logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

KRRiTV: czas na męskie pośladki?

   06.06.2005, przeczytano 7753 razy

W kilka tygodni po wystąpieniu min. Środy, na której wniosek Krajowa Rady Radiofonii i Telewizji sprawdza jak w reklamach pokazywana jest kobieta, przyszedł czas na męskie pośladki. Pod lupę pójdzie reklama paneli podłogowych Kronopolu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/krritv%3A-czas-na-meskie-posladki,2806,artykul.html

Jak donosi Gazeta Wyborcza, tym razem urzędnikom podpadła reklama pokazująca męskie pośladki symbolizujące piękno paneli podłogowych Kronopolu. Spot przygotowany przez agencję Orfa oceniany jest według jej własnych badań różnie, w zależności od płci widzów. Wśród kobiet wywołuje podobno duże emocje, zaś mężczyznom nie podoba się. Takie reakcje męskiej widowni na obrazy mające przedstawiać piękno męskiego ciała wydają się typowe - stwierdzano je również w wypadku innych reklam.

KRRiTV może zakazać emisji reklamy jeżeli stwierdzi naruszenie przepisów o równym traktowaniu kobiet i mężczyzn albo konstytucyjnego zakazu dyskryminacji.

Burza wokół dyskryminacji kobiet w reklamach rozpoczęła się na początku maja, gdy pełnomocnik rządu ds. równego statusu kobiet i mężczyzn, Magdalena Środa, wystąpiła przeciw dyskryminacji kobiet w reklamach, przedstawianych przedmiotowo jako obiekty seksualne, lub infantylne „kury domowe” w służbie mężczyzny. Środa wnioskowała poddanie reklam pokazywanych przez telewizję drobiazgowej ocenie KRRiTV i wprowadzenie zakazu reklam uznanych za „szowinistyczne”.

Przeciw cenzorskim pomysłom min. Środy wypowiadało się nie tylko środowisko twórców reklamy, ale nawet przedstawicielki ruchów feministycznych. Wskazywano, że uznaniowa cenzura w rękach urzędników to narzędzie, które bardzo szybko może zostać wykorzystane wbrew intencjom jego twórców.
Temat wizerunku kobiety w reklamie porusza opublikowany przez nas niedawno artykuł Mit okaleczonego mężczyzny w reklamie autorstwa Katarzyny Kosenko.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Moja dziewczyna uwielbia fotografować się nago. I chętnie sprzedaje takie fotki agencjom reklamowym. I co - jakis fanatyczny babsztyl zabroni jej tego ?! Sama jest pewnie obrzydliwa i z zazdrości ubrałaby wszystkie dziewczyny w kwefy i czadory muzułmańskie ?! Włącz sobie babo Radio Maryja i odwal sie od innych. W krajach cywilizowanych obowiązuje prosta zasada: zyj i pozwól zyć innym.

avatar użytkownika
,

Obawiam się, że pani minister Środa nie gustuje w audycjach Radia Maryja i nie zastosuje się do Twoich postulatów. Zresztą o gustach trudno dyskutować, dlatego wolałbym, aby nie zajmować się oceną obrzydliwości lub apetyczności wskazanych z nazwiska pań. Z całą pewnością istnieje grupa mężczyzn mających zupłenie inne zdanie, co nie znaczy oczywiście, że byliby gotowi zgodzić się z głoszonymi przez panią minister tezami.

No - ale wszyscy jesteśmy ludźmi. Jeżeli koniecznie chciałbyś podyskutować na temat gustów, to moglibyśmy pewnie zrobić jakiś wyjątek - tylko musiałbyś zaprezentować jakoś ogółowi wspomniany materiał fotograficzny ;-)

pozdrowienia
Łukasz
  

Najnowsze w tym dziale

Pandemiczne trendy w konsumpcji podcastów
Podcasty to biznes niezwykle obiecujący, ale i bardzo jeszcze młody, a więc również dynamicznie się zmieniający. Tym bardziej więc należy docenić insighty „zza Wielkiej Wody”. Podcasty bowiem rosną w siłę, a co więcej, ich konsumpcja zyskuje na jakości. Zamiast medium tła podczas dojazdów do pracy to coraz częściej sposób na spędzanie czasu z...
Robert Burneika w Fantasyexpo
Do portfolio gwiazd stale współpracujących z Fantasyexpo dołącza Robert Burneika, znany także jako Hardkorowy Koksu. Burneika to były kulturysta, zawodnik MMA a przede wszystkim osobowość medialna. Od 10 lat regularnie tworzy materiały na swój kanał YouTube a w TVN Turbo prowadził swój autorski program - Nie ma lipy. Fantasyexpo będzie odpowiedzialne za...
Empik Premium o 50% taniej na rok i miesięczny dostęp do HBO GO

Wraz z początkiem pandemii Empik udostępnił wszystkim dostęp do swojej flagowej usługi całkowicie za darmo. To wsparcie stanowiło zachętę do pozostania w domach,  korzystania z darmowej dostawy zamówień i jakościowego spędzania czasu wolnego. Widząc, że Polacy chętnie korzystają z tego rozwiązania, akcję dwukrotnie przedłużano, a teraz Empik Premium wraz z...
Streetcom kupuje Hash.fm
Agencja Streetcom odkupiła od Konrada Traczyka i koncernu Agora 100% udziałów w spółce Hash.fm.
WP Pilot z aplikacją na Samsung Smart TV
WP Pilot udostępnił właśnie nową aplikację dla użytkowników Samsung Smart TV. Pozwala na oglądanie prawie 100 kanałów telewizyjnych na żywo. Wystarczy do tego połączenie z internetem i pakiet telewizyjny WP Pilot.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764