logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na jubileuszowy plakat Totalizatora Sportowego

   18.03.2021, przeczytano 490 razy
ilustracjastrzałka

Totalizator Sportowy wraz ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej (STGU) zapraszają do udziału w ogólnopolskim konkursie na plakat z okazji Jubileuszu 65-lecia Totalizatora Sportowego. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-jubileuszowy-plakat-totalizatora-sportowego,390679,artykul.html

Konkurs wpisuje się w jubileuszowe obchody Totalizatora Sportowego, który – przypomnijmy – swoją działalność rozpoczął 25 stycznia 1956 roku. Historia spółki to wielkie chwile dla polskiego sportu i kultury narodowej, jej nieprzerwany rozwój i działalność w branży loteryjnej, a także tradycja polskiego plakatu.

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Totalizator Sportowy grają razem dla polskiej kultury już od kilkudziesięciu lat. Wspólnie wspieramy dziedzictwo kulturowe Polski, a także podtrzymujemy artystyczne tradycje – do takich należy sztuka polskiego plakatu, która wciąż jest obecna w Totalizatorze Sportowym – podkreśla prof. Piotr Gliński, Wiceprezes Rady Ministrów, Minister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, przewodniczący Komitetu ds. Pożytku Publicznego.

Już od 65 lat przeżywamy #WielkieChwile z Totalizatorem Sportowym. To wyjątkowa rocznica dla polskiego sportu, kibiców, graczy LOTTO, a także dla kultury narodowej. Chcemy ją uczcić także poprzez kontynuację pięknej tradycji polskiego plakatu, która jest obecna w naszej spółce niemal od początku jej istnienia. Dlatego podjęliśmy decyzję, że wspólnie ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej zorganizujemy konkurs na plakat z okazji 65-lecia firmy. Mamy nadzieję, że bogata historia i działalność Totalizatora Sportowego uwolnią kreatywność twórców, a zwycięski plakat pozostawi kolejny ważny ślad wielkiej chwili w naszej pamięci powiedziała Magdalena Kopka-Wojciechowska, Członek Zarządu Totalizatora Sportowego.

Konkurs ma charakter otwarty i skierowany jest do osób fizycznych zamieszkałych  w Polsce, w szczególności do profesjonalnych projektantów,  ale także do osób interesujących się projektowaniem graficznym.

Zadaniem konkursowym jest przygotowanie twórczego i kreatywnego projektu plakatu, który ukaże niezwykły dotychczasowy dorobek Totalizatora Sportowego, a ponadto wniesie nowe i świeże spojrzenie na rolę i wagę, jaką Totalizator Sportowy od 65 lat pełni w społeczeństwie. Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu maksymalnie 3 prace. Szczegóły dotyczące uczestnictwa w konkursie opisane są w jego Regulaminie.

Totalizator Sportowy niemal od początku istnienia współpracował z wybitnymi polskimi grafikami, których projekty pojawiły się na plakatach będących wówczas jedną z form komunikacji z klientami. Autorem pierwszego plakatu z 1956 roku, poświęconego działalności spółki, był Konstanty Maria Sopoćko. Część z archiwalnych plakatów można podziwiać także w poświęconej im galerii, która znajduje się na jubileuszowej stronie: www.wielkiechwile.pl/plakaty.

Prace konkursowe zgłaszać można do 5 kwietnia 2021 roku.

Zwycięzców wyłoni jury w składzie:

  • Edgar Bąk
  • Marcin Władyka
  • Magdalena Kopka-Wojciechowska
  • Kacper Sakowicz
  • Lena Pianovska
  • Bożena Cichecka 

Laureat pierwszego miejsca otrzyma nagrodę w wysokości 9 000 zł, drugiego – 7 000 zł, trzeciego – 5 000 zł. Przyznane zostaną również cztery wyróżnienia w wysokości 500 zł każde, z czego jedno będzie nagrodą publiczności.

Terminy:

  •  Rozpoczęcie konkursu: 25.02.2021 r. 
  • Termin nadsyłania zgłoszeń: do 05.04.2021 r.  
  • Rozstrzygnięcie konkursu: do 25.04.2021 r.

Więcej informacji, regulamin oraz formularz zgłoszeniowy konkursu dostępne są na: www.totalizator.stgu.pl
Szczegółowe pytania od osób zainteresowanych udziałem w konkursie oraz uczestników prosimy kierować na adres: totalizator(at)stgu.pl

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Organizatorzy Konkursu:
Totalizator Sportowy
Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej

Patronat honorowy:
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Prawa majątkowe przechodzą z dniem podpisania umowy, a zapłata po 30 dniach od otrzymania dokumentów.
Totalizator nie umie robić przelewów natychmiastowych?

9 tys. za przejęcie praw majątkowych bez ograniczeń terytorialnych i czasowych, na wszystkie pola + prawa zależne?
STGU teraz doradza, żeby się tak tanio sprzedawać?

avatar użytkownika
,

Ile proponujesz za plakat?  

avatar użytkownika
,

Wyślij zapytanie do losowo wybranych członków estegiu i zapytaj,
Albo lepiej zapytaj, dla ilu z nich ten konkurs jest na tyle atrakcyjny, że porzucą zlecenia by się nim zająć...

Tylko się nie zdziw, gdy nie będzie chętnych rzeczowo odpowiedzieć.
  

avatar użytkownika
,

STGU zrzesza krezusów? Sprytne, sprytne - a dla niepoznaki twierdzili, że grafików...  

avatar użytkownika
,

Czyli już wiesz ilu startuje w konkursie?  

avatar użytkownika
,

Takie dane zwyczajowo podaje się przy okazji ogłoszenia wyników. Jeszcze nigdy nie zdarzyło się aby potwierdziły one Twoją regularną krytykę przedsięwzięć konkursowych, zwłaszcza spod znaku STGU. Ale może tym razem się uda?  

avatar użytkownika
,

Czyli już dostałeś od estegieu info, że ogromne nagrody wywołały poruszenie w ich szeregach i szykuje się wielka, bratobójcza bitwa o wygraną TS?
  

avatar użytkownika
,

Czy zauważyłeś że mimo Twoich wysiłków ludzie biorą udział w wyszydzanych przez Ciebie konkursach?  

avatar użytkownika
,

Ale ludzie z estegieu chyba wszyscy?
W końcu tyle jest do wygrania, że powinni rzucić w diabły zlecenia i tylko w konkursach estegieu startować.

  

avatar użytkownika
,

Aby wziąć udział w konkursie na plakat nie trzeba rzucać wszystkiego w diabły. Wystarczy dobry pomysł.  

avatar użytkownika
,

To ile trzeba poświęcić?
Godzinka styknie?
  

avatar użytkownika
,

Na to by wpaść na pomysł? Czasem wystarczy ok. pół sekundy.  

avatar użytkownika
,

Czyli członkowie estegieu powinni szturmować konkurs...
Masz już listę tych, którzy zadeklarowali udział?
  

avatar użytkownika
,

Informacje o frekwencji podaje się przy okazji ogłoszenia wyników. Była już o tym mowa. Jeśli frekwencja będzie słaba, będziesz triumfował. Jeśli nie - nie będziesz.  

avatar użytkownika
,

Ale masz już takie informacje? Przecież przy tak sowicie nagradzanym konkursie członkowie estegieu nie powinni się wahać nawet chwili.
Na pewno już się wszyscy zgłosili....


No chyba, że to jednak nie jest taka super okazja i lepiej się zająć czymś innym...
  

Najnowsze w tym dziale

Cupra Formentor nagrodzona Red Dot Award: Product Design 2021
Wyróżnienie CUPRY Formentora w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów designerskich wyznacza ważny moment w historii młodej marki. O nagrodzeniu pierwszego autorskiego modelu CUPRY zadecydowało 50-osobowe jury złożone z ekspertów z całego świata. CUV łączy codzienną praktyczność z emocjami i wyrazistym designem samochodu sportowego.
Dariusz Maciołek – Dyrektor Zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji i Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas został nagrodzony tytułem AD Marketer Roku w tegorocznej, dziewiątej edycji konkursu AD WO/MAN Roku 2020. Wyniki zostały ogłoszone 8 kwietnia.
Ad Wo/Man 2020: Gaworski, Góralska, Waśko, Sawicki i Maciołek nagrodzeni
Marcin Gaworski (180heartbeats + Jung v. Matt), Ewa Góralska (MullenLowe MediaHub), Hanna Waśko (Big Picture) i Kacper Sawicki (Papaya Films) – to zdobywcy tytułu AD WO/MAN Roku 2020. AD Marketerem Roku 2020 został Dariusz Maciołek (Bank BNP Paribas).
Marketing w czasie pandemii – Golden Arrow 2021
Golden Arrow 2021 to XVI edycja konkursu promującego najlepsze i najbardziej efektywne projekty z zakresu marketingu zintegrowanego. Po raz pierwszy obejmuje ona przedsięwzięcia, które powstały i były zrealizowane w czasie trwającej pandemii – od 7 maja 2020 r. do 7 maja 2021 r. Jak to wpłynęło na kampanie marketingowe, dowiemy się już w czerwcu.
Kampania #mniejplastiku wyróżniona w konkursie Instytucja Roku
Kampania edukacyjna #mniejplastiku zdobyła wyróżnienie w konkursie Instytucja Roku, jako jedna z najlepszych inicjatyw społecznych zrealizowanych przez instytucje finansowe w 2020 r. Kampanię prowadzą wspólnie: bank Credit Agricole i spółka leasingowa EFL.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764