logo
WIADOMOŚCI

Konkurs na logo dla Piaseczna. Do wygrania 30 tys. zł

   27.06.2018, przeczytano 854 razy
ilustracjastrzałka

Urząd Miasta i Gminy ogłosił konkurs na opracowanie logo i logotypu symbolizujących i promujących gminę Piaseczno. Piaseczno wzorem większych miast chce opracować spójny system identyfikacji wizualnej, którego głównym punktem odniesienia będzie nowe logo, w wielu sytuacjach zastępujące używany dziś powszechnie herb gminy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-logo-dla-piaseczna.-do-wygrania-30-tys.-zl,37049,artykul.html

Przez ostatnie lata zarówno ewaluował charakter usług, jakie świadczy samorząd, jak i zmieniło się postrzeganie gminy, która w realiach wolnorynkowych powinna mieć swoją markę, rozpoznawalność i charakter, podobnie jak podmioty prywatne – mówi Łukasz Wyleziński, kierownik biura promocji i informacji.

Nie oznacza to bynajmniej, że samorząd chce zrezygnować z używania historycznego herbu. – Herb, jako znak urzędowy, jest stałym elementem naszej tożsamości, powinien być jednak chroniony i wykorzystywany w szczególnych sytuacjach. Natomiast do celów stricte promocyjnych stosowane powinno być logo, które będzie miało bardziej uniwersalny charakter – wyjaśnia burmistrz Zdzisław Lis.

Zgodnie z przepisami herb miasta jest własnością całej wspólnoty, a każda jego modyfikacja podlega opinii komisji heraldycznej przy Ministerstwie Spraw Wewnętrznych. W przypadku Piaseczna jest to herb Junosza, przedstawiający na obrysie złotej tarczy baranka na czerwonym tle i zielonych pagórkach. I choć herb doskonale prezentuje się na pieczęciach czy oficjalnych dokumentach, to problematyczna staje się jego ekspozycja na innych materiałach promocyjnych. Zarówno ze względów technicznych – gdyż grafika wektorowa, nowe nośniki, środowisko multimedialne wymagają bardziej oszczędnych form, aby były czytelne i wyraźne – jak również odnośnie do samej zasady umieszczania herbu przy każdej nadarzającej się okazji, bez względu na charakter wydarzenia czy miejsce ekspozycji.

Do udziału w konkursie zapraszamy zarówno osoby fizyczne, jak i firmy, jednak zależy nam na tym, aby byli to profesjonaliści specjalizujący się w opracowaniach graficznych czy marketingu miejsc – mówi Łukasz Wyleziński.

Regulamin konkursu przewiduje dwustopniową weryfikację nadsyłanych prac. Najpierw powołana przez burmistrza specjalna komisja wybierze trzy, jej zdaniem, najlepsze i oddające charakter naszej gminy prace, które następnie zostaną poddane pod głosowanie mieszkańców, zarówno w sposób tradycyjny, jak i poprzez specjalnie stworzoną aplikację internetową.

Nagrodą w konkursie jest zawarcie umowy na realizację księgi identyfikacji wizualnej Gminy Piaseczno. Budżet przewidziany na ten cel to 30.000 zł brutto.

Od logo oczekujemy, aby było oryginalne i nowoczesne, zgodne z obowiązującymi trendami, a także uniwersalne, co pozwoli je wykorzystywać w różnorodny sposób – mówi Łukasz Wyleziński. – Nie narzucamy jednak żadnych dodatkowych wytycznych, może ono odnosić się do obecnego herbu, ale nie musi, ważne, aby oddawało spójną wizję naszej gminy.

Ze zwycięzcą konkursu podpisana zostanie umowa na stworzenie pełnej identyfikacji wizualnej wraz z księgą znaku.

Prace można złożyć w kopercie w kancelarii urzędu, przesłać pocztą lub na adres e-mailowy: konkurslogo(at)piaseczno.eu w nieprzekraczalnym terminie do 20 lipca 2018 roku, do godz. 16.00. Na przełomie sierpnia i września przeprowadzone zostanie głosowanie wśród mieszkańców, a laureata i zwycięską pracę poznamy do 28 września br.

Źródło: Urząd Miasta i Gminy Piaseczno

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Rekordowa liczba prac w 19. konkursie Galerii Plakatu AMS
Oprócz nagrody głównej jury przyznało w tym roku aż sześć wyróżnień, które otrzymali: Anna Gawron i Dariusz Ogrodowczyk (za wspólny projekt), Jan Libera, Karolina Lubaszko, Natalia Łukianiuk, Wojciech Osuchowski oraz Magdalena Wosik.
Konkurs Korony Reklamy 2019
Konkurs Korony Reklamy to konkurs wyróżniający najlepsze firmy z branży reklamowej. Organizowany jest podczas targów RemaDays pod patronatem programu Solidni w Biznesie. Daj szansę swojej firmie na pokazanie się nowym klientom z 11 sektorów targowych RemaDays.
Kampania drukarni Chroma nominowana w European Excellence Awards 2018
Niestandardowa kampania promująca polską drukarnię Chroma znalazła się w finale międzynarodowego konkursu European Excellence Awards, który od ponad 20 lat nagradza najlepsze kampanie PR na kilku kontynentach. Za realizację kampanii odpowiadał zespół social media i PR oraz dział kreacji agencji On Board Think Kong. Autorami konceptu kreatywnego jest zespół BERGERCHOJNACKI.O...
PR Image Awards 2018: Wyniki konkursu
Mini Molars Cambodia zdobywa tegoroczną nagrodę PR Image Award za zdjęcie pt. „Dream Big”. Hamburska organizacja non-profit świadczy opiekę dentystyczną dla potrzebujących dzieci w Kambodży. Zgłoszone przez nią zdjęcie, które zostało wykonane w kontekście projektu pomocowego w nieformalnej osadzie Phnom Penh, pokonało około tysiąca innych prac. Spółka news aktuell...
Paris Photo 2018: Nagrody Huawei Next Image rozdane
Podczas wieczoru otwarcia Paris Photo, jednych z największych międzynarodowych targów fotografii na świecie, odbyła się gala wręczenia nagród laureatom globalnego konkursu Huawei Next Image. W przepięknej paryskiej hali wystawowej Grand Palais, Michał „Wes” Wesołek został uhonorowany nagrodą Grand Prix i otrzymał czek na kwotę 20 000 dolarów. Zdjęcie Polaka oraz inne,...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone