logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Logo Mbanku: to samo, ale lepiej dopasowane do cyfrowego świata

  PR 27.11.2020, przeczytano 482 razy
ilustracjastrzałka

Niektóre elementy kolorowego logotypu mBanku właśnie się zmieniły – w sposób niezauważalny dla większości odbiorców. Profesjonaliści zwrócą jednak uwagę na nową czcionkę, nieznacznie zmienione proporcje kolorowych pasków oraz zaktualizowaną paletę barw. Zmiany jeszcze lepiej dopasują znak banku do cyfrowych ekranów. Elementy identyfikacji wizualnej banku będą dzięki nim bardziej czytelne.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/logo-mbanku%3A-to-samo%2C-ale-lepiej-dopasowane-do-cyfrowego-swiata,389367,artykul.html

Marka mBanku jest obecna na rynku od 20 lat. W 2013 roku jej wygląd zmienił się, co podkreślało nowy etap w historii firmy (przyjęcie jednej, wspólnej nazwy, uruchomienie nowego serwisu transakcyjnego). Dziś charakterystyczny, kolorowy znak towarowy należy do jednych z najsilniejszych i najbardziej charakterystycznych na rynku. Pod tą marką oferowane są produkty i usługi finansowe dla przeszło 5,7 mln klientów w Polsce, Czechach i na Słowacji.

– W ciągu siedmiu lat znacząco zmieniły się rozwiązania technologiczne, z których korzystają nasi klienci. Logo mBanku pojawia się na coraz doskonalszych ekranach i nośnikach cyfrowych. Nie możemy być na to obojętni – to nie tylko kwestia estetyki, ale i oczekiwań odbiorców. Stąd zmiany, dzięki którym nasz znak i elementy identyfikacji wizualnej będą bardziej przystępne – wyjaśnia Iwona Ryniewicz, dyrektor Departamentu Komunikacji i Strategii Marketingowej mBanku.

ilustracjastrzałka

Co się zmienia?

  • Zastosowaliśmy nową bezszeryfową czcionkę. Została ona zaprojektowana przede wszystkim z myślą o cyfrowych nośnikach.
  • Wprowadziliśmy nowe odcienie dobrze już znanych kolorów banku. Teraz są one zgodne ze standardami WCAG (Web Content Accessibility Guidelines). Nie męczą oczu i są bardziej czytelne dla osób niedowidzących.
  • Uporządkowaliśmy układ kolorowych pasków. Każdy z nich – bez względu na wersję kolorystyczną logotypu – ma tę samą liczbę kolorów i proporcje.
  • Uprościliśmy nasze logo, od teraz przyjmuje ono formę prostokąta. Wcześniej korzystaliśmy też z logotypów w formie ikon (np. kuli ziemskiej czy smartfonu). Ikony z paskami pozostaną częścią standardu graficznego banku, ale nie będą już pełnić roli logotypu.

ilustracjastrzałka

Za odświeżenie standardu graficznego odpowiadają zespoły marketingu i UI/UX banku oraz agencja BNA, która przed lat zaprojektowała logo z paskami.

ilustracjastrzałka

– W gwałtownie zmieniającym się świecie, zmieniają się także marki. Doświadczeni marketerzy doskonale wiedzą, że z pozoru mało istotne modyfikacje często w istotny sposób wzmacniają brand. I tak też jest w tym przypadku, gdzie mamy do czynienia z naturalną konsekwencją rozwoju brandu. Dzięki odświeżeniu, marka mBanku nie tylko przygotowuje się na przyszłość, ale też podkreśla swój cyfrowy charakter – mówi Mariusz Przybył, strategic director BNA.

ilustracjastrzałka

Odświeżony znak będzie widoczny przede wszystkim online. Stopniowo pojawiać się będzie także na budynkach, kartach płatniczych i drukach. W Warszawie można go już zobaczyć na szczycie nowej siedziby – Wieży mBank przy ul. Prostej 18 (zdjęcia).

ilustracjastrzałka

– To będzie zmiana ewolucyjna. Jako bank z aspiracjami ekologicznymi, nie zamierzamy wyrzucać dotychczasowych druków, kart i innych elementów wizualnych. Podobną strategię przyjęliśmy w 2013 rok, prezentując nowe logo. Klienci i interesariusze dobrze tę strategię odebrali – mówi Iwona Ryniewicz.

ilustracjastrzałka

Źródło: mBank

www.mbank.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Firma Epson została wysoko oceniona za działania na rzecz ochrony środowiska oraz transparentności.
Robert Kubica, kierowca F1 Alfa Romeo Racing Orlen, ambasadorem marki Alfa Romeo w Polsce
Po ogłoszeniu 5-letniej gwarancji na wszystkie nowe samochody, Alfa Romeo prezentuje drugi filar nowej strategii marki w Polsce. Ambasadorem marki zostaje Robert Kubica, najsłynniejszy kierowca wyścigowy w Polsce i jednocześnie kierowca F1 Alfa Romeo Racing Orlen.
CES 2021: Udoskonalone monitory LG z serii LG Ultra na 2021 rok
Prezentując podczas targów CES 2021 nową linię monitorów Ultra, firma LG Electronics umacnia swoją ugruntowaną już pozycję w segmencie monitorów premium. Najnowsze monitory z serii UltraGear, UltraWide i UltraFine opracowano z myślą o graczach, artystach oraz profesjonalistach. Zapewniają znakomitą produktywność oraz najwyższą satysfakcję z rozrywki, a tym...
Świąteczne piżamy z nawiązaniem do kampanii Coca-Coli
Coca-Cola połączyła siły z włoską marką Tezenis. W efekcie powstała świąteczna kolekcja bielizny nocnej i piżam, przeznaczona na zimowe wieczory. Każde ubranie nawiązuje do kampanii świątecznych Coca-Cola, które towarzyszą nam już od 100 lat.
Kia przedstawia nowy slogan i strategię
Podczas cyfrowej prezentacji „New Kia Brand Showcase” Kia ogłosiła dziś szczegóły dotyczące nowego celu i nowych ambicji marki w przyszłości. Oprócz nowego sloganu – „Movement that inspires” – Kia przedstawiła również informacje na temat nowej strategii, dzięki której zamierza wyjść poza produkcję aut i stworzyć dla klientów zrównoważone rozwiązania z zakresu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764