logo
WIADOMOŚCI

Konkurs na logo dla Piaseczna. Do wygrania 30 tys. zł

redakcja   27.06.2018, przeczytano 552 razy
ilustracjastrzałka

Urząd Miasta i Gminy ogłosił konkurs na opracowanie logo i logotypu symbolizujących i promujących gminę Piaseczno. Piaseczno wzorem większych miast chce opracować spójny system identyfikacji wizualnej, którego głównym punktem odniesienia będzie nowe logo, w wielu sytuacjach zastępujące używany dziś powszechnie herb gminy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-logo-dla-piaseczna.-do-wygrania-30-tys.-zl,37049,artykul.html

Przez ostatnie lata zarówno ewaluował charakter usług, jakie świadczy samorząd, jak i zmieniło się postrzeganie gminy, która w realiach wolnorynkowych powinna mieć swoją markę, rozpoznawalność i charakter, podobnie jak podmioty prywatne – mówi Łukasz Wyleziński, kierownik biura promocji i informacji.

Nie oznacza to bynajmniej, że samorząd chce zrezygnować z używania historycznego herbu. – Herb, jako znak urzędowy, jest stałym elementem naszej tożsamości, powinien być jednak chroniony i wykorzystywany w szczególnych sytuacjach. Natomiast do celów stricte promocyjnych stosowane powinno być logo, które będzie miało bardziej uniwersalny charakter – wyjaśnia burmistrz Zdzisław Lis.

Zgodnie z przepisami herb miasta jest własnością całej wspólnoty, a każda jego modyfikacja podlega opinii komisji heraldycznej przy Ministerstwie Spraw Wewnętrznych. W przypadku Piaseczna jest to herb Junosza, przedstawiający na obrysie złotej tarczy baranka na czerwonym tle i zielonych pagórkach. I choć herb doskonale prezentuje się na pieczęciach czy oficjalnych dokumentach, to problematyczna staje się jego ekspozycja na innych materiałach promocyjnych. Zarówno ze względów technicznych – gdyż grafika wektorowa, nowe nośniki, środowisko multimedialne wymagają bardziej oszczędnych form, aby były czytelne i wyraźne – jak również odnośnie do samej zasady umieszczania herbu przy każdej nadarzającej się okazji, bez względu na charakter wydarzenia czy miejsce ekspozycji.

Do udziału w konkursie zapraszamy zarówno osoby fizyczne, jak i firmy, jednak zależy nam na tym, aby byli to profesjonaliści specjalizujący się w opracowaniach graficznych czy marketingu miejsc – mówi Łukasz Wyleziński.

Regulamin konkursu przewiduje dwustopniową weryfikację nadsyłanych prac. Najpierw powołana przez burmistrza specjalna komisja wybierze trzy, jej zdaniem, najlepsze i oddające charakter naszej gminy prace, które następnie zostaną poddane pod głosowanie mieszkańców, zarówno w sposób tradycyjny, jak i poprzez specjalnie stworzoną aplikację internetową.

Nagrodą w konkursie jest zawarcie umowy na realizację księgi identyfikacji wizualnej Gminy Piaseczno. Budżet przewidziany na ten cel to 30.000 zł brutto.

Od logo oczekujemy, aby było oryginalne i nowoczesne, zgodne z obowiązującymi trendami, a także uniwersalne, co pozwoli je wykorzystywać w różnorodny sposób – mówi Łukasz Wyleziński. – Nie narzucamy jednak żadnych dodatkowych wytycznych, może ono odnosić się do obecnego herbu, ale nie musi, ważne, aby oddawało spójną wizję naszej gminy.

Ze zwycięzcą konkursu podpisana zostanie umowa na stworzenie pełnej identyfikacji wizualnej wraz z księgą znaku.

Prace można złożyć w kopercie w kancelarii urzędu, przesłać pocztą lub na adres e-mailowy: konkurslogo(at)piaseczno.eu w nieprzekraczalnym terminie do 20 lipca 2018 roku, do godz. 16.00. Na przełomie sierpnia i września przeprowadzone zostanie głosowanie wśród mieszkańców, a laureata i zwycięską pracę poznamy do 28 września br.

Źródło: Urząd Miasta i Gminy Piaseczno

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Śląska Rzecz: Laureaci 13. edycji Konkursu w Galerii Signs.pl
- Po co w komu wzornictwo? Po co w ogóle brać udział w konkursie? Ponieważ nagrody i nominacje to potwierdzenie najwyższej jakości, a także certyfikat dbałości o ludzi – widzów, klientów, mieszkańców… – zauważyła Ewa Gołębiowska, dyrektorka Zamku Cieszyn, w którym po raz 13. wręczono nagrody w konkursie „Śląska Rzecz”.
Tofu Studio z nagrodą Miasta Gdańska i nominacjami w konkursie im. Josepha Bindera
TOFU Studio w ubiegłą niedzielę odebrało z rąk Prezydenta Gdańska, Pawła Adamowicza, nagrodę Miasta Gdańska za Promocję Kultury Gdańska im. Martina Opitza za 2017 rok. Prace gdańskiego studia zostały również zauważone i nominowane do jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów projektowych: Joseph Binder Award 2018.
Konkurs Biuletynów Firmowych: Ostatni tydzień na zgłaszanie prac
Wprowadzenie całkowitej poufności danych zawartych w zgłaszanych pracach oraz trzech nowych kategorii konkursowych to najważniejsze zmiany w 18. edycji Konkursu Biuletynów Firmowych. Udział w Konkursie niezmiennie jest bezpłatny.
Kampania „Otwórz się na…” realizowana dla Porta KMI Poland, największego producenta drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej, otrzymała nominację w Konkursie Marketingu „Golden Arrow” w kategorii „Kampania zintegrowana BtoC”. Za koncepcję, przygotowanie i realizację kampanii na rzecz Porty odpowiadała agencja CIA-Content Impact Agency.
Największa w historii edycja konkursu Braunprize
3087 zgłoszeń oznacza, że tegoroczna edycja konkursu BraunPrize będzie największą w jego 50-letniej historii.
 
wtorek 17.07.2018, 115 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone