Polski Konkurs Reklamy KTR 2012 rozstrzygnięty. Grand Prix KTR dla kampanii Autyzm wprowadza w błąd (PZL). Tytuł agencji roku przypadł Saatchi & Saatchi. Do konkursu nadesłano w tym roku 730 prac.
Oceniało je 98 osobowe jury. Jak co roku obradom przewodniczył znany i ceniony na świecie dyrektor kreatywny Armin Jochum Chief Creative Officer Jung Von Matt. Kierował bezpośrednio obradami jury oceniającego cztery kategorie: Reklama Drukowana, Film/Radio i Kampania oraz specjalnemu jury przyznającemu Grand Prix KTR. Pozostałym obradom przewodniczyli: Fotografia – Wojciech Dagiel; Warsztat Film/Rado: Marcin Serafin; Ilustracja: Przemysław Truściński; Design – Ela Skrzypek; Media Interaktywne – Arek Szulczyński; Active Advertising – Przemysław Wojak; Marketing Miejsc – Adam Mikołajczyk.
Podczas Gali KTR wręczono również nagrody w konkursie Young Creatives oraz Creative Students, w których rywalizowało 376 młodych pracowników branży komunikacji marketingowej oraz studentów.
Najlepsi w konkursie Young Creatives będą reprezentować Polskę podczas finałów Cannes Lions, natomiast studenci trafią na staże do wybranych przez siebie agencji reklamowych
Nagrody specjalne otrzymali:
Fotograf Roku: Sunil Nair
Dom Produkcyjny Roku: Papaya Films
Studio Postprodukcyjne Roku: Platige Image
Reklamodawca Roku: Tesco
Gala Polskiego konkursu Reklamy KTR odbyła się w tym roku w Teatrze Dramatycznym. Galę poprowadziła Beata Sadowska.
Nagrodzone prace można obejrzeć na Platformie SAR: http://platforma.sar.org.pl/index.php?page=awards.SarAwards&type=KTR
Więcej informacji, pełna lista nagród: http://www.ktr.org.pl/2012/04/nagrodzeni-2/
Źródło: Klub Twórców Reklamy