logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na jubileuszowy plakat Totalizatora Sportowego

   18.03.2021, przeczytano 968 razy
ilustracjastrzałka

Totalizator Sportowy wraz ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej (STGU) zapraszają do udziału w ogólnopolskim konkursie na plakat z okazji Jubileuszu 65-lecia Totalizatora Sportowego. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-jubileuszowy-plakat-totalizatora-sportowego,390679,artykul.html

Konkurs wpisuje się w jubileuszowe obchody Totalizatora Sportowego, który – przypomnijmy – swoją działalność rozpoczął 25 stycznia 1956 roku. Historia spółki to wielkie chwile dla polskiego sportu i kultury narodowej, jej nieprzerwany rozwój i działalność w branży loteryjnej, a także tradycja polskiego plakatu.

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Totalizator Sportowy grają razem dla polskiej kultury już od kilkudziesięciu lat. Wspólnie wspieramy dziedzictwo kulturowe Polski, a także podtrzymujemy artystyczne tradycje – do takich należy sztuka polskiego plakatu, która wciąż jest obecna w Totalizatorze Sportowym – podkreśla prof. Piotr Gliński, Wiceprezes Rady Ministrów, Minister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, przewodniczący Komitetu ds. Pożytku Publicznego.

Już od 65 lat przeżywamy #WielkieChwile z Totalizatorem Sportowym. To wyjątkowa rocznica dla polskiego sportu, kibiców, graczy LOTTO, a także dla kultury narodowej. Chcemy ją uczcić także poprzez kontynuację pięknej tradycji polskiego plakatu, która jest obecna w naszej spółce niemal od początku jej istnienia. Dlatego podjęliśmy decyzję, że wspólnie ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej zorganizujemy konkurs na plakat z okazji 65-lecia firmy. Mamy nadzieję, że bogata historia i działalność Totalizatora Sportowego uwolnią kreatywność twórców, a zwycięski plakat pozostawi kolejny ważny ślad wielkiej chwili w naszej pamięci powiedziała Magdalena Kopka-Wojciechowska, Członek Zarządu Totalizatora Sportowego.

Konkurs ma charakter otwarty i skierowany jest do osób fizycznych zamieszkałych  w Polsce, w szczególności do profesjonalnych projektantów,  ale także do osób interesujących się projektowaniem graficznym.

Zadaniem konkursowym jest przygotowanie twórczego i kreatywnego projektu plakatu, który ukaże niezwykły dotychczasowy dorobek Totalizatora Sportowego, a ponadto wniesie nowe i świeże spojrzenie na rolę i wagę, jaką Totalizator Sportowy od 65 lat pełni w społeczeństwie. Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu maksymalnie 3 prace. Szczegóły dotyczące uczestnictwa w konkursie opisane są w jego Regulaminie.

Totalizator Sportowy niemal od początku istnienia współpracował z wybitnymi polskimi grafikami, których projekty pojawiły się na plakatach będących wówczas jedną z form komunikacji z klientami. Autorem pierwszego plakatu z 1956 roku, poświęconego działalności spółki, był Konstanty Maria Sopoćko. Część z archiwalnych plakatów można podziwiać także w poświęconej im galerii, która znajduje się na jubileuszowej stronie: www.wielkiechwile.pl/plakaty.

Prace konkursowe zgłaszać można do 5 kwietnia 2021 roku.

Zwycięzców wyłoni jury w składzie:

  • Edgar Bąk
  • Marcin Władyka
  • Magdalena Kopka-Wojciechowska
  • Kacper Sakowicz
  • Lena Pianovska
  • Bożena Cichecka 

Laureat pierwszego miejsca otrzyma nagrodę w wysokości 9 000 zł, drugiego – 7 000 zł, trzeciego – 5 000 zł. Przyznane zostaną również cztery wyróżnienia w wysokości 500 zł każde, z czego jedno będzie nagrodą publiczności.

Terminy:

  •  Rozpoczęcie konkursu: 25.02.2021 r. 
  • Termin nadsyłania zgłoszeń: do 05.04.2021 r.  
  • Rozstrzygnięcie konkursu: do 25.04.2021 r.

Więcej informacji, regulamin oraz formularz zgłoszeniowy konkursu dostępne są na: www.totalizator.stgu.pl
Szczegółowe pytania od osób zainteresowanych udziałem w konkursie oraz uczestników prosimy kierować na adres: totalizator(at)stgu.pl

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Organizatorzy Konkursu:
Totalizator Sportowy
Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej

Patronat honorowy:
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Najlepsze kreacje reklamowe 2023 nagrodzone przez Biuro Reklamy TVP
Biuro Reklamy TVP po raz dziewiąty wyróżniło najlepsze kreacje reklamowe wyznaczające najwyższe standardy językowe w przekazach komercyjnych oraz odgrywające istotną rolę społeczną i kulturalną. Wśród laureatów tegorocznego finału konkursu Złota Mowa Reklamowa znalazły się: Fundacja Avalon, Jerónimo Martins Polska i PGE Polska Grupa Energetyczna. Wyróżnienia otrzymały...
Kaufland: Klip „Balon” wyróżniony w konkursie OLX „Liderzy Rekrutacji”
Połączenie działań komunikacyjnych Kaufland z pasją jednego z pracowników zostało nie tylko pozytywnie odebrane przez internautów, ale także docenione przez ekspertów HR i employer brandingu. Utwór „Balon” został wyróżniony w tegorocznej edycji konkursu OLX „Liderzy Rekrutacji”, a sami odbiorcy okrzyknęli go mianem...
Kampania „Teraz Mnie Widzisz?” z nagrodą Biura Reklamy TVP
Ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Avalon została wyróżniona nagrodą Biura Reklamowego TVP w kategorii Odpowiedzialność Społeczna. Akcja Złota Mowa Reklamowa zorganizowana została po raz dziewiąty i jak co roku ma na celu wyróżnienie najlepszych kreacji reklamowych, które odznaczają się nie tylko formą wyrazu, lecz także najwyższymi standardami...
Aspirin C z nagrodą w konkursie Remarkable for Bayer Awards 2023
Digitalowa kampania reklamowa produktu Aspirin C, do której agencja MullenLowe Warsaw przygotowała strategię i kreację, otrzymała nagrodę w międzynarodowym konkursie Remarkable for Bayer Awards 2023 w kategorii Precision Marketing Campaign & Activaction.
Cover Awarts 2023: trwają zgłoszenia do konkursu
Zgłoszenia do Cover awArts 2023, organizowanych przez Decybele Dizajnu są już na półmetku. Coroczny konkurs na najlepszą okładkę i oprawę graficzną albumu muzycznego odbywa się już po raz jedenasty, a jego zwieńczeniem ponownie będzie prezentacja zwycięskich projektów na wystawie, połączonej z rozdaniem nagród – kultowych już statuetek Cover awArts, a w tym roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764