logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kultowe miejsca warszawskiej Woli na antysmogowym muralu w centrum miasta

  PR 24.01.2022, przeczytano 194 razy
ilustracja

Pączkarnia z Górczewskiej, Rondo Daszyńskiego, Muzeum Powstania Warszawskiego – to tylko kilka popularnych miejsc na mapie warszawskiej Woli, które przedstawiono na nowym, antysmogowym muralu przy ul. Wolskiej. Za jego projekt odpowiada Bakcyl Studio. Grafika nawiązuje do współczesnej, skandynawskiej szkoły minimalistycznego rysunku 2D – nie bez powodu. Pomysłodawcą muralu jest bowiem Skanska, która na Woli rozpoczęła realizację swojej nowej inwestycji mieszkaniowej, przyczyniając się tym samym do rewitalizacji tej części Warszawy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kultowe-miejsca-warszawskiej-woli-na-antysmogowym-muralu-w-centrum-miasta,394504,artykul.html

Antysmogowy mural przy ul. Wolskiej jest ukłonem w stronę topografii i historii warszawskiej Woli. Projekt przedstawia ilustracje kultowych miejsc tej części miasta – m.in.: Muzeum Powstania Warszawskiego, Stację Muzeum, Rondo Daszyńskiego, Dworzec Zachodni oraz EXPO XXI, łącząc je z ilustracją zupełnie nowej przestrzeni. Jest nią osiedle NU! Warszawa Wola, czyli inwestycja skandynawskiego dewelopera – spółki mieszkaniowej Skanska.

Rewitalizacja warszawskiej Woli

Powodem, dla którego Skanska postanowiła stworzyć mural w przestrzeni miejskiej, była chęć “przywitania się” z mieszkańcami dzielnicy, w której rozpoczęła realizację nowej inwestycji – NU! Warszawa Wola. Powstanie osiedla jest również związane z rewitalizacją jego pobliskiej okolicy. Deweloper wyremontuje odcinek ul. Kolejowej oraz wybuduje tu nowe chodniki i ścieżkę rowerową. Projekt Skanska zakłada także powstanie nowych obiektów usługowych i przestrzeni rekreacyjnych – m.in. zupełnie nowego parku, dostępnego dla wszystkich mieszkańców Warszawy.

- Stworzenie muralu było dla nas atrakcyjnym sposobem na wyraźne zaznaczenie tego, że przystąpiliśmy do realizacji wieloetapowego osiedla w tej części miasta. Projekt grafiki ma formę swoistego planu dzielnicy i wprost nawiązuje do topografii prężnie rozwijającej się Woli. Co więcej, mural ilustruje lokalizację naszej inwestycji względem najbardziej popularnych punktów orientacyjnych w okolicy – mówi Aleksandra Goller, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w spółce mieszkaniowej Skanska. – Z kolei jego antysmogowe właściwości wpisują się w proekologiczne działania naszej firmy oraz w „zielone” rozwiązania, które stosujemy we wszystkich naszych inwestycjach mieszkaniowych – dodaje.

Mural antysmogowy – jak działa?

Antysmogowe właściwości muralu to efekt zastosowania specjalnych farb fotokatalitycznych. To właśnie one, pod wpływem światła, unieszkodliwiają cząstki tlenku azotu, znajdujące się w powietrzu - są to jedne z najbardziej niebezpiecznych składowych smogu. Badając skuteczność specjalistycznych farb na budynkach w Manili, udowodniono, że w przeciągu 6 miesięcy redukcja szkodliwych cząstek zmniejszyła się o 26% w stosunku do sytuacji wyjściowej[1]. Co więcej, szacuje się, że 1 m kw. powierzchni pomalowanej farbą fotokatalityczną, oczyszcza powietrze w takim stopniu, w jakim robi to średniej wielkości drzewo. Z kolei mural Skanska zajmuje ponad 196 m kw. ściany budynku.

Ilustracje w skandynawskim stylu

Twórcy muralu postanowili odwołać się do skandynawskich korzeni Skanska oraz do współczesnej stylistyki szwedzkiego, minimalistycznego rysunku w wymiarze 2D. W ten sposób powstała estetyczna, a jednocześnie prosta grafika, która harmonijnie wpisuje się w otoczenie.

- Nasz projekt bazował na idei skandynawskiej prostoty. To koncept, który z jednej strony pomógł nam bezpośrednio nawiązać do szwedzkiego rodowodu Skanska, a z drugiej stworzyć atrakcyjną i przejrzystą ilustrację – mówi Bartosz Podlewski z Bakcyl Studio. –  Oczywiście nie mogliśmy przy tym zapomnieć o odbiorcach muralu – przechodniach i kierowcach, którzy na odczytanie i rozszyfrowanie komunikatu mogą poświęcić od kilku do kilkunastu sekund. Ważne było więc, by z łatwością mogli rozpoznać zaproponowany przez nas plan dzielnicy oraz odnaleźć na nim kultowe miejsca warszawskiej Woli – dodaje.

ilustracjastrzałka

Źródło: Skanska

Dodatkowe informacje:

[1] “Powierzchnie fotokatalityczne: korzyści dla środowiska”, Transport Research Arena Europe, 2010.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

IAA Power Hour: wszystko co najważniejsze o influencer marketingu
Trendy w influencer marketingu były tematem drugiego panelu IAA POWER HOUR, który odbył się w środę 18 maja i był transmitowany na żywo ze studia RASP. Podczas spotkania swoją wiedzą i inspiracjami podzielili się: Iwona Piwek, YouTube Sales Head, Google Poland, Adam Nowakowski, Creative Agency Partner CEE, Meta, Marcin Gruszka, Head of Communications, Allegro oraz Jacek...
Puma i Manchester City prezentują nowy zestaw domowy na sezon 2022/23
PUMA zaprezentowała dziś strój domowy Manchesteru City na sezon 2022/23, głównymi inspiracjami do zaprojektowania stroju był skład „The Citizens” z końca lat 60. oraz jeden z jego liderów, ikona klubu – Colin Bell.
STS, sponsor strategiczny Lecha i największa polska firma bukmacherska, zdecydował na ostatni mecz sezonu 2021/2022 o zmianie swojego logo na froncie koszulek na specjalnie zaprojektowany napis z okazji zdobycia mistrzostwa Polski przez poznańską drużynę. – Pomysł STS bardzo nam się spodobał i od razu przystąpiliśmy do pracy, by zdążyć na mecz z Zagłębiem Lubin -...
Unique One powiększa Zarząd
Agencja UNIQUE ONE powiększyła struktury Zarządu o trzy nowe osoby: Aleksandrę Izraelską, Emilię Kostkę i Macieja Olszankę. Grzegorz Bonder niezmiennie pozostaje na stanowisku Prezesa Zarządu.
Kampania Great Hair Stories dla Resibo od agencji Os3 i studia Warsaw Production
oS3 jako agencja wiodąca marki Resibo, odpowiada za komunikację wprowadzającą linię naturalnych kosmetyki do włosów. Kampania Great Hair Stories wspiera wejście marki w nową kategorię produktów do włosów, z zestawem szamponów, odżywek i serum na końcówki. Produkty to efekt dwóch lat pracy marki z technologami i trychologami. Każdy produkt posiada unikalną formulację,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764