logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

KRRiT: Kara dla wydawcy Polo TV za reklamę piwa

   28.10.2016, przeczytano 720 razy

13 października 2016 r. Witold Kołodziejski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nałożył na spółkę Lemon Records, nadawcę programu Polo TV, karę w wysokości 50 000 zł za wielokrotne emisje reklam piwa w porze chronionej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/krrit%3A-kara-dla-wydawcy-polo-tv-za-reklame-piwa,30373,artykul.html

W przeprowadzonym z urzędu postępowaniu dokonano analizy materiałów wyemitowanych 2 i 3 lipca 2016 r. w programie Polo TV. Analiza wykazała, że w tych dniach wielokrotnie w porze chronionej, a więc między godz. 6.00 a godz. 20.00, nadane zostały reklamy piwa. Stanowi to naruszenie art. 16 b ust. 1 pkt. 2 ustawy o radiofonii i telewizji, w związku z art. 13 ust. 2 pkt 1 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

W okresie wykonywania koncesji nadawca był już karany za naruszenie art. 16 ust. 3 ustawy o rtv (Decyzja Przewodniczącego KRRiT nr 8 z 25 października 2013 r.). Przewodniczący KRRiT wziął też pod uwagę, że w związku z analogicznym zdarzeniem nadawca był już upomniany pismem 21 marca 2016 r. i zobowiązany do podjęcia stosownych działań zmierzających do wyeliminowania podobnych sytuacji w przyszłości.

Przy ocenie zakresu i stopnia szkodliwości naruszenia uwzględniono fakt, że promocja napoju alkoholowego w czasie chronionym miała miejsce w programie rozpowszechnianym w sposób cyfrowy rozsiewczy naziemny, a więc otwartym i bezpłatnie dostępnym na terenie całego kraju.

Źródło: KRRiT

www.krrit.gov.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764