logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Logo Mbanku: to samo, ale lepiej dopasowane do cyfrowego świata

  PR 27.11.2020, przeczytano 2784 razy
ilustracjastrzałka

Niektóre elementy kolorowego logotypu mBanku właśnie się zmieniły – w sposób niezauważalny dla większości odbiorców. Profesjonaliści zwrócą jednak uwagę na nową czcionkę, nieznacznie zmienione proporcje kolorowych pasków oraz zaktualizowaną paletę barw. Zmiany jeszcze lepiej dopasują znak banku do cyfrowych ekranów. Elementy identyfikacji wizualnej banku będą dzięki nim bardziej czytelne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/logo-mbanku%3A-to-samo%2C-ale-lepiej-dopasowane-do-cyfrowego-swiata,389367,artykul.html

Marka mBanku jest obecna na rynku od 20 lat. W 2013 roku jej wygląd zmienił się, co podkreślało nowy etap w historii firmy (przyjęcie jednej, wspólnej nazwy, uruchomienie nowego serwisu transakcyjnego). Dziś charakterystyczny, kolorowy znak towarowy należy do jednych z najsilniejszych i najbardziej charakterystycznych na rynku. Pod tą marką oferowane są produkty i usługi finansowe dla przeszło 5,7 mln klientów w Polsce, Czechach i na Słowacji.

– W ciągu siedmiu lat znacząco zmieniły się rozwiązania technologiczne, z których korzystają nasi klienci. Logo mBanku pojawia się na coraz doskonalszych ekranach i nośnikach cyfrowych. Nie możemy być na to obojętni – to nie tylko kwestia estetyki, ale i oczekiwań odbiorców. Stąd zmiany, dzięki którym nasz znak i elementy identyfikacji wizualnej będą bardziej przystępne – wyjaśnia Iwona Ryniewicz, dyrektor Departamentu Komunikacji i Strategii Marketingowej mBanku.

ilustracjastrzałka

Co się zmienia?

  • Zastosowaliśmy nową bezszeryfową czcionkę. Została ona zaprojektowana przede wszystkim z myślą o cyfrowych nośnikach.
  • Wprowadziliśmy nowe odcienie dobrze już znanych kolorów banku. Teraz są one zgodne ze standardami WCAG (Web Content Accessibility Guidelines). Nie męczą oczu i są bardziej czytelne dla osób niedowidzących.
  • Uporządkowaliśmy układ kolorowych pasków. Każdy z nich – bez względu na wersję kolorystyczną logotypu – ma tę samą liczbę kolorów i proporcje.
  • Uprościliśmy nasze logo, od teraz przyjmuje ono formę prostokąta. Wcześniej korzystaliśmy też z logotypów w formie ikon (np. kuli ziemskiej czy smartfonu). Ikony z paskami pozostaną częścią standardu graficznego banku, ale nie będą już pełnić roli logotypu.

ilustracjastrzałka

Za odświeżenie standardu graficznego odpowiadają zespoły marketingu i UI/UX banku oraz agencja BNA, która przed lat zaprojektowała logo z paskami.

ilustracjastrzałka

– W gwałtownie zmieniającym się świecie, zmieniają się także marki. Doświadczeni marketerzy doskonale wiedzą, że z pozoru mało istotne modyfikacje często w istotny sposób wzmacniają brand. I tak też jest w tym przypadku, gdzie mamy do czynienia z naturalną konsekwencją rozwoju brandu. Dzięki odświeżeniu, marka mBanku nie tylko przygotowuje się na przyszłość, ale też podkreśla swój cyfrowy charakter – mówi Mariusz Przybył, strategic director BNA.

ilustracjastrzałka

Odświeżony znak będzie widoczny przede wszystkim online. Stopniowo pojawiać się będzie także na budynkach, kartach płatniczych i drukach. W Warszawie można go już zobaczyć na szczycie nowej siedziby – Wieży mBank przy ul. Prostej 18 (zdjęcia).

ilustracjastrzałka

– To będzie zmiana ewolucyjna. Jako bank z aspiracjami ekologicznymi, nie zamierzamy wyrzucać dotychczasowych druków, kart i innych elementów wizualnych. Podobną strategię przyjęliśmy w 2013 rok, prezentując nowe logo. Klienci i interesariusze dobrze tę strategię odebrali – mówi Iwona Ryniewicz.

ilustracjastrzałka

Źródło: mBank

www.mbank.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Szanuję, nie dyskryminuję! - kolejna kampania Fundacji Avalon
W dniu 5 maja obchodzony jest Europejski Dzień walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami. Jest to szczególna okazja, aby zwrócić uwagę opinii publicznej na problemy oraz wyzwania, które stoją przed osobami z niepełnosprawnościami w ich codziennym życiu. Według definicji Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych: „Dyskryminacja ze względu na...
Odkrywanie magii w kampanii Honor
Do 5 maja potrwa kampania marketingowa HONOR z okazji premiery nowych urządzeń z serii Magic 2024, w której skład wchodzą smartfony HONOR Magic6 Pro, HONOR Magic V2 oraz HONOR Magic6 Lite. Jej głównym celem jest poszerzenie świadomości marki wśród polskich konsumentów, a także przedstawienie magicznych funkcji urządzeń. Kampania 360 marki obejmuje...
Samsung edukuje dzieci: Stacja Galaxy w Smart Kids Planet
Dla wszystkich rodziców, opiekunów i nauczycieli poszukujących inspirującego miejsca do spędzenia czasu z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym, Samsung i Smart Kids Planet przygotowali nową, ekscytującą atrakcję. W pierwszym w Polsce Centrum Mądrej Zabawy w warszawskiej Fabryce Norblina otwiera się przestrzeń Stacja Galaxy – miejsce, gdzie edukacja i technologia...
Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764