logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

KRRiTV: czas na męskie pośladki?

   06.06.2005, przeczytano 8500 razy

W kilka tygodni po wystąpieniu min. Środy, na której wniosek Krajowa Rady Radiofonii i Telewizji sprawdza jak w reklamach pokazywana jest kobieta, przyszedł czas na męskie pośladki. Pod lupę pójdzie reklama paneli podłogowych Kronopolu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/krritv%3A-czas-na-meskie-posladki,2806,artykul.html

Jak donosi Gazeta Wyborcza, tym razem urzędnikom podpadła reklama pokazująca męskie pośladki symbolizujące piękno paneli podłogowych Kronopolu. Spot przygotowany przez agencję Orfa oceniany jest według jej własnych badań różnie, w zależności od płci widzów. Wśród kobiet wywołuje podobno duże emocje, zaś mężczyznom nie podoba się. Takie reakcje męskiej widowni na obrazy mające przedstawiać piękno męskiego ciała wydają się typowe - stwierdzano je również w wypadku innych reklam.

KRRiTV może zakazać emisji reklamy jeżeli stwierdzi naruszenie przepisów o równym traktowaniu kobiet i mężczyzn albo konstytucyjnego zakazu dyskryminacji.

Burza wokół dyskryminacji kobiet w reklamach rozpoczęła się na początku maja, gdy pełnomocnik rządu ds. równego statusu kobiet i mężczyzn, Magdalena Środa, wystąpiła przeciw dyskryminacji kobiet w reklamach, przedstawianych przedmiotowo jako obiekty seksualne, lub infantylne „kury domowe” w służbie mężczyzny. Środa wnioskowała poddanie reklam pokazywanych przez telewizję drobiazgowej ocenie KRRiTV i wprowadzenie zakazu reklam uznanych za „szowinistyczne”.

Przeciw cenzorskim pomysłom min. Środy wypowiadało się nie tylko środowisko twórców reklamy, ale nawet przedstawicielki ruchów feministycznych. Wskazywano, że uznaniowa cenzura w rękach urzędników to narzędzie, które bardzo szybko może zostać wykorzystane wbrew intencjom jego twórców.
Temat wizerunku kobiety w reklamie porusza opublikowany przez nas niedawno artykuł Mit okaleczonego mężczyzny w reklamie autorstwa Katarzyny Kosenko.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Moja dziewczyna uwielbia fotografować się nago. I chętnie sprzedaje takie fotki agencjom reklamowym. I co - jakis fanatyczny babsztyl zabroni jej tego ?! Sama jest pewnie obrzydliwa i z zazdrości ubrałaby wszystkie dziewczyny w kwefy i czadory muzułmańskie ?! Włącz sobie babo Radio Maryja i odwal sie od innych. W krajach cywilizowanych obowiązuje prosta zasada: zyj i pozwól zyć innym.

avatar użytkownika
,

Obawiam się, że pani minister Środa nie gustuje w audycjach Radia Maryja i nie zastosuje się do Twoich postulatów. Zresztą o gustach trudno dyskutować, dlatego wolałbym, aby nie zajmować się oceną obrzydliwości lub apetyczności wskazanych z nazwiska pań. Z całą pewnością istnieje grupa mężczyzn mających zupłenie inne zdanie, co nie znaczy oczywiście, że byliby gotowi zgodzić się z głoszonymi przez panią minister tezami.

No - ale wszyscy jesteśmy ludźmi. Jeżeli koniecznie chciałbyś podyskutować na temat gustów, to moglibyśmy pewnie zrobić jakiś wyjątek - tylko musiałbyś zaprezentować jakoś ogółowi wspomniany materiał fotograficzny ;-)

pozdrowienia
Łukasz
  

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764