logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania na 25-lecie wolności: Slogan jednak poprawiony

   05.06.2014, przeczytano 6027 razy

Kampania telewizyjna promująca Polskę za granicą rozpoczęła się 3 czerwca pod zmodyfikowanym hasłem „Polska. Spring into new”. W roku trzech ważnych dla Polski rocznic – 25-lecia wolności, 15-lecia członkostwa w NATO i 10-lecia przystąpienia do Unii Europejskiej – akcja promocyjna koordynowana przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych przypomina zmiany, jakie zaszły w Polsce od 1989 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-na-25-lecie-wolnosci%3A-slogan-jednak-poprawiony,21845,artykul.html

To pierwsza kampania wizerunkowa Polski o tak szerokim zasięgu, zorganizowana we współpracy z ministerstwami reprezentowanymi w Radzie Promocji Polski. Jej głównym elementem jest reklama telewizyjna (spot) promująca Polskę, emitowana jednocześnie w czterech popularnych stacjach telewizyjnych o zasięgu ponadregionalnym (BBC, CNN, Eurosport i Sky News).


 
Logo ze sloganem w ostatecznej wersjie

O zmianach w Polsce w spocie telewizyjnym opowiada znany fotoreporter Chris Niedenthal, autor m.in. słynnego zdjęcia z czasu stanu wojennego, przedstawiającego wojskowy transporter opancerzony stojący przed warszawskim kinem Moskwa, w którym wyświetlano wówczas film „Czas apokalipsy”. Niedenthal na przestrzeni ostatnich 40 lat był świadkiem polskiej historii. To z jego perspektywy widzimy skok cywilizacyjny, którego Polska dokonała przez ostatnie 25 lat.
 
Ideą filmu nie było podkreślanie walorów turystycznych kraju, ale pokazanie niezwykłej energii Polaków, dzięki której Polska pokonała tę drogę.
 
Reklama, która miała premierę 3 czerwca w telewizji CNN, jest formą podziękowania Polakom za ich wkład w tak duży sukces kraju w trakcie 25 lat transformacji i modernizacji. Obcokrajowców zachęca natomiast do przyjrzenia się Polsce bliżej i zanurzenia się w jej energii.
 
Scenariusz spotu został wyłoniony w drodze konkursu. W skład komisji konkursowej weszli przedstawiciele wielu ministerstw, a także eksperci branży marketingowej. Spot zrealizowała agencja Saatchi&Saatchi, jedna z najlepszych na polskim i światowym rynku, a hasło i logo kampanii stworzył ś.p. Wally Olins, światowej sławy specjalista od brandingu państw i jego firma Saffon Brand Consultants z Londynu.

Pierwotnie hasło brzmiało „Polska. Spring into” i opierało się na wykorzystaniu wieloznaczność słowa „spring”. Spring to wiosna, czyli świeżość i radość, ale też sprężyna, która kumuluje i wyzwala energię. Spring to również źródło – energia i siła... - Celowo zastosowaliśmy zasadę przestawienia, niedopowiedzenia. Zgodnie z ideą „creative tension” („twórczego napięcia”) Wally’ego Olinsa w haśle „Polska. Spring into.” są wszystkie elementy. Największą urodą tego hasła jest jego wieloznaczność – wyjaśnia Paweł Tyszkiewicz, dyrektor Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, który pracował nad „Zasadami komunikacji marki POLSKA”.. – Gdybyśmy stworzyli grzeczne hasło „Spring into Poland”, nie zainteresowałoby aż tak odbiorców. Cieszymy się, że to się udało – dodaje.

Pierwotna wersja sloganu

Pomysł, czy może jego realizacja był jednak powszechnie krytykowany. Podnoszono głownie fakt, że hasło w takiej formie jest niezrozumiałe nawet dla rodowitych Brytyjczyków. Choć MSZ przez pewien czas wydawało się być głuche na argumenty, w końcu zdecydowano się jak widać na jego korektę. Czy trafnie?
 
Kampania promocyjna, którą od 19 maja zapowiadały plakaty i bilbordy umieszczone w Londynie, finansowana jest ze środków unijnych zaoszczędzonych podczas polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej (ok. 8,4 mln zł). Główna część budżetu zostanie przeznaczona na zakup czasu antenowego w mediach zagranicznych.

Źródło: MSZ, Signs.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Polska. Spring into new - co to właściwie znaczy? Poza bełkotem twórcy oczywiście. Podobno na świecie się z tego śmieją.
A ten maziaj nad hasłem kojarzy mi się z wymazywaniem Polski z mapy.

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764