyny zależy właściwie od kreatywności pomysłodawców. Przyjrzyjmy się jakie funkcje może posiadać taka aplikacja na przykładzie aplikacji drużyny koszykarskiej KKK MOSiR Krosno. Sama aplikacja składa się z kilku modułów. 

Po zalogowaniu do aplikacji naturalnym staje się przejście do streamu aktualności - trend narzucony przez facebooka stał się dość popularny. W tym samym module możemy mieć zakładkę TV, gdzie zamieścimy najnowsze wywiady z członkami zespołu czy trenerem. Jest to pierwsze miejsce styczności użytkownika z aplikacją, więc warto zadbać aby materiał maksymalnie go angażował. 

To co ważne dla fana danej drużyny to klasyfikacja i harmonogram rozgrywek. Tworząc tę aplikację przyłożyliśmy dużą wagę do tych dwóch modułów, dlatego że są one szczególnie ważne dla użytkownika. Aplikacja zawiera aktualną tabelę klasyfikacji w lidze oraz tabelę najlepszych graczy w podziale na kategorie – asysty, punkty, zbiórki itp. – mówi Urszula Kwiatkowska z firmy Transiton Technologies, która stworzyła aplikację. Ciekawą i ważną funkcjonalnością w aplikacji sportowej jest również możliwość głosowania na MVP spotkania w trakcie meczu. Z kolei harmonogram rozgrywek ma za zadanie dostarczyć świeżych informacji o datach i godzinach gry ulubionego zespołu oraz w zależności od wyniku pokazywać aktualną pozycję w fazie play off. 

Największą zaletą, która ułatwia użytkownikowi bycie aktywnym fanem drużyny, jest wprowadzanie tzw. modułów Livescore. To tutaj może on bez przeszkód śledzić wynik meczu, gdy nie może być na nim fizycznie. Aplikacja zapewnia mu do tego szybki dostęp. To niewątpliwie atut sportowych aplikacji mobilnych dla drużyn. Dziś w dobie powszechnego dostępu do sieci fan czułby się źle nie mogąc na żywo śledzić tego, co dzieje się na parkiecie. Co więcej jego obecność w aplikacji przez to staje się dłuższa – z minuty do nawet 90 minut. To z kolei pozwala marketerom dostarczyć mu więcej odpowiedniego contentu – dodaje Urszula Kwiatkowska z Transition Technologies. Naturalnym jest również zaprojektowanie galerii w której znajdą się aktualne zdjęcia. Dla przykładu w aplikacji KKK MOSiR Krosno nie zapomniano o zwiększeniu zaangażowania fanów. Dzięki wykorzystaniu modułu aparatu może on sam zrobić zdjęcie w trakcie meczu i zamieścić je w galerii zdjęć kibica.

Gdzie ten mobile marketing?

Jest on w zasadzie wszędzie. Już sama aplikacja pozwala na zwiększony kontakt z potencjalnym klientem. Aktualności napisane w odpowiedni sposób mogą przekazywać treści związane z marką – sponsorem drużyny. Aplikacja to również dobre miejsce do prezentacji sprzętu i odzieży sportowej używanej przez sportowców drużyny. W łatwy sposób można tam zalokować dane produkty,  używając do tego modułu prezentacji drużyny i poszczególnych zawodników. Co więcej każda z takich prezentacji mogłaby być opatrzona profesjonalnym komentarzem eksperta opisującym odpowiednie zastosowanie takiego produktu. Mobilna aplikacja może również przenosić indywidualne treści w postaci dedykowanych konkursów, dostępnych tylko z poziomu aplikacji, w taki sposób, aby maksymalnie zaangażować fanów drużyny. Przekazywane w ten sposób treści są wiarygodne dla użytkowników, gdyż pochodzą ze źródła, któremu ufają – od własnej drużyny i z polecenia innych kibiców.

Takie rozwiązania to również możliwość szerszego dotarcia. Oprócz samego faktu, że aplikacja mobilna może być pobrana i użytkowana za darmo to dodatkowo zwiększa ona zasięg dotarcia do osób zainteresowanych klubem jak również potencjalnych klientów. Fani klubów sportowych to bardzo często dobrze zorganizowane i zaangażowane grupy osób. W bardzo szybki sposób dzielą się dobrymi informacjami i przekazują je wraz z rekomendacją. Dla firmy, która chce dotrzeć skutecznie ze swoim przekazem wykorzystując content marketing jest to najbardziej odpowiednia grupa, a aplikacja jest do tego świetnym narzędziem – dodaje Urszula Kwiatkowska. 

Aplikacje sportowe niewątpliwie zaczną być coraz częściej używane przez kluby sportowe. Ten trend widać już na przykładzie klubów KKK Krosno, Stelmet Zielona Góra i Klub Hokejowy Sanok, gdzie aplikację pobrało już odpowiednio 620, 1505 i 1392 osoby. Rosnąca siła aplikacji mobilnych będzie sprawiać, że te sportowe również zyskają na znaczeniu. Dla marketerów w Polsce jest to wciąż nie wykorzystany potencjał. To jednak ma szansę szybko się zmienić.

Źródło: Transition Technologies S.A.

www.tt.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764