logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na logo dla Piaseczna. Do wygrania 30 tys. zł

   27.06.2018, przeczytano 1621 razy
ilustracjastrzałka

Urząd Miasta i Gminy ogłosił konkurs na opracowanie logo i logotypu symbolizujących i promujących gminę Piaseczno. Piaseczno wzorem większych miast chce opracować spójny system identyfikacji wizualnej, którego głównym punktem odniesienia będzie nowe logo, w wielu sytuacjach zastępujące używany dziś powszechnie herb gminy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-logo-dla-piaseczna.-do-wygrania-30-tys.-zl,37049,artykul.html

Przez ostatnie lata zarówno ewaluował charakter usług, jakie świadczy samorząd, jak i zmieniło się postrzeganie gminy, która w realiach wolnorynkowych powinna mieć swoją markę, rozpoznawalność i charakter, podobnie jak podmioty prywatne – mówi Łukasz Wyleziński, kierownik biura promocji i informacji.

Nie oznacza to bynajmniej, że samorząd chce zrezygnować z używania historycznego herbu. – Herb, jako znak urzędowy, jest stałym elementem naszej tożsamości, powinien być jednak chroniony i wykorzystywany w szczególnych sytuacjach. Natomiast do celów stricte promocyjnych stosowane powinno być logo, które będzie miało bardziej uniwersalny charakter – wyjaśnia burmistrz Zdzisław Lis.

Zgodnie z przepisami herb miasta jest własnością całej wspólnoty, a każda jego modyfikacja podlega opinii komisji heraldycznej przy Ministerstwie Spraw Wewnętrznych. W przypadku Piaseczna jest to herb Junosza, przedstawiający na obrysie złotej tarczy baranka na czerwonym tle i zielonych pagórkach. I choć herb doskonale prezentuje się na pieczęciach czy oficjalnych dokumentach, to problematyczna staje się jego ekspozycja na innych materiałach promocyjnych. Zarówno ze względów technicznych – gdyż grafika wektorowa, nowe nośniki, środowisko multimedialne wymagają bardziej oszczędnych form, aby były czytelne i wyraźne – jak również odnośnie do samej zasady umieszczania herbu przy każdej nadarzającej się okazji, bez względu na charakter wydarzenia czy miejsce ekspozycji.

Do udziału w konkursie zapraszamy zarówno osoby fizyczne, jak i firmy, jednak zależy nam na tym, aby byli to profesjonaliści specjalizujący się w opracowaniach graficznych czy marketingu miejsc – mówi Łukasz Wyleziński.

Regulamin konkursu przewiduje dwustopniową weryfikację nadsyłanych prac. Najpierw powołana przez burmistrza specjalna komisja wybierze trzy, jej zdaniem, najlepsze i oddające charakter naszej gminy prace, które następnie zostaną poddane pod głosowanie mieszkańców, zarówno w sposób tradycyjny, jak i poprzez specjalnie stworzoną aplikację internetową.

Nagrodą w konkursie jest zawarcie umowy na realizację księgi identyfikacji wizualnej Gminy Piaseczno. Budżet przewidziany na ten cel to 30.000 zł brutto.

Od logo oczekujemy, aby było oryginalne i nowoczesne, zgodne z obowiązującymi trendami, a także uniwersalne, co pozwoli je wykorzystywać w różnorodny sposób – mówi Łukasz Wyleziński. – Nie narzucamy jednak żadnych dodatkowych wytycznych, może ono odnosić się do obecnego herbu, ale nie musi, ważne, aby oddawało spójną wizję naszej gminy.

Ze zwycięzcą konkursu podpisana zostanie umowa na stworzenie pełnej identyfikacji wizualnej wraz z księgą znaku.

Prace można złożyć w kopercie w kancelarii urzędu, przesłać pocztą lub na adres e-mailowy: konkurslogo(at)piaseczno.eu w nieprzekraczalnym terminie do 20 lipca 2018 roku, do godz. 16.00. Na przełomie sierpnia i września przeprowadzone zostanie głosowanie wśród mieszkańców, a laureata i zwycięską pracę poznamy do 28 września br.

Źródło: Urząd Miasta i Gminy Piaseczno

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Autopay, jednego z liderów polskiego rynku płatniczego, został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024. Teraz ma szansę na wyróżnienie globalne.
Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764