logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na jubileuszowy plakat Totalizatora Sportowego

   18.03.2021, przeczytano 779 razy
ilustracjastrzałka

Totalizator Sportowy wraz ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej (STGU) zapraszają do udziału w ogólnopolskim konkursie na plakat z okazji Jubileuszu 65-lecia Totalizatora Sportowego. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-jubileuszowy-plakat-totalizatora-sportowego,390679,artykul.html

Konkurs wpisuje się w jubileuszowe obchody Totalizatora Sportowego, który – przypomnijmy – swoją działalność rozpoczął 25 stycznia 1956 roku. Historia spółki to wielkie chwile dla polskiego sportu i kultury narodowej, jej nieprzerwany rozwój i działalność w branży loteryjnej, a także tradycja polskiego plakatu.

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Totalizator Sportowy grają razem dla polskiej kultury już od kilkudziesięciu lat. Wspólnie wspieramy dziedzictwo kulturowe Polski, a także podtrzymujemy artystyczne tradycje – do takich należy sztuka polskiego plakatu, która wciąż jest obecna w Totalizatorze Sportowym – podkreśla prof. Piotr Gliński, Wiceprezes Rady Ministrów, Minister Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, przewodniczący Komitetu ds. Pożytku Publicznego.

Już od 65 lat przeżywamy #WielkieChwile z Totalizatorem Sportowym. To wyjątkowa rocznica dla polskiego sportu, kibiców, graczy LOTTO, a także dla kultury narodowej. Chcemy ją uczcić także poprzez kontynuację pięknej tradycji polskiego plakatu, która jest obecna w naszej spółce niemal od początku jej istnienia. Dlatego podjęliśmy decyzję, że wspólnie ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej zorganizujemy konkurs na plakat z okazji 65-lecia firmy. Mamy nadzieję, że bogata historia i działalność Totalizatora Sportowego uwolnią kreatywność twórców, a zwycięski plakat pozostawi kolejny ważny ślad wielkiej chwili w naszej pamięci powiedziała Magdalena Kopka-Wojciechowska, Członek Zarządu Totalizatora Sportowego.

Konkurs ma charakter otwarty i skierowany jest do osób fizycznych zamieszkałych  w Polsce, w szczególności do profesjonalnych projektantów,  ale także do osób interesujących się projektowaniem graficznym.

Zadaniem konkursowym jest przygotowanie twórczego i kreatywnego projektu plakatu, który ukaże niezwykły dotychczasowy dorobek Totalizatora Sportowego, a ponadto wniesie nowe i świeże spojrzenie na rolę i wagę, jaką Totalizator Sportowy od 65 lat pełni w społeczeństwie. Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu maksymalnie 3 prace. Szczegóły dotyczące uczestnictwa w konkursie opisane są w jego Regulaminie.

Totalizator Sportowy niemal od początku istnienia współpracował z wybitnymi polskimi grafikami, których projekty pojawiły się na plakatach będących wówczas jedną z form komunikacji z klientami. Autorem pierwszego plakatu z 1956 roku, poświęconego działalności spółki, był Konstanty Maria Sopoćko. Część z archiwalnych plakatów można podziwiać także w poświęconej im galerii, która znajduje się na jubileuszowej stronie: www.wielkiechwile.pl/plakaty.

Prace konkursowe zgłaszać można do 5 kwietnia 2021 roku.

Zwycięzców wyłoni jury w składzie:

  • Edgar Bąk
  • Marcin Władyka
  • Magdalena Kopka-Wojciechowska
  • Kacper Sakowicz
  • Lena Pianovska
  • Bożena Cichecka 

Laureat pierwszego miejsca otrzyma nagrodę w wysokości 9 000 zł, drugiego – 7 000 zł, trzeciego – 5 000 zł. Przyznane zostaną również cztery wyróżnienia w wysokości 500 zł każde, z czego jedno będzie nagrodą publiczności.

Terminy:

  •  Rozpoczęcie konkursu: 25.02.2021 r. 
  • Termin nadsyłania zgłoszeń: do 05.04.2021 r.  
  • Rozstrzygnięcie konkursu: do 25.04.2021 r.

Więcej informacji, regulamin oraz formularz zgłoszeniowy konkursu dostępne są na: www.totalizator.stgu.pl
Szczegółowe pytania od osób zainteresowanych udziałem w konkursie oraz uczestników prosimy kierować na adres: totalizator(at)stgu.pl

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Organizatorzy Konkursu:
Totalizator Sportowy
Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej

Patronat honorowy:
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Prawa majątkowe przechodzą z dniem podpisania umowy, a zapłata po 30 dniach od otrzymania dokumentów.
Totalizator nie umie robić przelewów natychmiastowych?

9 tys. za przejęcie praw majątkowych bez ograniczeń terytorialnych i czasowych, na wszystkie pola + prawa zależne?
STGU teraz doradza, żeby się tak tanio sprzedawać?

avatar użytkownika
,

Ile proponujesz za plakat?  

,

Wyślij zapytanie do losowo wybranych członków estegiu i zapytaj,
Albo lepiej zapytaj, dla ilu z nich ten konkurs jest na tyle atrakcyjny, że porzucą zlecenia by się nim zająć...

Tylko się nie zdziw, gdy nie będzie chętnych rzeczowo odpowiedzieć.
  

avatar użytkownika
,

STGU zrzesza krezusów? Sprytne, sprytne - a dla niepoznaki twierdzili, że grafików...  

,

Czyli już wiesz ilu startuje w konkursie?  

avatar użytkownika
,

Takie dane zwyczajowo podaje się przy okazji ogłoszenia wyników. Jeszcze nigdy nie zdarzyło się aby potwierdziły one Twoją regularną krytykę przedsięwzięć konkursowych, zwłaszcza spod znaku STGU. Ale może tym razem się uda?  

,

Czyli już dostałeś od estegieu info, że ogromne nagrody wywołały poruszenie w ich szeregach i szykuje się wielka, bratobójcza bitwa o wygraną TS?
  

avatar użytkownika
,

Czy zauważyłeś że mimo Twoich wysiłków ludzie biorą udział w wyszydzanych przez Ciebie konkursach?  

,

Ale ludzie z estegieu chyba wszyscy?
W końcu tyle jest do wygrania, że powinni rzucić w diabły zlecenia i tylko w konkursach estegieu startować.

  

avatar użytkownika
,

Aby wziąć udział w konkursie na plakat nie trzeba rzucać wszystkiego w diabły. Wystarczy dobry pomysł.  

,

To ile trzeba poświęcić?
Godzinka styknie?
  

avatar użytkownika
,

Na to by wpaść na pomysł? Czasem wystarczy ok. pół sekundy.  

,

Czyli członkowie estegieu powinni szturmować konkurs...
Masz już listę tych, którzy zadeklarowali udział?
  

avatar użytkownika
,

Informacje o frekwencji podaje się przy okazji ogłoszenia wyników. Była już o tym mowa. Jeśli frekwencja będzie słaba, będziesz triumfował. Jeśli nie - nie będziesz.  

,

Ale masz już takie informacje? Przecież przy tak sowicie nagradzanym konkursie członkowie estegieu nie powinni się wahać nawet chwili.
Na pewno już się wszyscy zgłosili....


No chyba, że to jednak nie jest taka super okazja i lepiej się zająć czymś innym...
  

avatar użytkownika
,

Informacje o frekwencji podaje się przy okazji ogłoszenia wyników.  

Najnowsze w tym dziale

180heartbeats nagradza kreatywne marki
Agencja 180heartbeats + JUNG V MATT ma na swoim koncie blisko 400 nagród i wyróżnień z całego świata za kreatywność, efektywność oraz rzemiosło filmowo-cyfrowe. Tegoroczna Agencja Komunikacyjna Roku KTR, nagrodzona Grand Prix Effie 2022, postanowiła wykorzystać posiadany potencjał ekspercki i stworzyć własne nagrody za kreatywną komunikację marki.
Poznaliśmy zwycięzców IAB Mixx Awards 2022
24 listopada, w trakcie uroczystej Gali, poznaliśmy zwycięzców w konkursie IAB MIXX Awards. Najlepszą kampanią digitalową okazał się projekt “Miasto ING w Roblox” przygotowany przez Agencję GONG, który zdobył nagrodę BEST IN SHOW. Spośród 55 statuetek, Jury przyznało aż 5 w tym najcenniejszym, złotym kolorze.
Firma Resideo z kolejną statuetką międzynarodowego konkursu Spotlight
Spotlight jest jednym z kilku konkursów, które League of American Communications Professionals LLC organizuje co kwartał. Celem LACP, pełniącego rolę forum dla branży public relations, jest wyróżnianie firm, stosujących dobre praktyki w komunikacji. W tegorocznej edycji do konkursu przystąpiło ponad 500 organizacji z kilkunastu krajów świata. Jedną z nich...
Krakowski plakat świąteczno-noworoczny: konkurs
Centrum Młodzieży im. dr. Henryka Jordana w Krakowie zaprasza do udziału w I edycji konkursu na Krakowski Plakat Świąteczno-Noworoczny. Konkurs ma charakter otwarty; do udziału mogą przystąpić samodzielni autorzy i autorki w wieku 15+ lat, w tym m.in. uczniowie, studenci, zawodowi artyści plastycy i graficy oraz inne zainteresowane osoby.
Konkurs na logotyp serwisu transakcyjnego PKS.pl
Spółka Małopolskie Dworce Autobusowe S.A. ogłasza konkurs na opracowanie logotypu dla serwisu transakcyjnego do sprzedaży biletów autobusowych PKS.pl. Konkurs ma charakter otwarty i skierowany jest przede wszystkim do grafików, projektantów, artystów plastyków oraz studentów i absolwentów wyższych uczelni z całej Polski. Prace można składać do dnia 16 grudnia, do godz.: 13:00...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764