logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs Recreate Packaging 2021 firmy Stora Enso na projekt odnawialnego i odzyskiwalnego opakowania

  PR 06.10.2020, przeczytano 352 razy

Stora Enso poinformowała o kolejnej edycji konkursu Recreate Packaging, w pierwszych edycjach skierowanego do projektantów opakowań oraz studentów uczelni kształcących w tym kierunku, a w obecnej formule – do wszystkich zainteresowanych tematyką innowacyjnego designu. Tym razem jego tematem przewodnim (zgodnie z hasłem Design Circular 2021) jest rozwiązanie opakowaniowe, bazujące na materiałach odnawialnych i zbieżne z celami gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ). Zgłoszenia do Recreate Packaging 2021 przyjmowane są do 20 października br. poprzez stronę internetową: recreatepackaging.com. Konkurs ma charakter międzynarodowy, a wśród laureatów jego poprzednich edycji były również osoby z Polski, nagradzane zarówno przez jury, jak też w głosowaniu publiczności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-recreate-packaging-2021-firmy-stora-enso-na-projekt-odnawialnego-i-odzyskiwalnego-opakowania,388666,artykul.html

Jak podkreśla organizator, współcześni i ekoświadomi konsumenci coraz częściej poszukują rozwiązań proekologicznych. W znacznie większym stopniu niż dotychczas przywiązują oni wagę do wpływu opakowań na środowisko, zwłaszcza w kontekście stosowanych w nich tworzyw sztucznych. Stora Enso podkreśla, że użytkownicy preferują opakowania bazujące na materiałach odnawialnych, zawierające niewielki udział (bądź nie zawierające w ogóle) plastiku i zaprojektowane z myślą o recyklingu, by zmniejszyć negatywny ich wpływ na środowisko.

Temat przewodni konkursu Recreate Packaging 2021 – Design Circular – ma skłonić projektantów do stworzenia nowej generacji, odnawialnych opakowań zbieżnych z założeniami GOZ. Te zaś uwzględniają zastąpienie surowców kopalnych odnawialnymi, obniżanie ilości generowanych odpadów, redukcję śladu węglowego oraz umożliwienie konsumentom łatwego i wydajnego recyklingu.

Organizator zaznacza, że konkurs jest otwarty dla wszystkich osób o kreatywnym myśleniu, posiadających umiejętność projektowania. Zgłoszenia będą oceniane przez jury złożone z ekspertów, zaś nagrody zostaną ogłoszone w marcu 2021 roku. Wszystkie zatwierdzone zgłoszenia zostaną zamieszczone w listopadzie br. na dedykowanej stronie internetowej i poddane głosowaniu o Nagrodę Publiczności.

Stora Enso organizuje konkurs Recreate Packaging od 2012 roku. Ma on – w założeniach organizatora – zachęcać do tworzenia i umożliwić nagradzanie doskonale zaprojektowanych rozwiązań opakowaniowych. Firma dodaje, że stanowi on olbrzymią szansę dla utalentowanych projektantów i studentów do wybicia się poprzez udział w konkursie i zdobycie wyróżnienia. Ma być przy tym platformą dedykowaną tworzeniu innowacji w proekologicznych rozwiązaniach opakowaniowych, bazujących na odnawialnych i odzyskiwalnych materiałach o niskim śladzie węglowym, umożliwiając systematyczne zastępowanie plastiku i innych surowców nieodnawialnych.

- Warto podkreślić, że wśród laureatów wcześniejszych edycji konkursu były osoby z Polski. Wyjątkowa pod tym względem była poprzednia, gdy przedstawiciele uczelni z naszego kraju byli nagradzani w kategorii dla studentów, w głosowaniu publiczności oraz przez jury dziecięce – tematem przewodnim były bowiem wówczas opakowania na żywność dla dzieci – mówi Ewa Kubicka, dyrektor zarządzająca Stora Enso Polska. - Konkurs ma charakter otwarty i jest skierowany do różnych osób: z jednej strony –  profesjonalnie zajmujących się projektowaniem, z drugiej – m.in. do studentów uczelni kształcących w tym kierunku. Jesteśmy przekonani, że będzie to dla nich możliwość skonfrontowania swoich umiejętności z grafikami z całego świata, jak też zaistnienia w globalnym środowisku projektowania opakowań.

Więcej informacji oraz formularz rejestracji znajdują się na stronie www.recreatepackaging.com

Źródło: Stora Enso Polska Sp. z o.o.

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Startuje runda finałowa „Świeć się z Energą
Internauci wybrali już 16 najpiękniej udekorowanych świątecznie polskich miast. Teraz mistrzowie województw powalczą o tytuł „Świetlnej Stolicy Polski” i charytatywne nagrody w ramach „Świeć się z Energą”. Finałowa runda głosowania w 12. edycji plebiscytu właśnie się rozpoczyna – potrwa od 14 do 25...
Kampania Corega z brązową statuetką Effie Awards Europe 2020
W konkursie Effie Awards Europe 2020 w kategorii Best of Europe - FMCG kampania "9 milionów powodów" zrealizowana dla marki Corega należącej do koncernu GSK zdobyła brązową statuetkę. To jedyny projekt z Polski nominowany i nagrodzony w tej edycji konkursu. 
Nasza agencja otrzymała nominacje do prestiżowej nagrody Transform Awards Europe 2021. Do współzawodnictwa został wytypowany projekt rozwoju Brand Advisory dla globalnego klienta Admind, firmy ABB.
28 stycznia br. o godzinie 19:00 odbędzie się największe święto branży public relations w Polsce – Gala konkursu Złote Spinacze. Wydarzenie organizowane przez Związek Firm Public Relations po raz pierwszy w historii odbędzie się w formule online.
Konkurs na identyfikację Europejskiego Centrum Filmowego Camerimage
Współorganizator festiwalu filmowego EnergaCAMERIMAGE oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej ogłaszają międzynarodowy konkurs na identyfikację wizualną dla nowopowstałej instytucji kultury w Toruniu (Polska). Konkurs jest dwuetapowy i ma charakter otwarty.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764