Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zorganizował dwie kampanie informacyjne w Stanach Zjednoczonych. Kampanie te mają uświadamiać opinię publiczną o konsekwencjach wojny Rosji z Ukrainą, zwłaszcza o kryzysie humanitarnym i wyzwaniach wynikających z wojny. Bank do przeprowadzenia kampanii wybrał dwie agencje – AMWPR i MikeWorldWorldwide (MWW).
Obydwie kampanie są w trakcie realizacji. Agencja MWW w drugiej połowie stycznia zorganizowała jej pierwszą fazę. Obejmowała ona instalację artystyczną w ścisłym centrum Nowego Jorku z motywem słoneczników symbolizujących siłę i jedność Ukrainy, kampanię TV (m.in. w stacjach ABC & NBC NY), wsparcie influencerów oraz kampanię digitalową.
Kampania została zaplanowana z wykorzystaniem różnego typu szerokozasięgowych mediów w celu zwiększania zasięgu i częstotliwości działań. Działania wygenerowały bardzo wysokie wyniki w jej pierwszym tygodniu:
- 757 mln wyświetleń/UMPV
- Średni CTR (współczynnik kliknięć do wyświetleń) w płatnych kampaniach mediowych wyniósł 0,21%
- Ok. 140 tys. osób odwiedziło niestandardową instalację „The sunflower garden”
Ponadto agencje zatrudniły do kampanii 19 influencerów, część z nich jest związana z Ukrainą. To m.in. Maks Chmerkovskiy, który pochodzi z Odessy, Karina Smirnoff z Charkowa, Natalia Fedner z miasta Czerniowce, Vik White z Poltavy. W kampanię jest też zaangażowana influencerka Bethenny Frankel, której fundacja w 2022 r. przekazała ponad 25 mln USD ukraińskim uchodźcom w Polsce i ofiarom wojny w Ukrainie.
Agencja AMWPR promuje w amerykańskich mediach ważne tematy z perspektywy Polski. Jednym z nich było m.in. wsparcie militarne dla Ukrainy.
Koszt kampanii wyniósł odpowiednio 150 tys. dolarów (AMWPR) i 3 mln dolarów (MWW). BGK realizuje działania na zlecenie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Źródło: Bank Gospodarstwa Krajowego