logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

KRRiTV: czas na męskie pośladki?

   06.06.2005, przeczytano 7601 razy

W kilka tygodni po wystąpieniu min. Środy, na której wniosek Krajowa Rady Radiofonii i Telewizji sprawdza jak w reklamach pokazywana jest kobieta, przyszedł czas na męskie pośladki. Pod lupę pójdzie reklama paneli podłogowych Kronopolu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/krritv%3A-czas-na-meskie-posladki,2806,artykul.html

Jak donosi Gazeta Wyborcza, tym razem urzędnikom podpadła reklama pokazująca męskie pośladki symbolizujące piękno paneli podłogowych Kronopolu. Spot przygotowany przez agencję Orfa oceniany jest według jej własnych badań różnie, w zależności od płci widzów. Wśród kobiet wywołuje podobno duże emocje, zaś mężczyznom nie podoba się. Takie reakcje męskiej widowni na obrazy mające przedstawiać piękno męskiego ciała wydają się typowe - stwierdzano je również w wypadku innych reklam.

KRRiTV może zakazać emisji reklamy jeżeli stwierdzi naruszenie przepisów o równym traktowaniu kobiet i mężczyzn albo konstytucyjnego zakazu dyskryminacji.

Burza wokół dyskryminacji kobiet w reklamach rozpoczęła się na początku maja, gdy pełnomocnik rządu ds. równego statusu kobiet i mężczyzn, Magdalena Środa, wystąpiła przeciw dyskryminacji kobiet w reklamach, przedstawianych przedmiotowo jako obiekty seksualne, lub infantylne „kury domowe” w służbie mężczyzny. Środa wnioskowała poddanie reklam pokazywanych przez telewizję drobiazgowej ocenie KRRiTV i wprowadzenie zakazu reklam uznanych za „szowinistyczne”.

Przeciw cenzorskim pomysłom min. Środy wypowiadało się nie tylko środowisko twórców reklamy, ale nawet przedstawicielki ruchów feministycznych. Wskazywano, że uznaniowa cenzura w rękach urzędników to narzędzie, które bardzo szybko może zostać wykorzystane wbrew intencjom jego twórców.
Temat wizerunku kobiety w reklamie porusza opublikowany przez nas niedawno artykuł Mit okaleczonego mężczyzny w reklamie autorstwa Katarzyny Kosenko.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Moja dziewczyna uwielbia fotografować się nago. I chętnie sprzedaje takie fotki agencjom reklamowym. I co - jakis fanatyczny babsztyl zabroni jej tego ?! Sama jest pewnie obrzydliwa i z zazdrości ubrałaby wszystkie dziewczyny w kwefy i czadory muzułmańskie ?! Włącz sobie babo Radio Maryja i odwal sie od innych. W krajach cywilizowanych obowiązuje prosta zasada: zyj i pozwól zyć innym.

avatar użytkownika
,

Obawiam się, że pani minister Środa nie gustuje w audycjach Radia Maryja i nie zastosuje się do Twoich postulatów. Zresztą o gustach trudno dyskutować, dlatego wolałbym, aby nie zajmować się oceną obrzydliwości lub apetyczności wskazanych z nazwiska pań. Z całą pewnością istnieje grupa mężczyzn mających zupłenie inne zdanie, co nie znaczy oczywiście, że byliby gotowi zgodzić się z głoszonymi przez panią minister tezami.

No - ale wszyscy jesteśmy ludźmi. Jeżeli koniecznie chciałbyś podyskutować na temat gustów, to moglibyśmy pewnie zrobić jakiś wyjątek - tylko musiałbyś zaprezentować jakoś ogółowi wspomniany materiał fotograficzny ;-)

pozdrowienia
Łukasz
  

Najnowsze w tym dziale

E-autokult.pl – nowy serwis Wirtualnej Polski
Autokult, jeden z najpopularniejszych serwisów motoryzacyjnych w Polsce, uruchomił specjalną sekcję o elektromobilności. Na stronie e-autokult.pl można znaleźć m.in. informacje o technologii, testy samochodów niskoemisyjnych, poradniki i wywiady.
Powołano nowy zarząd PMPG Polskie Media
Rada Nadzorcza PMPG Polskie Media S.A. na posiedzeniu 23 kwietnia 2019 roku powołała do zarządu spółki troje kluczowych menedżerów spółki o długoletnim stażu: Ewę Rykaczewską, Piotra Piaszczyka i Roberta Pstrokońskiego.  Objęcie funkcji przez nowych członków zarządu nastąpi 1 maja 2019r.  Jednocześnie Rada Nadzorcza przyjęła rezygnację...
Srebro dla AMS w konkursie Innovation 2019 za „Zielone przystanki”
Zespół AMS ponownie został nagrodzony w konkursie INNOVATION - tym razem otrzymał SREBRO za "Zielone przystanki", czyli proekologiczny krakowski projekt zrealizowany w 2018 r.
Adocean z planowaniem kampanii w oparciu o demograf
Gemius wprowadza nową funkcjonalność do narzędzia AdOcean. Adserwer ten, jako jeden z nielicznych oferuje dane zasięgowe oraz demograficzne, a także informacje o współoglądalności kampanii na różnych urządzeniach. Dzięki temu możliwe staje się planowanie kampanii w oparciu o demografię użytkowników.
„Gazeta Wyborcza” wraz z europejskimi dziennikami zakłada Sonar Europe
Redakcja „Gazety Wyborczej” łączy siły z zespołami „Le Soir”, „Le Figaro” i „El Pais”, tworząc nowy projekt medialny Sonar Europe. Dzięki współpracy dzienników, zainaugurowanej w marcu br., powstawać będą atrakcyjne, multimedialne materiały oparte na danych, dotyczące wielu tematów i pokazujące wiele...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764