logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Marketing 2.0 - jak zarabiać na e-społecznościach?

  PR 15.02.2007, przeczytano 5234 razy

Ogólnoświatowe trendy nowych rozwiązań opartych na Internecie pozostawiają inne sektory komunikacji daleko w tyle – wskazuje na to podsumowanie branży interaktywnej w 2006 roku. Czy rzeczywiście nie nadążamy za nowymi technologiami?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/marketing-2.0---jak-zarabiac-na-e-spolecznosciach,5127,artykul.html

W ubiegłym roku inwestorzy oszaleli na punkcie nośnego sformułowania „WEB 2.0”, zwiastującego nową generację Internetu. Ilość różnorodnych definicji nazwy Web 2.0 powoduje, że tak naprawdę nikt nie wie, czym jest Web 2.0. Ale inwestorom to nie przeszkadza: serwis społecznościowy MySpace.com został kupiony przez koncern medialny News Corp. Ruperta Murdocha za 580 mln USD. Google za serwis (również społecznościowy) YouTube zapłaciło jeszcze więcej. Ciekawostką jest to, że serwisy te nie przynoszą dużych dochodów z reklam, nie zarabiają też na użytkownikach. Mają inną zaletę – w zasadzie tylko o wartości marketingowej – gromadzą w jednym miejscu miliony potencjalnych konsumentów.

Don Peppers – jeden z czołowych autorytetów w dziedzinie strategii zarządzania relacjami z klientem – twierdzi, że w przyszłości to sieci społeczne będą kształtowały reputację firmy, a w dalszej kolejności – zaufanie do marek.

Social networks to zbiory potencjalnych klientów, zawartych w listach adresowych lub skupionych wokół czatów, forów czy blogów internetowych. To ogromny potencjał społeczny i marketingowy, który kiedyś wybuchnie z niebywałą mocą. Już dziś widać pierwsze tego zwiastuny. Wystarczy, że jakaś firma nadużyje zaufania jakiegoś klienta i jego frustracja zaraz znajduje ujście w krótkiej relacji gdzieś w Internecie. A relację tę mogą przecież przeczytać miliony osób i cała reputacja firmy może lec w gruzach. Dodatkowo, powstają sieci wewnątrz sieci, co powoduje tylko uszczelnianie kanałów komunikacyjnych, przy ich jednoczesnym wypełnianiu coraz większą liczbą anonimowych osób. Naukowcy oraz marketingowcy dopiero zaczynają wykorzystywać rzeczywisty potencjał social networks, ale kiedyś będzie to zjawisko bardzo głośne i ważne dla marketingu.

Tak samo jak w Internecie – w branży marketingowej pojawia się społecznościowy sposób dotarcia do konsumenta – wiarygodny, skuteczny i mierzalny marketing drugiej generacji, oparty na budowaniu związków lojalnościowych z klientami, od jakości których będzie zależeć skuteczność rynkowa przedsiębiorstw.

Źródło: Bigram S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764