logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kolejna wpadka TVP: product placement Wedla w Wiadomościach?

   03.07.2012, przeczytano 2687 razy
ilustracjastrzałka
fot. VanNouten

Pojawienie się w „Wiadomościach" TVP1 nazwy Wedel mogło być ukrytą reklamą - informuje Rzeczpospolita. W niedzielę szef serwisu Piotr Kraśko przywitał widzów słowami o specjalnym wydaniu „Wiadomości" ze „studia TVP na dachu fabryki Wedel".


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolejna-wpadka-tvp%3A-product-placement-wedla-w-wiadomosciach,15994,artykul.html

Przez cały czas trwania Euro dziennikarze TVP rozmawiali z celebrytami o sporcie w specjalnym studiu umiejscowionym na dachu fabryki Wedla. Ale wątpliwości co do ukrytej formy reklamy pojawiły się, gdy dwa razy nadano stamtąd także „Wiadomości". Tymczasem jak wyjaśnia Rzeczpospolita, zgodnie z obowiązującym prawem wszelkie reklamy w programach informacyjnych są zakazane. Dotyczy to zarówno sponsoringu, lokowania produktu (product placement) czy kryptoreklamy.

Zgodnie z przepisami w przypadku lokowania produktu w audycji, filmie lub serialu widz musi zostać o tym poinformowany za pomocą specjalnego znaku graficznego. Tak właśnie było podczas nadawania z dachu Wedla rozmów sportowych. Tego nie można było jednak zrobić w "Wiadomościach", gdyż oznaczałoby to jawne złamanie ustawy.

- Jeśli nie wbrew, to na pewno było to mocno obok prawa - mówi Rzeczpospolitej prof. Ewa Nowińska z UJ, która od lat zajmuje się prawem mediów i reklamy. - Dla widza „Wiadomości" nie było specjalnie istotne, z jakiego dachu jest nadawany program, więc trudno tłumaczyć, że była to zwykła informacja. Jeśli między TVP i Wedlem było porozumienie finansowe, to mieliśmy do czynienia z ukrytą reklamą - podkreśla Nowińska.

To już kolejna afera związana z programami informacyjnymi TVP w czasie Euro. Niedawno informowaliśmy o zwolnieniu z pracy dwóch pracownic działu grafiki Agencji Produkcji Audycji Informacyjnych TVP w związku z zastąpieniem flagi rosyjskiej przez flagę radziecką oraz flagi angielskiej brytyjską podczas relacji z Euro w Wiadomościach TVP1. Wówczas Piotr Kraśko osobiście przepraszał widzów za wpadkę - jak będzie tm razem?

Więcej na stronach Rzeczpospolitej: http://www.rp.pl/artykul/10,907389-Slodka-wpadka-TVP.html

Źródło: Rzeczpospolita

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

A mnie guzik obchodzi czy to była kryptoreklama czy lokowanie produktu, jak będę chciał to nawpier...am się czekoladek Wedla a jak nie to innej firmy albo żadnej bo nie przepadam za słodkim i nie ważne czy była jakaś forma reklamy czy nie.

avatar użytkownika
,

Problem w tym, że innych producentów słodyczy, którzy nie zostali wyróżnieni przez Wiadomości, to może obchodzić.  

avatar użytkownika
,

dobrze , ze tym czasie chmury nie ułożyły się w orła z Orlenu, bo dopiero byłaby afera :)
Na świecie przyjęto, że zamazuje się logo czy napis na materiale jeśli "coś" pojawi się przypadkowo w kadrze.

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764